Gå til innhold

Kreft - parykk


Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*

Har fått søknad om refusjon på parykk fordi jeg kommer til å miste håret pga cellegift. Snakket med NAV i dag og dette kunne den jeg snakket med ingenting om. Blir slike søknader behandlet lokalt eller ved behandlingskontor?

Må jeg legge ut for parykken og få pengene igjen senere? Får jeg bare til parykk eller kan jeg i tillegg få til skaut, luer? Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er hentet fra sidene til kreftforeningen: Når det gjelder parykk kan man få dekket en eller flere med en kostnadsgrense på kr. 4.730,- pr. kalenderår. Ved allergi mot syntetisk materiale (det hårene blir festet i) kan det søkes om forhøyet stønad med inntil kr. 13.000 pr. kalenderår. Allergien må utredes og dokumenteres av enten spesialavdeling på sykehus eller dermatolog.

Barn under 18 år kan få to individuelt tillagede parykker eller inntil seks syntetiske parykker pr kalenderår.

Til stell og vedlikehold av parykker gis ingen støtte.

I stedet for parykk kan man få inntil kr. 4.370,- pr kalenderår til andre type hodeplagg.

Anbefaler deg å ringe kreftforeningen for å få svar på de andre spørsmålene dine. De kan mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Tusen takk for tipset! Snakket lenge med legen min i går og det har nok vært en svikt et eller annet sted. Jeg skulle hatt en fadder fra kreftforeningen pt, men har verken sett eller hørt noe,muligens fordi jeg valgte brystbevarende operasjon. Har andre gode råd angående cellegiftkur og stråling jeg skal gjennom, så tar jeg imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...