Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Ser ditt fredfyllte ansikt når jeg lukker øynene, i dag skal vi ta farvell... Du gjorde så mye godt i din tid på jord, men du var klar til og dra, det sa du selv... Ditt liv var ikke bare lett, men med styrke og Guds tro gav du omsorg og kjærlighet helt til livets høst, og slik var du, at før du dro så gav du oss alle trøst... Gud har hentet deg hjem, og du er hos de som har reist veien før deg, så dette er et farvell til din jordiske tid, troen har du gitt oss, den bærer vi i vårt hjerte, vi sier på gjensyn, i en annen tid... Kjære bestemor, du var vårt samlingspunkt og faste anker, hos deg var døren åpen for alle og enhver, hos deg kunne vi være oss selv, og vi fikk ta del i dine kloke tanker... Du gav oss mye vi har bruk for på livets kronglete vei, du vil aldri bli borte, vi glemmer aldri deg... Glad i deg bestemor, vi sees igjen... Noen vers fra et dikt bestemor hadde fått like fr hun gikk bort: Pent innsvøpte ord som sier min jordiske tid er forbi. Timeglassets sandkorn de renner, hvordan bruke min siste tid. Jeg er ikke redd for reisen, du følger meg like frem. Til grinden som alltid skiller, dødens og jordens hjem. Jeg er der når sorgen tynger, når tårene stryker ditt kinn. Jeg er saltet i dine tårer, som roer ditt tunge sinn. Jeg er i nordlysets flammer, se når jeg danser for deg. Jeg er der i universet, er der og venter på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg er gjesten som skrev innlegget, glemte å skrive at diktet bestemor fikk, gav hun videre til oss som står henne nær, trøstende ord i en tung tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå