Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg lurer på om det er bare jeg som har det slik: Jeg synes ikke for lange negler er noe særlig pent; middels (som jeg har selv) er OK, men ultralange er heller vulgært. Verst er det når noen av neglene er brukket slik at de har ulik lengde. Neglelakk i sterke farger er også en no-no hos meg; enten en lys skimrende lakk, eller fransk manikyr. Men for det meste går jeg uten, som jeg synes er finest. På tærne, derimot, har jeg alltid neglelakk, gjerne i spreke farger. Flere som er enige? Er lange negler fint?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 Lange klør er ikke pent, dessuten er det både upraktisk og uhygienisk og minner meg om de sauehodene som er med på Ricki Lake. Jeg synes negler med en naturlig tipp er penest og fransk manikyr er alltid lekkert og delikat. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 12. juni 2003 #3 Del Skrevet 12. juni 2003 Lange negler er pent hvis de er velstelt og har en fin neglelakk. Det er stygt hvis de blir FOR lange, eller hvis neglelakken er halvveis flasset av. Jeg har som regel alltid lange negler, men har nettopp klipt ned alle, da 3 av dem knakk under et livlig nachspiel... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 12. juni 2003 #4 Del Skrevet 12. juni 2003 Kommer an på hva du mener med lange det. Jeg har støpte negler- fransk manikyr. Neglene er ca en cm lange. Ikke så veldig lange med andre ord, men akkurat passe. Liker ikke "Klør" som er så lange at de bøyer seg.. Det er stygt. Alle neglene bør være like lange! Om man knekker en, bør man klippe alle i samme lengde, eventuelt støpe på en ny så fort som mulig. Hendene mine er noe jeg tar godt vare på, å liker å stelle og ha pene. Bruker av og til lakk på, da gjerne i en lys rosa farge. Har funnet en perfekt en fra Christian Dior. Ellers har jeg som regel bare blank. Føler meg ikke vel med sterke farger på neglene, bortsett fra om jeg skal på julebord eller lignende da. Som du, så får neglene på tærne litt mer varierte farger.. Men heller ikke de har jeg så veldig sterke farger. Liker det best når det er mest mulig nøytralt.. Det må være stilfullt etter min mening.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #5 Del Skrevet 12. juni 2003 Enig med deg, Minnie :D -Ricky Lake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 Jepp, enig, for lange negler er uhygienisk og stygt. Hehe...Sauehodene... så bra beskrivelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 12. juni 2003 #7 Del Skrevet 12. juni 2003 Kunne ha skrevet det samme som Skusla. Har også fransk manikyr, og neglene mine er ikke veldig lange. Får ikke til å gjøre noe dersom de vokser for mye. Av neglelakk bruker jeg blank eller en lys, lys rosa perlemor, eller som nå ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #8 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg VET at man ikke skal gjøre narr, men Har noen lagt merke til helikopterfrisyrene til de samme damene??? MYYYYE hårspray av sterkeste sort :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2003 #9 Del Skrevet 12. juni 2003 Det absolutt viktigste meg negler er å holde dem jevne og rene. Det styggeste som finnes er sktine negler! Korte negler kan også være fint, så lenge de er velstelte. Selv har jeg enten lys/gjennomsiktig neglelakk eller fransk manikyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 12. juni 2003 #10 Del Skrevet 12. juni 2003 Har noen lagt merke til helikopterfrisyrene til de samme damene??? MYYYYE hårspray av sterkeste sort :o helikopterfrisyrene jepp, disse frisyrene kan man ikke unngå å legge merke til........ i tillegg til at omtrent samtlige kvinnelige deltagere veier minst 150kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #11 Del Skrevet 12. juni 2003 Og alle heter ting som; Sheneneh Aliishia Taymarah Suzannah 150 kg. i matchvekt, 4 barn men 4 forskjellige fedre, går på trygd, har en sjalu søster/svigerinne/mor og en arbeidsledig kjæreste som horer rundt med hennes søster/svigerinne/mor. