Gå til innhold

Christals bryllupsdagbok


Christal

Anbefalte innlegg

Som det står i emnet mitt - tenk at jeg skal gifte meg med drømmeprinsen min. Det er helt sant og så fantastisk! Jeg føler meg så heldig.

For dere som er litt overtroiske og slik så kan jeg fortelle dere at jeg drømte om min forlovede allerede som jentunge. Skal fortelle dere historien.

Der var på sanktansaften at min mor sa til oss barna at hvis vi gikk ut i skogen og plukket syv sorter markblomster og la dem under hodeputen så skulle vi drømme om den mannen vi skulle gifte oss med. Jeg løp ut og plukket syv sorter og la dem under hodeputen min. Jeg drømte om en mann og en hund på hundeslede (nei det var ikke lars monsen :ler:) Da jeg våknet var jeg jo litt skuffet for han så ikke ut som noen prins :ler:

Da jeg møtte min forlovede 20 år etter drømmen min kom jeg på drømmen jeg hadde den midtsommernatten for der stod han og hunden som jeg hadde drømt om. Er det ikke merkelig? Det er helt fantastisk :fnise:

Nok om det, vi har vært sammen nå i en god del år og i sommer så fridde han til meg på bastøy ferja :ler: vi bor ikke i den del av norge en gang, vi var på ferie og skulle over til Horten. Han spurte om jeg kunne bli med ut en tur, det regnet og var ille vær, men jeg nekta for jeg hadde høyhælte sko og var stylet for vi skulle i fest .. han dro meg ut og dro meg til øverste dekk. I det han tok hendene mine så sluttet det å regne og solen tittet frem. Jeg fikk helt sjokk for det kom helt uventet på meg. Ingen hint, ingenting før han fridde. Dere kan tro jeg var glad da - endelig fridde drømmeprinsen min. Jeg har ofte tenkt på å gjøre det selv, men jeg er litt "gammeldags" og mener at det er mannens oppgave :fnise:

Bryllupsdato er bestemt: 31.juli 2010 - så jeg er også en TJUETI brud :ler:

Mer kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

:velkommen: inn i bryllupsdagbøkene ;)

Det var en utrolig artig drøm du hadde ;) Tenk om alle drømte om drømmeprinsen sin så tidlig?

og for et romantisk :hjerte: frieri!!

Gratulerer så masse med forestående :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Mali :klem1:

En annen litt merkelig opplevelse begynte jeg å tenke på i dag etter jeg hadde skrevet litt om drømmen.

Søsteren min ringte meg for ikke så veldig lenge siden og fortalte at hun hadde funnet smykkeskrinet sitt fra da hun var barn, det er jo en del år siden. Inni smykkeskrinet fant hun et sølvhjerte med mitt navn og min forlovedes navn. Dette var et skrin som har stått på loftet siden vi var barn og ingen har åpnet før nå.

Hvordan kan det ha seg? Jeg ringte min mor, hun kan ikke huske at jeg hadde noen barndomskjærester eller ungdomskjærester med det navnet. Så det hele er helt utrolig.

Søsteren min kom på besøk for en tid tilbake og hadde med seg smykket. Jammen stemte det ikke, mitt navn og min forlovedes navn i et sølvhjerte med et lite utskjert hjerte inni. :klø:

Er det ikke helt vanvittig?

Noe sier meg at det er meant to be :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag opplevde vi noe morsomt.

Vi har funnet ut at vi kunne likeså gjerne booke kirke og tidspunkt for bryllupet. Valset inn på kirkekontoret og ba om å få snakke med presten :ler: og han satte seg ned .. bla bla .. samtale.. snakket litt.. og så spurte han om datoen, jo sa jeg ,det er 31. juli 2010 .. og da lo han :ler: for kalenderen hans gikk ikke så langt :sjenert::ler:

Han var jo snill og skrev opp navn, dato og klokkeslett og ba oss om å stikke innom om et år for å minne dem på datoen .. :ler:

Følte meg bare LITT dum :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker, planlegger og funderer daglig på bryllupet vårt selv om det er litt langt frem i tid. Jeg syns det fører oss enda tettere sammen å planlegge den store dagen i vårt liv. Han tar også stor del i planleggingen, det er absolutt et pluss.

Forrige lørdag var i en brudekjolebutikk. Jeg har jo aldri vært gift før, ikke han heller så vi er egentlig helt blanke på hva som er vanlig og ikke. Han fikk sett på forskjellige smoking, sjaketter etc og fant ut hva han ønsket og jeg tittet på brudekjoler. Jeg har egentlig funnet drømmekjolen min, men siden jeg aldri hadde vært i en slik butikk måtte jeg jo titte litt. Damen fant en som hun mente passet fint til meg så jeg prøvde min aller første brudekjole. Gud, så rart det var å se meg selv i speilet med brudekjole på. Ble så forandret. Damen hentet også slør å festet på meg. Forloveden min ble stående å se på meg med øyne fulle av kjærlighet. Det var en fantstisk følelse. Ble helt rørt selv. HIHI

Denne helgen skal vi melde oss på bryllupsshow. Det gleder jeg meg veldig til. Oppvisning, utstillere og masse ideer og tips. + at de skal trekke en bråte med gavekort.. hihi håper vi vinner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buuhuu, vi vant ikke noe på messa, selv om det var få par som var trukket ut, kan jo hende at det var for lenge til vi skal gifte oss?

Det var en helt utrolig flott bryllupsmesse - mange flotte stander med god info og bryllupsshow men så mange vakre antrekk.

