Gå til innhold

Virker som arbidsgiver ikke tror meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

det virker som arbeidsgiver er skeptisk til om jeg virkelig er så syk som jeg er og er sykmeldt for, bare fordi jeg ikke har fått noen diagnose enda... Syns detter er vanskelig, føler nesten at jeg blir sett på som lat. Har lyst til å ta opp dette, har heller ikke hørt noe fra de andre lederne mine siden jeg ble sykmeldt for mange uker siden.. Flere som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at dette er skremmende vanlig, det at arbeidsgivere mistror sine ansatte. Det er så mye snakk om unødvendige sykemeldinger og late folk som blir hjemme for den minste ting, at mange arbeidsgivere ikke synes du har god nok grunn til å bli hjemme før du ligger i strekk i sykehussenga. Satt på spissen.

Kan ikke si annet enn at du bare må prøve å være trygg på at du og legen din vet best. Arbeidsgiver har uansett ikke krav på å vite diagnosen din, så det skal ikke bety noe at du ikke har fått en ennå.

God bedring!

Skrevet

Kanskje du skal ta en prat med arbeidsgiveren din? Ring ham/henne og be om et møte, hvor du sier at du synes det er veldig kjedelig å være sykmeldt og håper mest av alt på å bli helt frisk og komme tilbake til jobb for fullt. Du har ikke hørt noe fra dem, men de har kanskje ikke hørt noe fra deg heller? Sjefer er også mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...