Gjest Gjest_Allie_* Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Bestefaren min døde da han var bare 66 år gammel, for et par år siden. Han hadde kreft i skjoldbruskkjertelen. I mange år før han fikk påvist kreft hadde han en stor kul der denne kjertelen sitter. Han var hos lege for å få undersøkt kulen, men fikk beskjed om at det var en ufarlig struma. Han gjorde ikke mer med saken i mange år, før han ble dårlig, gikk til legen igjen, og denne gangen var det kreft. Han døde etter en tids behandling. Jeg har lest noen historier på nett om feilbehandling og feildiagnostisering, og ser at det er vanlig at man melder slike saker til pasientskadeombudet eller noe sånt. Burde vår familie gjøre det? Jeg har lurt litt på om det er legene som har feildiagnostisert han, eller om de har vært vage og sagt at det kanskje bare var struma, og så har min bestefar bare hengt seg fast ved det og ikke orket å få det endelig fastslått. Han var av den sorten som ikke gikk aldeles frivillig til lege. Har vi noen mulighet til å få se journalen hans for å finne ut hva som ble sagt og gjort den gangen han gikk til legen med kulen? Og HVIS det er sånn at legen har sagt det kanskje var struma, men at det måtte undersøkes nøyere for å vite sikkert, er det da ene og alene min bestefars ansvar at han ikke undersøkte videre? Burde han ikke bli kalt inn til videre undersøkelser uansett om han selv mente det var unødvendig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå