Penny Lane Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Var en tur i Oslo i dag sammen med min far. Stod å ventet på klart lys til å gå over veien da en godt voksen mann av utenlandsk opprinnelse kom og kløp meg i skrittet(!!). Ble så satt ut at jeg ikke rakk og reagere før etter noen sekunder og da var han vekk. Angrer på at jeg ikke gav fyren et stort spark mellom beina. Er faktisk glad ikke pappa så det, da han fortsatt er veldig overbeskyttende og situasjonen kunne endt farlig. Uansett ble reaksjonen min at jeg følte meg trist i flere timer etterpå. Gjorde ikke saken bedre at jeg skulle til gynekolog 1 time senere, følte streng tatt ikke for å sprike med beina etter dette. Jeg skjønner ikke at det går ann! Når ble det sånn at man ikke kan gå trygge lenger? eller har det alltid vært sånn, men blir sett på som et såkalt tabu? jeg er veldig blyg og kan forsikre at jeg ikke har noen framtoning som kan virke utfordrende, billig etc. Hadde til og med på meg en joggedress og var usminket. Selv om det _selvsagt_ er like kvalmende av menn og gjøre dette, uansett utseende! jeg har ikke ord.. Planen er å flytte til Oslo med en venninne til neste år, men har liksom mistet litt lysten. Dette er ikke noe som skjer hver dag men alikevell
Gjest -Maggie- Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg mener det er helt normalt - og sunt - å reagere slik. Det som verken er normalt eller sunt, er å klype folk i skrittet. La oss være enige i det. Det er lett å generalisere når man opplever noe slikt, men slike hendelser kan skje oss alle, uten at det er dagligdags av den grunn. Ekkelt og jævlig ubehagelig er det uansett.
Gjest Marlo Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Glem hele saken - noen er bare idioter. Har opplevd det samme i byen jeg bor, men jeg bor da her enda - så ikke vær redd for å flytte til Oslo.
SnillMito Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Flytt på vestkanten, så slipper du degenerert pakk som slike.
FoxyFish Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde nok reagert akkurat som deg! Makan! Det er jo rett og slett en form for overgrep. Etter å ha bodd i Oslo noen år har jeg likevel aldri opplevd noe i nærheten av dette. Kun blitt "tafsa" litt uønsket på på byen. (Noe som ikke har vært av utlendinger - bare så det er sagt) Du bør ikke være redd for å flytte til Oslo på grunn av dette. Det er en veldig fin by
Penny Lane Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for svar dere Du bør ikke være redd for å flytte til Oslo på grunn av dette. Det er en veldig fin by
Pingting Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke bekymre deg, idioter finnes over alt. Når befolkningstettheten blir høyere blir nødvendigvis også idiottettheten høyere. det er derfor endel idioter i Oslo, men også utrolig mye fine folk. Jeg har bodd i Oslo i 5 år, vært mye både på vest- og østkant, og det nærmeste jeg har opplevd dette var da en dritfull, nordlandsk traktorlesbe gned puppen på armen min... Du har nok bare hatt maks uflaks, tror ikke folk hadde orket å bo der lenge om folk oppførte seg sånt hele tiden. Det er plusser og minuser med storbyen, at noen synes det er skummelt med store grupper med innvandrere fra kulturer man ikke har kjennskap til kan jeg skjønne. Og enkelte større eller mindre kulturkollisjoner blir det jo, men det er også opp til en selv hvordan en takler det. Det gjelder også i forhold til fulle svensker på byen, grinete gamle Oslo-menn på trikken og pakistanske gubber som stirrer. Som sagt; idiottettheten blir større
Pingting Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde forresten fått totalt sammenbrudd om jeg hadde opplevd det samme som deg...
Supramundane Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg syns det er sunt å reagere som du gjør. Det skal ikke føles "ok" at noen tar på oss når vi ikke vil. Hvis dette skulle skje igjen rekker du kanskje å hive deg rundt og gi fyren et realt spark.
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har hørt om folk som blir kløpet i bakenden, men i skrittet? Hadde løpt etter vedkommende og stanset han og spurt hva i alle dagen har tror han driver med, mens jeg hadde kontaktet politiet via telefon. Hadde prøvd å få fatt på identiteten til vedkommende og lagt inn en anmeldelse. Gidder ikke finne meg i slike ting.
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Forstår deg godt! Jeg har blitt trakassert i en tett folkemengde av en fyr som gnidde seg mot meg med en tydelig ereksjon under buksene. Reagerte med sinne og vantro i øyeblikket jeg innså hva han holdt på med og følte meg ekstremt krenket og trist etterpå. Tror jeg fikk en bitteliten smakebit på hvordan det føles å bli voldtatt - kun en brøkdel av følelsen såklart, men likevel en vond erfaring og en innsikt jeg kunne klart meg uten.
Gjest Gjest_Penny Lane_* Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Forstår deg godt! Jeg har blitt trakassert i en tett folkemengde av en fyr som gnidde seg mot meg med en tydelig ereksjon under buksene. Reagerte med sinne og vantro i øyeblikket jeg innså hva han holdt på med og følte meg ekstremt krenket og trist etterpå. Tror jeg fikk en bitteliten smakebit på hvordan det føles å bli voldtatt - kun en brøkdel av følelsen såklart, men likevel en vond erfaring og en innsikt jeg kunne klart meg uten. Huff, stakkars ;( Skjønner akkurat hva du mener med den "voldtekts" følelsen, det er så klart ikke det samme, men noen har sprengt din personlige grense og resultatet blir hjelpesløshet og sårbarhet. Jeg følte meg liksom litt dum etterpå også. Var i byen i dag også med bestevenninnen og hun kommenterte at jeg konstant gikk og kikket bak meg, var nok ubevisst klar til å slå til hvis noen prøvde seg vi hadde en super kveld men på veien hjem til bussen fikk vi begge følelsen av noen som fulgte etter oss, å rett hadde vi også. Vi la merke til to menn som gikk rett bak oss og åpenlyst pratet slibrig om oss, vi skjønte ikke hva de sa men uansett stoppet de opp for å gå ned en trapp, å når de så vi skulle videre kom de opp igjen og fulgte etter helt fram til bussen. Da gikk de tilbake når de så vi skulle på den. Var skikkelig ekkelt og jeg fikk den samme ekle følelsen som i går, var så sinna at jeg var helt rød i kinnene. Hvor uflaks kan man ha to dager på rad blir jo helt paranoid av dette her! er vanligvis selvstendig og liker ikke "jomfru i nød" følelsen. Huff, rotete innlegg, men takk for fine svar over her, gjør alltid godt med omtenksom respons
Gjest Gjest_Penny Lane_* Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Du har nok bare hatt maks uflaks, tror ikke folk hadde orket å bo der lenge om folk oppførte seg sånt hele tiden. Det er plusser og minuser med storbyen, at noen synes det er skummelt med store grupper med innvandrere fra kulturer man ikke har kjennskap til kan jeg skjønne. Og enkelte større eller mindre kulturkollisjoner blir det jo, men det er også opp til en selv hvordan en takler det. Det gjelder også i forhold til fulle svensker på byen, grinete gamle Oslo-menn på trikken og pakistanske gubber som stirrer. Som sagt; idiottettheten blir større Fint innlegg og poeng dette her hadde sånt skjedd stadig vekk hadde det nok vært et utholdelig bosted for de fleste ja. Noen har vel mer uflaks enn andre. Er også fra et _lite_ tettsted der alle kjenner alle, så det er klart man må venne seg til store forandringer en eller annen gang i livet! må vel bare kaste seg ut i det og forsøke å tenke positivt til tross for kjipe hendelser! Klem fra meg
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Reaksjonen din er helt normal, ja; den skulle bare mangle! For en jævlig idiot! Tror nok desverre at det er en del av våre nye landsMENN som tror at de kan gjøre hva de vil med norske kvinner, for vi "er jo horer". (Sier ikke at det ikke også finnes mange BRA nye landsmenn som respekterer folk.)
Gjest men Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Selvfølgelig er du normal som føler deg krenket når en tosk behandler deg som fitte på to bein, med null respekt. Ikke vær sint på deg selv som ikke sparket ham, de færreste kommer over overraskelsen raskt nok til å reagere slik de i etterkant tenker at de skulle gjort. Ikke så mye å få gjort med det nå når du ikke vet hvem fyren er og ikke har vitner. Noe mer patetisk enn å gå rundt og klype tilfeldige mennesker av det motsatte kjønn i skrittet på høylys dag er vanskelig å tenke seg. Gå med hodet høyt hevet du, og husk at de aller fleste menn er pålitelige og ålreite, i Oslo som i resten av landet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå