Gå til innhold

Tips til billige feriereiser for to unge studenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min og jeg kunne tenkt oss en reise til sommern, mellom én og to ukers varighet, da gjerne til et varmere strøk. Jeg er personlig svært glad i å reise, er oppvokst med å få reise mye og ser på meg selv som ganske bereist (og ikke minst priviligert som har fått lov til å bli med). Ihvertfall vil jeg ikke ha noen problemer med å reise alene noen steder.

Nå er det dog slik at kjæresten min er ikke så bereist som meg (jeg tror ikke det vil bli noe problem bare for å ha sagt det), men jeg trenger tips til steder som kan være billige (vi har ikke råd til så mye da vi begge er studenter), gode og passe oss begge. Var selv i Bulgaria i sommer og forelsket meg fullstendig i dette vakre landet. Kunne personlig tenkt meg noe liknende. Samtidig leter jeg litt etter tryggheten i land man kan finne hos kjente "turistmål", dvs. gjerne en mellomting av noe nytt og trygt. Jeg er vant til å reise både charter og alternativt, og liker begge måter å reise på. Vi ønsker å kunne nyte late dager på stranden, men vi er ikke interessert i festing og den typen ting. Helst rolige steder, gjerne litt romantiske, som ikke koster skjorta. :)

Grunnen til at jeg spør dere om tips, er fordi jeg sliter litt med å finne billige steder, men jeg er åpen for det meste. Det bør dog helst ikke være altfor lang reise (med tanke på at min kjære aldri har flydd før og vel, jeg vet ikke hvordan han vil reagere), men alle tips mottas med takk! Ellers behersker vi begge to flere språk (flytende engelsk, noe tysk og fransk, samt litt spansk), så vi er i grunn åpne for det meste.

Og bare for å ha sagt det: jeg er fullstendig klar over at dette er en av de dyreste periodene å reise i, men dessverre har ikke vi noe valg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ylva Virvla

Kroatia er et fint land og et kjent turistmål. Jeg likte Sarajevo, Bosnia godt, men der er det færre turister.

Italia virker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for tips. :)

Jupp, tittet en del på det, men det ble faktisk til at vi reiser til Tunisia i 14 dager i stedet for. Det var også det jeg fant som var billigst (til tross for at jeg prøvde å finne hoteller og fly hver for seg osv). Så det blir ferietur allikevel, dog ikke til Bulgaria, Kroatia eller lignende. Gleder meg uansett veldig. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde, men Norwegian viste seg å være for dyre uansett, dessverre. Hotell var ikke noe problem, det er gjerne flybillettene det har stått på. Bare for å si det, vi har prøvd ganske mange lavprisselskap osv, prøvde å presse prisen ned så mye som mulig, men heldigvis har det løst seg for oss tilslutt.. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, tittet en del på det, men det ble faktisk til at vi reiser til Tunisia i 14 dager i stedet for.

Mvh Yvonne :heiajente:

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer.

Tja, etter hva jeg har hørt så er jeg veldig positiv ihvertfall. :) Det er tross alt litt hva man gjør det til selv også. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter hva jeg har hørt så er jeg veldig positiv ihvertfall. :) Det er tross alt litt hva man gjør det til selv også. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Ikke for å ødelegge buzzen din, men i det landet der hjelper det ikke med en postitiv holdning. Er veldig fint og masse spennende å se på. Men som skandinavisk jente er det et av de aller verste stedene jeg har vært. Stålsett deg for å bli klådd på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge buzzen din, men i det landet der hjelper det ikke med en postitiv holdning. Er veldig fint og masse spennende å se på. Men som skandinavisk jente er det et av de aller verste stedene jeg har vært. Stålsett deg for å bli klådd på!

Tja, nå har jo jeg vært ute og reist før og opplevd noe liknende i andre land. Og vel, jeg tror ærlig talt ikke det blir SÅ ille. Selvsagt kan det være slitsomt, men jeg skal tross alt ha med forloveden min - og jeg skal ta forhåndsregler hvis det viser seg å faktisk være så ille. Hadde blant annet ikke dette problemet i Marokko, men det viste seg å være et problem den sjette gangen jeg var i Spania. Så jeg tror det handler mye om hvor man reiser hen og hvordan man forholder seg til menneske rundt en. Tviler egentlig sterkt at jeg kommer til å bli så mye klådd på, for å være helt ærlig, ikke akkurat slik at jeg kommer til å bevege meg så mye alene heller rundt omkring på et ukjent sted.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke det skulle bli SÅ ille. Har selv vært på de fleste kontinenter og i mange andre "arabiske" land. Ingen steder har vært så ille som her - og jeg var påkledd og gikk sammen med faren og kjæresten min.

Men håper virkelig ikke du får den samme negative opplevelsen som meg :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ei venninne som faktisk har familie der nede og hun har aldri hatt dette problemet, selv med sitt blonde hår og blå øyne.(..) Nå skal vi heller ikke til fastlandet i Tunisia, kanskje det har noe å si, ikke vet jeg. Vi får se, jeg har ikke tenkt til å la det ødelegge gleden, vi kommer nok uansett ikke til å farte så mye rundt uansett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalleberg

Hei hvis dere hvirkelig vil reise billig i Europa bør dere merke dere denne nettportalen, FuncTravel.

Denne søker opp de billigste flybillettene og hotellene der dere ønsker å reise.

Bare sjekk!

www.functravel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sol_*

Jeg kan ikke huske Tunisia var så gale, men ifølge min mor så vil hun aldri dit igjen. Hun sa det var stress å hele tiden passe på meg og min søster som hele tiden ble tilbudt giftemål(vi var 11 og 5 :ler: ). Muligens alderen min gjør at jeg ikke husker hvordan hun opplevde det..

Men altså, Tunisia kan ikke være så mye verre enn Egypt? Egypt er jo også ganske ekstremt, men en overlever jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det trenger ikke å være verre enn andre steder rundt om i verden? Vi får se, gidder ikke å ta sorgene på forskudd. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvis dere hvirkelig vil reise billig i Europa bør dere merke dere denne nettportalen, FuncTravel.

Denne søker opp de billigste flybillettene og hotellene der dere ønsker å reise.

Bare sjekk!

www.functravel.no

Tusen takk for tipset, har allerede vært innom og sjekket. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...