Gå til innhold

Aromaterapi mot fibromyalgi/ME/CFS symptomer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt positive erfaring så langt, men lurer på om noen kan anbefale en seriøs plass jeg kunne prøve eller evt. noen som har andre erfaring å tilføre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert hjelpe litt, men tror det har svært begrenset effekt. Jeg kan skjenne stor forskjell på ulike massasjeoljer, en gjør meg rolig, en energisk, og tilsvarende fra ulike aromatiske lukter, men det er jo sterkt begrenset hva man får ut av det selv om det sikkert er fint. Jeg ville mye heller brukt akkupunktur som har vist seg å ha kraftig effekt mot mange ting. I siste uke var det en artikkel i Dagbladet om at en grundig ny studie viste veldig god effekt av akkupunktur ovenfor for eksempel problemer ved overgangsalderen.

Ellers har jeg forstått det slik at lightning process faktisk har vist seg å virke svært bra i følge en foreløpig studie og i følge rapporter her på forumet.

Qigong har vist seg så effektivt til å få folk tilbake i arbeid gjennom et prosjekt i regi av NAV at NAV har bestemt seg for selv å utdanne 15 nye qigong innstruktører for å utvide tilbudet:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6244976

Jeg ville tro det kunne hjelpe dramatisk på ME.

Jeg vil også annta at meditasjon vil ha en svært gunstig effekt fordi slik jeg har forstått det så har ME mye å gjøre med at kroppens stress responser er kommet helt ute av balanse og meditasjon får nettopp kroppens stress responser tilbake i balanse i tillegg til å være gunstig ovenfor en rekke andre ting. Mange synes at det er vanskelig å meditere. Heldigvis kan man ved hjelp av binural beats og lignende komme inn i de samme tilstandene mye raskere og dypere enn ved egen innsats. Studier viser at dete produsere de samme gevinstene som ved vanlig meditasjon. Jeg ville derfor testet en CD herfra:

http://www.centerpointe.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...