Milly:) Skrevet 12. juni 2003 #1 Skrevet 12. juni 2003 Sitter her og prøver å tenke på noe annet enn eksamenen min som er om nøyaktig 3 timer og 23 minutter... Gleder meg IKKE! Hvorfor i all verden måtte jeg få så sent på dagen, så jeg må gå å grue meg alene uten noe å finne på...? Greit nok at jeg har mer lesetid, men det er ikke det jeg trenger. Gleder meg bare til å få det overstått! 3 timer og 21 minutter.... 20 minutter... *sukk*
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2003 Jeg har tverrfaglig eksamen i medier og kommunikasjon... Egentlig er det en OK eksamensform, men det hindrer ikke nervene å komme... Klarer ikke å spise noe heller. Er redd for å glemme det jeg skal si, og ikke klare å svare hvis jeg blir spurt om noe. Det er så typisk å få hjerneteppe når jeg egentlig kan det.
Gjest Tristessa Skrevet 12. juni 2003 #4 Skrevet 12. juni 2003 Hvis du har angst for selve eksamen, begrepet, er det egentlig greit nok. Faren min undeviser ved universitet og spurte en gang en psykolog om dette med eksamensangt. Psykologen påpekte at det å ha angst for selve eksamen, altså alt det som ligger i det, er ganske normalt og lett å komme over. Angsten som kommer når en ikke kan noe i det hele tatt, er det verre med, sa han. Det er helt normalt å være nervøs, men det setter også hodet i en slags eksamens-modus, slik at du skal kunne presse ut mest mulig. Det er fælt å ha sommerfugler i magen, jeg kjenner godt til det, men prøv å leve med følelsen til eksaminasjonen nærmer seg. Spis noe lett mat som ikke er for søt, og hvis du kan, les noe tilleggstoff til pensumet ditt. Kanskje du finner noe dagsaktuelt i de ulike nettavisene eller på ressursider flere forlag har? Lykke til!
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2003 Takk for tips Det går bedre akkurat nå, nervøsiteten kommer mer i perioder på en måte... Men kanskje det er lurt å være litt nervøs? Bør vel ikke virke for selvsikker heller. Takk skal du ha Tristessa, går litt bedre nå
Gjest Tristessa Skrevet 12. juni 2003 #6 Skrevet 12. juni 2003 Det er nettopp trikset med nervøsiteten, den skal ikke gjøre deg uspiselig og skråsikker. Jeg er sikker på at det går fint med deg i dag, alle har godt av å være litt nervøse. Nok et lite tips: Hvis du har greie lærere og lignende på skolen, kan det være lurt å ta seg en tur dit en stund før eksaminasjonen begynner og helt enkelt snakke med dem. De kan gi mange gode råd, og det er alltid beroligende å snakke med noen som virkelig har greie på hva det går i. Ikke snakk med overnervøse jenter som maser om at det går "såååå dårlig" og som forvirrer deg med smådeler av pensum som enten de eller du ikke kan skikkelig. Er du nervøs selv, er det lurt å snakke med noen som er rolige og avbalanserte. Husk også å håndhilse på sensor, fast håndtrykk er viktig, og gi blanke i om du har klamme hender. Fast håndtrykk viser at det er du som er sjefen, og klarer du å se vedkommende rett inn i øynene, er det også bra. Ha på deg klær du selv liker godt, bare husk alle de tingene som får deg til å føle deg litt ovenpå. Selvtillit er viktig, bare du ikke blir for brautende, det er igjen her nervøsiteten kommer inn og virker som en brems. Du må huske å si hvordan det gikk med deg, da!
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2003 Det blir nok litt vanskelig å få snakket med noen lærere, men jeg kommer til å være der en halvtime før, så jeg kan jo se. Skal også snakke med noen som allerede har vært der for å høre hvordan det var. På min forrige muntlige eksamen hjalp det meg veldig at jeg fant mer ut av hva jeg gikk til (en venninne kom bort til meg etter sin eksamen). Jeg kan jo det jeg skal, så jeg vet ikke hvorfor jeg er så usikker... Men det er vel bare sånn det er. Skal fortelle hvordan det gikk!
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2003 :D Det gikk kjempebra! Er så glad for at det er overstått... Klarte på et eller annet vis å få 6! :D Det må ha vært alle de gode tipsene dine, Tristessa
Gjest Tristessa Skrevet 12. juni 2003 #9 Skrevet 12. juni 2003 Så flott! :D Tror heller det er kunnskapene dine, Milly, ikke tipsene mine. Kos deg med en meget vel overstått eksamen!
Ruby Skrevet 12. juni 2003 #11 Skrevet 12. juni 2003 Så morsomt at du fikk beste karakter. Det fortjener du!
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2003 Tusen takk alle sammen :D Og Tristessa: Du fikk i alle fall roet nervene mine litt, så du hjalp meg på den måten Takk skal du ha!
Gjest Tristessa Skrevet 12. juni 2003 #13 Skrevet 12. juni 2003 Ingen årsak, Milly. Har ikke vært oppe til muntlig siden en prøveeksamen på ungdomsskolen, men nervøsitetstips gjelder på skriftlig eksamen det og. Selv om jeg i den sammenheng bare er et tall, og sensor er en ukjent person.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå