Gå til innhold

Lasering av møbler


Power

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å kjøpe et billig speil og en billig kommode på Ikea, for så å male og lasere dem. Noen som har erfaring med lasering av møbler? Er det kanskje andre teknikker som passer bedre for møbler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lasert en del, men det er flere måter å gjøre det på.

Jeg har malt en grunnfarge på møblene først og deretter brukt oljelasur. Du kan bruke en laseringskost, svamp, poser e.l. for å få effekten.

Den siste tiden har jeg gått mer og mer over til beis. Synes at det er enklere å jobbe med og tørker fortere.

Om du skal lasere på ubehandlet tre, så vil jeg kanskje anbefale deg å prøve beis i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er meget flott er å patinere :D

Dette passer spesielt godt hvis du har et møbel med profiler for da legger lasuren seg litt i sprekker, kanter o.l.

Patinerte skapdørene til kjøkkeninnredningen min...ble bare knallflott :D

Jeg malte først to lag med ei spesiell matt maling (orange-farge), tok så å la på et strøk med lasur (brent umbra blandet med white sprit...brun-rødlig farge) som jeg tørket lett av med en gammel ren T-skjorte, så benyttet jeg laseringskost og jevnet ut lasuret, legger litt ekstra lasur i krokene, etter at dette tørket påførte jeg to lag med lakk.

Skapdørene fikk et flott "gammelt" preg, og fargen lignet mørk kirsebær...anbefales :D

Hvis du ønsker andre farger kan de sikkert hjelpe deg på maling-/interiørforretningen for å finne riktig malingsfarge og lasurfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til at ei som patinerte bord og stoler i spisestuen, samt vitrineskapet sitt i ei lys krem/grå farge...ble visst kjempefint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...