Når det gjelder antrekk til mannen så har jeg ombestemt meg fra en flott dress med brokadevest og stilig tilhørende slips.. til.. sjakett.. det var SÅ stilig på showet og mannen kommer til å kle det kjempe godt. Mannen ble strålende fornøyd for han har alltid ønsket seg sjakett når han skulle gifte seg.

Jeg tenkte mye på i helgen at det er synd at mannfolka blir litt overkjørt i denne fasen, vi hører ikke på hva de sier, vi tyter og planlegger og deres stemme blir egentlig ganske stille. Så i går hadde vi oss en god prat og fant jo raskt ut at vi er faktisk enige i det meste.. hihi :fnise: og det er like mye hans dag som min, så han skal faktisk få lov til å ta del i all planlegging om han ønsker og det gjorde han.. hihi

Showet foregikk på et av de flotteste hotellene i distriktet her, der var det tilbud på leie bankettsalen og ha middag, kaffe og fest der. + at vi fikk gratis brudesuite med alt tilbehør der, sjampis, frukt, gratis roomservice, frokost på sengen dagen etterpå og sent utsjekk + at vi fikk hele suiten til disp den dagen vi skal gifte oss. Prismessig var dette et KNALL tilbud.

Vi har egentlig tenkt å leie lokale,kjøpe all mat, lage koldtbord, kjøpe drikke og ha en vanlig fest.. betydende, slite oss helt ut.. he he he ..

Nå tror jeg faktisk vi går for å ha alt på hotellet, komme til dekket bord, dra fra rotet og bare kose seg glugg ihjel hele dagen. Det vil koste litt ekstra, men det kan vi spare på noe annet.. hihi.. fy flate som jeg gleder meg. Det blir en dag i luksus fra jeg står opp til jeg legger meg.. slik kan man bli vant med.. hihi..

Uhm ja, vi skal visst også ha egen bryllupsplanlegger tilhørende hotellet. YAY!

Gjett om vi gle gira i går. Et slikt tilbud kan man nesten ikke takke nei til. Vi får se. Skal regne litt på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Det der med sølvsmykket var nesten litt skummelt.. Tenk så rart at det var ditt og hans navn som sto der?

Så moro å prøve kjoler og dresser :Nikke: det blir vel noen ganger til med det før bryllupet tenker jeg :)

Vet du, jeg synes dere gjorde et godt valg med hotellet. Vi har også en løsning hvor vi slipper å gjøre så mye selv, og det virker kjempedeilig å slippe alt stresset som hører med, men bare kose seg og nyte dagen i fulle drag ;) Men som sant skal sies så har jeg all ære til de som velger å gjøre alt selv også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei igjen!

Det der med sølvsmykket var nesten litt skummelt.. Tenk så rart at det var ditt og hans navn som sto der?

Så moro å prøve kjoler og dresser :Nikke: det blir vel noen ganger til med det før bryllupet tenker jeg :)

Vet du, jeg synes dere gjorde et godt valg med hotellet. Vi har også en løsning hvor vi slipper å gjøre så mye selv, og det virker kjempedeilig å slippe alt stresset som hører med, men bare kose seg og nyte dagen i fulle drag ;) Men som sant skal sies så har jeg all ære til de som velger å gjøre alt selv også!

:klem:

Veldig rart med det smykket ja, det syns sambo også, men søtt er det.

Å gjøre minst mulig selv på dagen og dagene i forveien er nok smart - for hvem vil være utslitt brud? Har så mange venninner som var helt ferdige den dagen de endelig skulle gifte seg, hodepine, trøtt og sliten. Jeg syns det er verdt pengene å ha en skikkelig kose dag hvor vi får alt servert :fnise:

Ellers så er vi begynt å spinke og spare. Har begynt å regne ut hva de forskjellige tingene vil koste, lage et budsjett slik at vi vet hvor mye vi må spare og slik. Det virker som det kan bli et dyrt bryllup :ler: blir mye overtid fremover kan det se ut til .. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kan være greit med litt overtid om man skal spare penger ja :jepp:

Selv sparer jeg endel penger fortiden, men lever ikke under fattiggrensa fordet ;) Så det går an :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde aldri vi skulle klare å spare, syns lissom ikke vi hadde noe å ta av, men det viser seg at vi sparer og fortsatt har det godt :ler: men vi er blitt flinkere til å kutte ned på unødvendige ting og handler 1 gang i uken, lager middagsplan for ukene etc..

Hva slags budsjett ligger dere på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :Nikke: Flinke dere er :jepp: Vi har har igrunn alltid handlet en gang i uken og skrevet middagslister m.m. Sykt hvor mye penger man sparer på det!

Vi kommer vel til å havne på rundt 100 000 + tenker jeg, har ikke satt opp noe særlig til budsjett, men raskt regnet sammen så blir det nok rundt den prisen - Alt inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei hei! :vinke: :vinke:

Godt å se at det er flere 2010 bruder her inne! Snart tar vi over! :fnise:

Så utrolig morsomt at du drømte om drømmemannen din! :hjerte:

Er det ikke morro å planlegge!? med hjelp, eller ikke...det er så gøøy!

Kanskje jeg er litt mer ivrig enn min kjære når det kommer til detaljplanlegging allerede 1,5 år før den store dagen... :sjenert::fnise:, men man kan da vel adri begynne for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Titter inn i dagboken di også :blomst: Morsomt å følge med i dagbøkene til andre 2010-bruder.

Greit å få bekreftet at jeg ikke er fullstendig sprø som starter å planlegge så lenge i forveien :flau::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...