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #12 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er visstnok en skikk å la alle navnene få forstavelser ala Latoya osv. Iflg en venn av meg, hadde han hørt om ei jente med navn Latrina :o Kan kanskje ikke bli verre?? Men kanskje vi heller skal takke og prise for at vi har det godt selv, i stedet for å gjøre narr av andre?? selv om det er moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 12. juni 2003 #13 Del Skrevet 12. juni 2003 Er jeg alene om å synes det er gøy med fargerik neglelakk? Har aldri særlig lange negler, men neglen (den dele som sitter fast) går nesten helt ut til tuppen på fingeren, så det skal ikke så mye til før de ser lange ut selv om "tippen" ikke er mer en ett par mm utenfor neglbåndet under neglen. Til vanlig bruker jeg vel stort sett gjennomsiktige farger eller natura eller fransk manikyr, men om sommern synes jeg det er skrekkelig artig med en av de friske neglelakkene mine, turkis, lilla, knallblå, sølv, gull, orange, lyslys isblå, mørk lilla, skimrende gammelrosa, U name it. Og lakken på tærne og fingrene er stort sett alltid den samme. DET synes nemlig jeg er finest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 12. juni 2003 #14 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg synes også det er ulekkert med for lange negler.Men hva er egentlig for langt? Jeg sitter å taster på tastatur hele dagen og kan ikke ha superlange negler. De må vær velstelte og like lange.Knekker en forsvinner alle. Liker heller ikke knall rød,blå,orange ol. neglelakk.Men det er pent med litt nøytrale farger som står i stil til klær ol. Jeg har aldri farget neglelakk på tærne....Uhhææ...syns det ser stygt ut.Men så er jo jeg ltt sånn rar da. :oops: Kan synes det kan være pent på andre men ikke på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 12. juni 2003 #15 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har vanligvis negler som ikke går uten for pulpa. Dette er delvis på grunn av hygiene og delvis på grunn av at det ikke er særlig godt å bli massert av noen som klorer deg. I dag er de litt lenger, fordi jeg ikke har hatt kunder på en stund og fordi jeg ikke finner filen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. juni 2003 #16 Del Skrevet 12. juni 2003 Uff! Lange negler er lite pent. Og enda verre er det hvis du har lange falske klør. Du vet sånne som ser klumpete ut. *grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 12. juni 2003 #17 Del Skrevet 12. juni 2003 Synes lange negler er veldig lekkert, jeg!! Og da helst med SPREKE farger.... Selvsagt ikke lange klør som bøyer seg, men i str 1-1,5cm utenfor fingertuppen.... Jeg elsker neglelakker, har dilla....Og jeg har både svarte, hvite, røde, blå, lilla, grønne, oransje, fransk manikyr, blank osv.... Noe for alle og enhver, for å si det sånn..... hehe.... Det aller lekreste er fransk manikyr, da, men det er veeeldig vanskelig å legge på som neglelakk. Dessverre så er ikke mine negler noe tess, enda jeg er veldig flink med å pleie dem... :cry: De knekker og fliser seg og neglebåndet er umulig... Enda jeg tar såå godt vare på dem... Urettferdig.... Forresten så ble jeg plutselig veeeldig usikker på hva slags farge jeg skal ha i morgen nå, siden så mange hater spreke farger..... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. juni 2003 #18 Del Skrevet 12. juni 2003 Synes spreke farger er flott på korte negler. Forskjellig lengde er absolutt det verste. Lange negler samler mindre skitt enn korte er min erfaring. Hadde selv lange, støpte en periode, men det var ikke for at det skulle være pent, men for at det er litt kult å være harry i blant. Som i Zappa sangen "Jewish princess", eller tyggistyggende amerikansk servitrise med barbirosa negler. Synes det er litt kjedelig å være klassisk og elegant, jeg. Been there, done that. Likevel har jeg stort sett halvlange negler med "nude" rosa lakk, og ofte fransk manikyr. Tar lengst tid å bli lei, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya ulogget Skrevet 12. juni 2003 #19 Del Skrevet 12. juni 2003 Når du jobber i barnehage vil du fort oppdage at lange negler er helt og totalt upraktisk..skraper opp barna når du kler på dem og neglene blir skitne i sandkassa. de knekker og egentlig mest i veien! Barna klager hvis mine blir for lange. Det gjør for øvrig kjæresten min også! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 12. juni 2003 #20 Del Skrevet 12. juni 2003 Nei, lange negler er ikke noe fint. Er litt "schizofren" fordi jeg liker make-up, og går ikke ut uten å stelle ansiktet. Men negler.... De må være korte og uten sterkt farget neglelakk. Syns farget neglelakk er... hva er nå ordet... eh... litt vulgært... :oops: Også upraktisk med lange negler. De er i veien og den der evinnelige klikkelyden når man tar i noe, og vedlikehold, og evig lakking og vond lukt av fjerner og lakk. For en jobb! Men fransk manikyr eller nøytral lakk går jo an til spesielle anledninger. Men når det er sagt, så må hendene uansett være velpleide. DET er viktig det. Å file og polere litt og bruke håndkrem og gjerne negleoljer er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå