Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er for tiden arbeidssøkende. Mitt ønske er å jobbe på tannlegekontor som tannhelsesekretær eller tannlegeassistent, men jeg har ikke utdannelsen. Er det vanlig at man sender en generell søknad til aktuelle arb.givere selv om de ikke har utlyst noen stilling? Hva skriver jeg i så tillfelle?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde spart meg for det og heller ringt rundt og forhørt meg om mulighetene.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde spart meg for det og heller ringt rundt og forhørt meg om mulighetene. Ok, mener du at jeg skal ringe til aktuelle tannlegekontor og forhøre meg om jobbmuligheter? Kanskje jeg rett og slett bare skal gjøre det :-) Takk. Jeg tenkte kanskje det var større mulighet om man leverte en søknad personlig, med bilde... Føler kanskje det blir så upersonlig med en telefonsamtale, man får liksom ikke et bilde til stemmen... eh... dette ble rart skrevet, he he. Men skjønner dere?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Det kan være minst like lurt å gå rundt med søknaden, ja. Husk at selv om du skriver en generell søknad er det sikkert grunner til at du ønsker å jobbe innen akkurat det feltet hvor du søker jobber, så kanskje det er lurt å få fram disse på en god måte?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Ok, mener du at jeg skal ringe til aktuelle tannlegekontor og forhøre meg om jobbmuligheter? Kanskje jeg rett og slett bare skal gjøre det :-) Takk. Jeg tenkte kanskje det var større mulighet om man leverte en søknad personlig, med bilde... Føler kanskje det blir så upersonlig med en telefonsamtale, man får liksom ikke et bilde til stemmen... eh... dette ble rart skrevet, he he. Men skjønner dere? Ja jeg mente å ringe rundt. Da får du noe å skrive om i søknaden hvis de ber deg sende inn eller komme innom med den, du får vite hva de trenger av folk i form av kompetanse og personlighet, også får du vite om det er noe poeng i å bruke tid på en søknad til dem i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå