Gå til innhold

Nav


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i deltidsjobb. Jeg søkte derfor (for en mnd siden) på dagpenger. De første fjorten dagene jeg sendte meldekort hadde jeg 4 dager jeg hadde vært i jobb, å så fikk jeg karantenedagene. Men så sendte jeg melde kort i gjen nå i helga da hadde jeg hatt 5 dager med jobb i løpet av fjorten dager, har jeg ikke da rett på å få litt i dagpenger?

Jeg har fått brev om at jeg har fått innvilget dagpenge søknaden.

Men det står bare ferdig beregnet på nav sine sider, men ingen beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ann på hva som er 50% for deg. For å miste retten på dagpenger så må du jobbe mer enn 50% på 14 dager.

Selv var jeg sykemeldt og de regner bare jobbdager og dermed kan ikke jeg jobbe mer enn 4 timer pr uke ellers mister jeg dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE jobbe mere enn 45 timer på 14 dager men du MÅ sende kort hver 14 dag uansett for å henge med i systemet, hvis du vil ha penger nytter ikke å bare sende innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mengden du kan jobbe kommer ann på hvor mye man jobbet før. Har man jobbet full uke så kan man jobbe 37,5 timer pr 14 dager.

Selv var jeg sykemeldt i litt over to måneder og gikk uten arbeid en tid pga vikarbyrå som ikke hadde jobber.

Pga dette har jeg som nevnt en utrolig liten terskel for hvor mye jobbing som er 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke meldekort innimellom. Men jeg meldte meg arbeidsledig for ca en mnd siden, på grunn av at jeg har bare en liten stillingsprosent nå, jeg jobbet mer en nok i fjor, så grunnlaget for dagpenger er der. Jeg har jo også fått brev om at jeg har fått innvilget dagpenger, så jeg sender meldekort hver 14. dag. Så jeg lurer jo på når jeg får dagpenger, siste 14 dagers periode jeg sendte for så hadde jeg jobbet 5 dager, hvor to av de dagene ikke var full dag. Så jeg vet ikke hvordan det er med de reglene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke meldekort innimellom. Men jeg meldte meg arbeidsledig for ca en mnd siden, på grunn av at jeg har bare en liten stillingsprosent nå, jeg jobbet mer en nok i fjor, så grunnlaget for dagpenger er der. Jeg har jo også fått brev om at jeg har fått innvilget dagpenger, så jeg sender meldekort hver 14. dag. Så jeg lurer jo på når jeg får dagpenger, siste 14 dagers periode jeg sendte for så hadde jeg jobbet 5 dager, hvor to av de dagene ikke var full dag. Så jeg vet ikke hvordan det er med de reglene

Heia,sjønner alt detta,har gjort det i flere år men har du fått innvilget fra en 100% stilling..Som du sa at du hadde jobbet fullt før men nå jobber halvt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har bare fått innvilget for en liten stilling, jobbet masse vikariat i fjor. Har det noe å si?

Ja,for å si det sånn..Jeg jobba 37,5 t uke og fikk innvilget utifra det og det er 100%.Dakunne jeg jobbe 45 t på 14 dager.Men har du bare fått innvilget for 25 t arb.uke så kan du jo jobbe desto mindre,sjønner??Og da vet jeg ikke hvor mange timer du kan ha for å få noe ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...