Gå til innhold

Tattovering..


Gjest septica

Anbefalte innlegg

Gjest septica

Det har seg slik at jeg tok en tattovering på leggen(ca 6 cm),for omtrent to mnd siden nå.Har vært flink å smøre den og ikke vært i sol med den men den er fremdeles hoven og den klør litt innimellom....Har også lagt merke til at tattovøren har tattovert litt utforbi...ikke det som er hovedproblemet da men jeg har tatt enda en tattovering,for ca to uker siden og den er helt fin nå,ikke hoven og ingen kløe,den er mye større!

Derfor synes jeg dette er merkelig...

Bør jeg kanskje ringe han som laget den første eller skal det være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har seg slik at jeg tok en tattovering på leggen(ca 6 cm),for omtrent to mnd siden nå.Har vært flink å smøre den og ikke vært i sol med den men den er fremdeles hoven og den klør litt innimellom....Har også lagt merke til at tattovøren har tattovert litt utforbi...ikke det som er hovedproblemet da men jeg har tatt enda en tattovering,for ca to uker siden og den er helt fin nå,ikke hoven og ingen kløe,den er mye større!

Derfor synes jeg dette er merkelig...

Bør jeg kanskje ringe han som laget den første eller skal det være slik?

Nei, slik skal det da ikke være, ikke i hele 2 mnd etterpå..! Kanskje du har fått en infeksjon eller noe? ring han fyren som laget den og fortell det du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder tattoeringer vil jeg si det samme som min tattovør sa;

IKKE HØR PÅ HVA ALLE "SMÅEKSPERTENE" RUNDT OMKRING SIER!! ER DET NOE, SÅ KOM TIL STUDIOENE DER DET ER PROFFESJONELLE TATTOVØRER FOR RÅD OG HJELP!

Derfor har ikke jeg heller tenkt å komme med noe råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen kommer jeg så veldig langt dersom det er noe i veien med den?

Det er gjort hos en "privat-praktiserende"...

Eventuelt bør du også bestille deg en time hos legen og se hva han sier, det du beskriver høres ikke helt friskt ut, nei.. Har det gått betennelse i hele greia, så kan legen gi deg noe mot det selvsagt, så får vi bare håpe på at den tar betennelsen/infeksjonen eller hva enn som har gått i det, og du får beholde tatoveringen uten større skader..:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også litt rar i begynnelsen. Også på leggen. Litt hoven og klødde litt. Men det gikk over etter hvert. Det kom og gikk med noen måneders mellomrom. Jeg har to til som det ikke har vært noe galt med. Jeg vil tro det går over, men hvis du er usikker så oppsøk ett proffesjonelt tatoveringstudio.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest septica
Min var også litt rar i begynnelsen. Også på leggen. Litt hoven og klødde litt. Men det gikk over etter hvert. Det kom og gikk med noen måneders mellomrom. Jeg har to til som det ikke har vært noe galt med. Jeg vil tro det går over, men hvis du er usikker så oppsøk ett proffesjonelt tatoveringstudio.

Lykke til! :)

Takk for svar,høres ut som det samme ja..

Er ikke så veldig hovent men den ser liksom litt "ny" ut hvis du forstår hva jeg mener,kan ikke huske at den første jeg tok for et par år siden var sånn men jeg tror jeg avventer det litt til og hvis det ikke gir seg så oppsøker jeg et tattoveringstudio eller noe....men med det samme vi er inne på dette,hvor lenge har du pleid å smøre dine tattoveringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjort hos en "privat-praktiserende"...

Åjjj.. Det hadde jeg ALDRI gjort...... :sjenert:

Oppsøk et studio og få noen proffesjonelle til å se på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Åjjj.. Det hadde jeg ALDRI gjort...... :sjenert:

Oppsøk et studio og få noen proffesjonelle til å se på den!

Hehe nei begynner å angre nå men det er jo billigere da,vel derfor jeg gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei begynner å angre nå men det er jo billigere da,vel derfor jeg gjorde det...

Hvis man er villig til å risikere at tatoen ikke blir 100% perfekt, så kan man ta det hos en som praktiserer privat. Jeg gjorde også det, men slapp plagene du nevnte her.

Det er dessuten ikke garantert at ett studio gjør den 100% korrekt heller, de er derimot pålagt å følge deg opp, eventuelt tegne på tatoveringa eller slå av prisen og slikt om de virkelig skurrer det til, men i likhet med en som praktiserer privat, kan de ikke bare der og da rette opp tatoveringen heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke sikkert det er tattovøren som har tattovert utenfor linjene, det kan være blow up som kommer av at nålen har gått for dypt inn, da flyter tættisen litt utover. har det samme på den ene min og den er også hoven fra tid til annen. det at den hovner opp kommer av at det er "allergiske reaksjoner" men det er ikke noe farlig. det kan også komme av hvis du er varm.ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Det er mange som sliter med å få sår til å gro på beina... Hvordan pleier det å gro når du får andre typer sår på beina? Jeg kan ha skrubbsår som varer i mange, mange uker. Kanskje det kan være problemet?

Ja der sier du noe.....Jeg har masseviss av arr på beina(tåler ikke myggstikk o.l),tar veeeldig lang tid før sårene mine gror på beina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...