Gå til innhold

Hvordan ordner dere bordsanger til bryllupet?


Honey

Anbefalte innlegg

Lager dere de selv? Og hva slags sanger har dere (velkomstsang, takk-for-maten-sang...)? Finnes det noen nettsider med tips, gjerne ferdig sanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var forlover i et bryllup, da var det jeg som fikk sangene, satt sammen heftet og kopierte opp! er vel egentlig hemmelig hvem som ønsker å gi sanger osv...

i tillegg til sangene var det meny og bordplassering i heftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var forlover i et bryllup, da var det jeg som fikk sangene, satt sammen heftet og kopierte opp! er vel egentlig hemmelig hvem som ønsker å gi sanger osv...

i tillegg til sangene var det meny og bordplassering i heftet :)

nei, skrev feil: var ikke forlover, men toastmaster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samla sanger i bryllup og bursdager, så jeg plukker ut de jeg syns passe best i vårt selskap..

Fins mye, det går går ann å finne noe på nett, søk på festsanger, for bestilling eller nedlasting(betaling)

Finns de gode gamle velkommen- , kaffe, takk for maten- sangene som går igjen, men her er mange varianter..

Artig med litt sånne "krøll på tunga" sanger utpå kvelden. Personlige sanger fra foreldre og søsken er jo veldig koselig, men disse kommer gjerne like før.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at man dropper sanger !

De aller fleste synes rett og slett at det er flaut. Det er hverken fint eller morsomt å høre på.

Kan rett og slett ikke forstå at noe brudepar ønsker allsang i sitt bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at man dropper sanger !

De aller fleste synes rett og slett at det er flaut. Det er hverken fint eller morsomt å høre på.

Kan rett og slett ikke forstå at noe brudepar ønsker allsang i sitt bryllup!

Dette er vel litt opp til hver enkelt ja.. noen syns kanskje at allsang er noe særlig, andre syns dette hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for at man dropper sanger !

De aller fleste synes rett og slett at det er flaut. Det er hverken fint eller morsomt å høre på.

Kan rett og slett ikke forstå at noe brudepar ønsker allsang i sitt bryllup!

Jeg ville i allefall heller ha skrevet en sang (fått hjelp av noen som kan det) enn å holde en tale :)

Ingenting er verre enn laaange taler, eller taler som tas på sparket. Det kan bli flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at man dropper sanger !

De aller fleste synes rett og slett at det er flaut. Det er hverken fint eller morsomt å høre på.

Kan rett og slett ikke forstå at noe brudepar ønsker allsang i sitt bryllup!

Så du vet åssen de aller fleste føler det i Norges land angående allsanger du altså? Har du intervjuet en og en av gangen eller...? Jeg synes i alle fall det er koselig å ta en sang, og jo mer man har drukket av glasset, jo artigere blir det. Synes også det er en anledning for de som ikke tør å holde tale til å sjenke brudeparet noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Velkomstsang, så hadde jeg skrevet en sang selv til min mann, vi hadde en sang fra foreldrene våre, en fra hans søsken og en fra min bror og takk for maten-sang.

I tillegg kom det en overraskelsessang fra en som var anonym som vi ennå ikke har funnet ut hvem er... Det ble nesten litt mye, men plutselig kom hans foreldre og søsken med sanger, så da kunne vi ikke si nei. hehe..

Edit: Jeg gjorde som latte, dvs bestemora til mannen min har samlet sanger fra alle de bryllupene osv som hun har vært i, så jeg fant noen fine der.

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å få til å skrive velkomstsang selv.. Vi har god tid på oss, så håper vi får snekret sammen noe fint :) Ellers tror jeg det blir en bli-kjent-sang (av den morsomme typen der gjestene får rørt litt på seg ;)), og en takk-for-maten-sang.

Er egentlig ikke noen allsang-fan, men syns det må være litt ekstra i et bryllup. Noe som viser at det er en festdag, og noe spesielt, derfor vil vi ha sanger. Blir litt snaut og stivt ser jeg for meg hvis det bare skal holdes taler... Tror sanger løser opp stemningen litt, om man liker det eller ei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...