Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Bonzaitreet mitt har tørre kvister. Men greinene ser ikke så ille ut. SKal jeg kutte av kvistene? Kutte greinene? Det lukter av jorda. Skifte jord? er det håp?
pittie Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 http://www.bonsaiart.no/ Ta kontakt med disse menneskene du
Gjest *Mim* Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Tror det tok meg en uke å ta livet av bonsaitreet mitt...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 http://www.bonsaiart.no/ Ta kontakt med disse menneskene du Hvorfor det? Der må jeg jo gå på kurs? Er det ikke mulig å stille spørsmål på kvinneguiden og håpe at noen har egne erfaringer å komme med? Jeg har lest flere sider om bonzaitre på internett før jeg stilte spørsmålet, inkludert siden du linker til. Prøver igjen: Til dere som har bonzaitre med grener, har dere råd om hva man gjør? Kan man klippe hele grena eller bare kvistene?
Gjest Pupsilure Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Mitt døde også etter en uke. Kjøper aldri bonzaitre igjen...
Gjest Miley Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har et tørket ett, kanskje du kan tørke hele treet? Det ser helt ok ut og vi slipper bekymre oss for om det dør
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Jeg har riktignok ikke et bonsaitre, men har andre "småtrær" i vinduskarmen. Ja, jeg klipper av tørre greiner, så vokser det ut nye etterhvert! Siden det nærmer seg vinter, er det ikke sikkert det kommer til å vokse ut nye greiner nå, men først på våren. Hvor bruker treet ditt å stå? Står det i følge "bruksanvisninga"? Har du latt det stå i sterk sol siden greinene er tørre? Vet ikke hva det kan være hvis det lukter av jorda...Lukter det råttent liksom?
pittie Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Hvorfor det? Der må jeg jo gå på kurs? Er det ikke mulig å stille spørsmål på kvinneguiden og håpe at noen har egne erfaringer å komme med? Jeg har lest flere sider om bonzaitre på internett før jeg stilte spørsmålet, inkludert siden du linker til. Prøver igjen: Til dere som har bonzaitre med grener, har dere råd om hva man gjør? Kan man klippe hele grena eller bare kvistene? Jøss.. Regnet med bare om du ville ha hjelp av noen som virkelig kan dette, så går det sikkert helt fint å sende en mail til dem. Bonsaitrær er ikke bare bare. Og ettersom de er spesielle trær som kan leve lengre enn deg med riktig stell, så er ikke kurs og selvlæring så dumt heller. Skaffe seg en bok elns.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Jeg har riktignok ikke et bonsaitre, men har andre "småtrær" i vinduskarmen. Ja, jeg klipper av tørre greiner, så vokser det ut nye etterhvert! Siden det nærmer seg vinter, er det ikke sikkert det kommer til å vokse ut nye greiner nå, men først på våren. Hvor bruker treet ditt å stå? Står det i følge "bruksanvisninga"? Har du latt det stå i sterk sol siden greinene er tørre? Vet ikke hva det kan være hvis det lukter av jorda...Lukter det råttent liksom? JA, det lukter litt råttent, ja :D Har skifta jord nå, håper det hjelper. Det ble plutselig litt for tørt i solsteiken, ja. og så vannet jeg det litt for mye... Og så ble det for mye sol igjen, ja du vet... Men jeg skal klippe av kvistene jeg, grenene ser ganske OK ut. Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Vi har et tørket ett, kanskje du kan tørke hele treet? Det ser helt ok ut og vi slipper bekymre oss for om det dør Haha, ja kanskje det bare skal få stå der, kan jo pynte det litt til jul!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå