Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei, Jeg og min samboer hadde et brudd i fjor høst(hans ønske) etter et 15 års langt forhold. Vi fant tilbake til hverandre etter ca et halvt år. For ca 1 1/2 år siden, fikk han stilt en diagnose som heter mitokondrie. Dette er en muskel sykdom. Vi har ikke tidligere hatt problemer med sexlivet, med unntak av noen få ganger selvsagt. Har i det siste merket at det tar mye lenger til før han blir stiv, når jeg leker med han. Han kan også miste erksjonen midt i akten. Jeg blir så redd for at han ikke er glad i meg lenger, ikke lyst på meg....Blitt veldig sårbar etter det bruddet vi hadde. Noen som har kjennskap til den sykdommen, og evt om dette kan være en bivirkning? Har googlet det men finner ikke noe om ereksjonssvikt. Redd for å spørre han, kan bli verre.. Vi sliter også litt med å finne tilbake til den åpne kommunikasjonen vi hadde før. Jobber med saken . Noen tips om hva dette kan være, er det normalt for gutter noen ganger? Han er 34 år. Jeg er 33.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Etter et kjappt kikk på mitokondriesykdommer så kan jeg se på det som mulig at det kan forekomme ereksjonssvikt også, til tross for at det ikke står spesfisert. Denne svikten kan påvirke nervesystemet, og det er klar at ereksjon er et tema i den forbindelse. Jeg tenker det er viktig at han får undersøkt dette med legen- Det er også mulig at det kan være bivirkninger av medisiner/behandlingen han mottar. Dette er et tema som er veldig viktig for livskvaliteten for menn, særlig en ung mann i hans alder, og noe som bør tas på alvår. Utenom dette er det selvsagt kommunikasjon som er viktig. Men kommunikasjon kan også som du sier være med på å øke han muligste prestasjonsangst. Dersom det skulle vise seg at det ikke er medisinske årsaker vil jeg råde dere til å ta et par kjappe timer hos en samlivsterapaut/sexolog for å få innsyn i de enkleste metodene for å ungå prestasjonsangst og for å få slappet av. Teknikkene for dette er enkle og de par tusenlappene et par timer kommer på er absoludt verdt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå