Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Bare lurer på om det er noen som har erfaring med denne malingen. Ser at den finnes som takmaling, grunning og veggmaling. Jeg kunne tenkt meg å bruke den nå som vi skal pusse opp, men lurer bare på om denne malingen er lett å jobbe med. Om den er god...osv..
Concertina Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Skal male med den til helga, så jeg kan skrive inn erfaring etter det
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Det hadde vært kjempeflott! Gleder meg til å høre. Hva skal du male?
Concertina Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Det hadde vært kjempeflott! Gleder meg til å høre. Hva skal du male? Glatte vegger og en barneseng, og muligens vinduskarmer om den i glansgrad 30 egner seg til det (det står til vegg, tre og panel på den...). Jeg er ikke overvettiges fornøyd med resultatet av å male med den vanlige tre og panel vannuttynnet oljemaling i forhold til vanlig oljemaling. Men å slippe å stå i løsemiddeldunsten gjorde det forsåvidt verdt et litt dårligere resultat (det blir ikke like glatt, malingen tørker litt for kjapt).
Gjest Elastica Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Enig med deg, Concertina, oljemaling er definitivt mye finere. Vi skal få malt et rom i stua og gulv, og da skal jeg ha oljemaling. Lister skal jeg ha i glansgrad 90.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er ikke overvettiges fornøyd med resultatet av å male med den vanlige tre og panel vannuttynnet oljemaling i forhold til vanlig oljemaling. Men å slippe å stå i løsemiddeldunsten gjorde det forsåvidt verdt et litt dårligere resultat (det blir ikke like glatt, malingen tørker litt for kjapt). Vedr. Lady interiør tre, den vanntynnede malinga for tre og panel. Den er ikke vanntynnet oljemaling lenger, den er ren akryl nå. Denne utgaven er litt lettere å jobbe med enn forgjengeren. Men det er klart oljemalinga er best=)
Suzy Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Ifølge en venn som er maler, så er malinga tynn og ikke særlig god å male med- dessuten er den utrolig dyr. Jeg hadde nok bare brukt den i ytterste nødsfall.
Concertina Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Vedr. Lady interiør tre, den vanntynnede malinga for tre og panel. Den er ikke vanntynnet oljemaling lenger, den er ren akryl nå. Denne utgaven er litt lettere å jobbe med enn forgjengeren. Men det er klart oljemalinga er best=) Vi kjøpte den for noen få uker siden så den var sikkert akryl da... Grei å jobbe med, men den tørker altfor fort så det blir jo stripete... Menmen, jeg kan ikke male med oljemaling i min tilstand så da får det bare blir stripete.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Vi kjøpte den for noen få uker siden så den var sikkert akryl da... Grei å jobbe med, men den tørker altfor fort så det blir jo stripete... Menmen, jeg kan ikke male med oljemaling i min tilstand så da får det bare blir stripete. Prøv med å øke luftfuktigheten, det hjelper litt. Er det flater som kan rulles? Rull liker jeg best, med den malinga.
Maryell Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Når man maler med akryl på lister og karmer etc. så er det utrolig viktig med riktig verktøy! Kunstbust er definitivt best. Et godt tips er også å tørke over den flaten man skal male med en våt klut, da forlenger man tørketiden litt. Jeg maler aldri med oljemaling mer og prøver å snakke kundene mine fra det For det første lukter det dritt, og for det andre blir den utrolig fort gul og stygg. Da synes jeg hvitt med bittelitt striper er å foretrekke. Oljemalingen skal dessuten forsvinne om ikke så veldig lenge, så de vanntynnede produktene er stadig under utvikling og blir bedre.
pittie Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) De har sagt i gudene vet mange år at oljemaling skal bli forbudt. Noen som vet noe mer? Så nettopp på Nybaktmamma at de i 2005 skrev at det skulle bli forbudt i 2007-2008. Njah.. Endret 23. oktober 2008 av pittie
Concertina Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 De har sagt i gudene vet mange år at oljemaling skal bli forbudt. Noen som vet noe mer? Så nettopp på Nybaktmamma at de i 2005 skrev at det skulle bli forbudt i 2007-2008. Njah.. EU har vedtatt at maling med skadelige løsemidler skal ut av markedet innen 2010. Er ikke så rart at det har vært snakk om det lenge, produsentene trengte tid til å komme med et alternativt produkt som fungerer tilfredstillende.
Concertina Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Når man maler med akryl på lister og karmer etc. så er det utrolig viktig med riktig verktøy! Kunstbust er definitivt best. Et godt tips er også å tørke over den flaten man skal male med en våt klut, da forlenger man tørketiden litt. Smart... det skal jeg prøve
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå