Gå til innhold

Rotete tenåringer/unge voksne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så innlegget "skitten leieboer".

Jeg må nok si at jeg er sånn selv, mer eller mindre, selvsagt ikke så ille med fluer surrende rundt, men har det litt rotete, litt klær her og der, litt støv her og der, hender jeg har en talerken stående litt lenger enn den burde, men det er ikke noe matrester på den da, kanskje litt smuler. Og det er aldri matrester flytende rundt.

Jeg kan vel egentlig si at det ser greit ut i leiligheten min etter mitt syn, men det er ikke akkurat ryddig, litt rot, men ikke helt bomba. Utsetter også ofte ryddingen.

Bare lurer egentlig på hvor normalt dette er. Har egentlig en følselse av det er ganske normalt egentlig

Er du eller har du vært sånn? Når begynte å få det mer ryddig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt. Når jeg har bodd på hybel har jeg ikke alltid hatt det ryddig - i lange perioder var jeg jo bare hjemom for å sove og lage mat, og gadd ikke rydde og støvsuge helt rutinemessig. Men jeg har stort sett alltid holdt det ryddig på fellesrom/kjøkken/bad, og sånn virker det som de fleste er. Jeg har heller ikke lagret matrester og skitne tallerkner under senga, men vet om de som har gjort det... De fleste jeg kjente hadde det nok av og til nokså rotete, og noen var ikke så flinke (...) til å støvsuge o.l, men _skikkelig_ skittent og grisete var det få som hadde det. Og de mest rotete jeg kjente til var faktisk veldig faglig oppegående gutter med drag på damene og alt. De stablet søppel på kjøkkengulvet og måtte gå fra papptallerkner til å ha ETT sett bestikk og servise hver, fordi det ble så fullt av brukt pappservise rundt omkring... dette ble lagt merke til, for å si det sånn.

Nå er jeg "voksen" og bor i enebolig, men det er fortsatt ikke alltid det er ryddig og reint overalt - noen rom blir roterom og jeg har også en tendens til å legge. Jeg prøver likevel å holde en grei nok standard til at folk på uventet besøk ikke tror det har rablet fullstendig, og så det er forholdsvis lett å rydde og vaske over når ånden kommer over meg eller vi skal ha gjester. Noen vil sikkert synes at vi har det rotete, men det er i hvert fall ikke kaotisk og "sykelig" rot.

Skrevet

Den minst flinke til å vaske på studentkjøkkenet vårt var den eldste av oss, en godt voksen dame. Hun var også meget rask til å komme med fordommen om skitne studenter da vi snakket om vaskeordningen da hun flyttet inn.

Når det skal være sagt har jeg opplevd litt av hvert på andre kjøkken, men generaliseringer er artige å leke med.

Skrevet (endret)

Jeg var en skikkelig rotekopp i mine tenårene. Hadde klær hengende på alle mulige steder (noen på gulvet også), støv tørket jeg omtrent aldri, gjerne en vannflaske eller to liggende rundt omkring, skolematerialer var bare en stor haug.

Men er faktisk veldig ryddig nå. Kanskje ikke helt hyper-super-ryddedame, jeg liker å ha det pent og med lite rot, og jeg har daglig vane å rydde vekk ting som ikke er 'på plass', men vasker ikke vinduer hver uke for å si det sånt :)

Så for meg var det noe som kom med alderen. Men jeg kjenner til flere (menn) som er godt oppe i tyvårene, men er fortsett like rotete som tenåringer. Så vi er nok lit forskjellige - noen blir mer ryddige, andre fortsetter å være rotekopper.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg har bodd for meg selv siden jeg var 16, og har i perioder bodd som et svin! :ler: I perioder hvor leiligheten kun ble brukt til å sove, dusje og kanskje spise i, så ble det mye middagstallerkner, fulle askebegre osv stående (ps: den som har luktet på flyttelasset til en innerøyker, røyker ikke inne igjen, for å so det sånn....). Må bare innrømme det! Men aldri så galt at jeg fikk dyr eller hadde problemer med å få det i orden kjapt hvis noen kom på besøk! :)

Var forøvrig alltid en rotekopp som barn også... Mye morsommere å leke enn å rydde! :gjeiper:

Idag er jeg 22 år, gift, og forunderlig ryddig, faktisk! Javisst kan det hende at oppvasken står på benken en dag, eller at doen (som støver ned på et døgn!), er støvete ganske så ofte... Men jeg har det rent og ryddig, har sluttet å røyke og alt det der! :gjeiper: Har støvsuger uten ledning som er i bruk hver dag!

MEN! Jeg synes fortsatt det er morsommere å leke enn å rydde, og hvis ei venninne ringer mens jeg bretter klær, så setter jeg fra meg klærne på momentet! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...