Gå til innhold

Jeg spiser for mye :O


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å spise sunt og ønsker å slanke meg litt. jeg er ikke så veldig tjukk, men har en stor mage. Noe jeg tror delvis skyldes stor magesekk? Jeg blir jo aldri mett!! Hvordan skal jeg klare å få magesekken mindre slik at jeg blir mett tidligere?

Jeg er ganske flink. Kan spise 2 knekkebrød til frokost, en bixit fullkornsbar til lunsj, og så vita hjertegod pølser eller en wok til middag. men i mellom der så hiver jeg plutselig innpå masse potetgull dyppa i rømme, eller sjokolade. Hvor ødeleggende er det? Har det noe hensikt å spise sunt ellers når jeg hele tiden skal sprekke sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger egentlig ikke mindre magesekk, men mat som metter bedre. Du spiser mat som har masse raske karbohydrater. Det gir deg svingninger i blodsukkeret som gjør at du blir fortere sulten eller sugen på noe søtt. 2 knekkebrød og en bixitbar er ikke særlig sunt. Det er karbohydratene som gir deg den store magen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger egentlig ikke mindre magesekk, men mat som metter bedre. Du spiser mat som har masse raske karbohydrater. Det gir deg svingninger i blodsukkeret som gjør at du blir fortere sulten eller sugen på noe søtt. 2 knekkebrød og en bixitbar er ikke særlig sunt. Det er karbohydratene som gir deg den store magen også.

Jeg trodde det var sunt jeg. hva bør jeg spise da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Kan spise 2 knekkebrød til frokost, en bixit fullkornsbar til lunsj, og så vita hjertegod pølser eller en wok til middag. men i mellom der så hiver jeg plutselig innpå masse potetgull dyppa i rømme, eller sjokolade.
Det kan jo tyde på at du spiser alt for lite til frokost og lunsj, slik at du blir kjempesulten på ettermiddag kveld. Spiser du skikkelig og sunt til frokost/lunsj er det i min erfaring mye lettere å la være å kaste i seg tomme kalorier på ettermiddag/kveld. Da rekker du hjem for å lage deg en ordentlig middag før du 'dør' av sult. Et lite mellommåltid mellom lunsj og middag er også lurt, for meg blir det gjerne lunsj i 12-tida og middag tidligst kl seks, ofte ikke før halv åtte, og det blir litt lenge.

Et annet råd for å venne seg til mindre porsjoner er å spise rolig og tygge hver bit ordentlig slik at hjernen rekker å si fra at du er mett før du har spist mer enn du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var sunt jeg. hva bør jeg spise da??

Her er noen eksempler på mat du kan spise: reker, laks, egg, cottage cheese, skinke, kylling, avokado, mandler (begrensede mengder), grønnsaker, foruten rotgrønnsaker. Du kan finne mer inspirasjon på: http://www.lavkarbo.no Det kan være lurt å begrense brødinntaket også, ev. velge et brød med lav GI.

Jeg har nettopp begynt med å spise avokado med litt lettrømme og spekeskinke, samt et egg til frokost. Da er jeg mett fram til lunsj kl 11.30. Før ble jeg alltid sulten igjen etter et par timer.

Jeg mener du bør begrense inntaket av karbohydrater og da særskilt raske karbohydrater, fordi dette gir en økt fettlagring i mageregionen.

Du trenger heller ikke å være særlig redd for å spise for mye, det gjør du ikke dersom du begrenser karboinntaket.

Det er lurt å spise hver 4 time og helst 4 måltider hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...