nima Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har alltid vært usikker på hva jeg vil jobbe med, men tenkte at det ordnet seg etterhvert. Nå har jeg en tenkepause der jeg bare jobber i en butikk og prøver å finne ut hva jeg vil med livet. Problemet er at jeg har ikke peiling. Jeg aner ikke hva jeg vil jobbe med og det begynner å bli veldig frustrerende. Jeg trives ikke med den jobben jeg har nå og jeg merker at det sliter voldsomt på meg. Jeg er konstant sliten og gruer meg ofte til å gå på jobb. Jeg jobber der nå bare fordi jeg trenger pengene og vet ikke hva annet jeg kan ta meg til. Jeg har prøvd meg i mange jobber og har enda ikke funnet noe jeg trives med. Det eneste jeg vet med sikkerhet at jeg ville trives med, er å jobbe med dyr, men der er det så få valgmuligheter. Dyrlege tar alt for lang tid og jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn der, har heller ikke gode nok karaktere til å komme inn på dyrepleier. Er ikke kjempe glad i blod og sånn og blir fort dårlig. Jeg liker ikke å jobbe i serviceyrker og jeg liker best å jobbe for meg selv og være litt min egen sjef. Tenker litt på å ta økonomiutdannelse. Det er jo noe man får bruk for nesten i alle yrker. Jeg vil kanskje starte noe eget, men er fortsatt ganske blank. Har journalistutdannelse fra før av og jobber litt frilans men er ikke helt min greie merker jeg. Jeg vet snart ikke hva jeg skal ta meg til for fortsetter jeg slik, kommer kroppen min til å si stopp snart. Noen ideer til yrker eller hva jeg kan gjøre videre? Jeg begynner å bli ganske desperat! Hvordan fant dere ut hva dere ville bli?
nima Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2008 Noen som har noen råd eller meninger?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hva med å ta kontakt med noen organisasjoner som har med dyr å gjøre og spørre hva som finnes av jobber med dyr. Både dyrevern organisasjoner og annet. Du kan også ved siden av jobb kanskje engasjere deg litt i en slik organisasjon eller prøve å få bijobb på en kennel eller som dogwalker nå mens du tenker deg om. Da får du i hvert fall jobbet litt med dyr. Jeg vil tro det også finnes noen forum med dyr som tema på nettet hvor du kan forhøre deg. Du kan også ta en prat med en yrkesrådgiver
nima Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg brøt helt sammen på jobb i dag. Hadde medarbeidersamtale med sjefen og knakk sammen. Har vært så sliten i det siste fordi jeg ikke trives på jobb og vært veldig nedfor. Så nå var det bare nok. Klarte ikke skjule det lenger. Vi ble enig om at det ikke var bra for meg å fortsette så nå har jeg sagt opp. Har en mnd igjen å jobbe. Men nå må jeg tenkte på å finne meg en ny jobb. Hva om det ikke går? Kan jo ikke regne med å få ny jobb med en gang og jeg må ha inntekt ellers klarer jeg ikke å betale mat og regninger. Det er så mye nå at jeg er helt utslitt!
Gjest Martine_ Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 ringe rundt å melde deg opp på ulike vikarbyråer etc. (barnehage etc) så har du noe inntil videre.. der er det alltids jobb å få... Du kan jo også få dagpenger, hvis du søker om det... lang søknadsfrist, så det kan være lurt å søke tidlig..
Lissi Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg brøt helt sammen på jobb i dag. Hadde medarbeidersamtale med sjefen og knakk sammen. Har vært så sliten i det siste fordi jeg ikke trives på jobb og vært veldig nedfor. Så nå var det bare nok. Klarte ikke skjule det lenger. Vi ble enig om at det ikke var bra for meg å fortsette så nå har jeg sagt opp. Har en mnd igjen å jobbe. Men nå må jeg tenkte på å finne meg en ny jobb. Hva om det ikke går? Kan jo ikke regne med å få ny jobb med en gang og jeg må ha inntekt ellers klarer jeg ikke å betale mat og regninger. Det er så mye nå at jeg er helt utslitt! Dette høres umerkelig likt ut min situasjon! Har de anbefalt deg å slutte? Jeg var i samme situasjon som deg. Sliten og dårlig (var lavt stoffskifte) jobben ville bli kvitt meg fordi de skjønte at jeg ikke akkurat var den største ressursen akkurat, så de prøve å få meg ut. Jeg krevde 2 mnd lønn og arbeidskontrakt den tiden slik at jeg fikk sykepenger. Om du er syk bør du gå til legen! Har du skrevet under på noe på jobben? Det å slutte var det ditt forslag eller deres at du skulle slutte?
nima Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2008 Dette høres umerkelig likt ut min situasjon! Har de anbefalt deg å slutte? Jeg var i samme situasjon som deg. Sliten og dårlig (var lavt stoffskifte) jobben ville bli kvitt meg fordi de skjønte at jeg ikke akkurat var den største ressursen akkurat, så de prøve å få meg ut. Jeg krevde 2 mnd lønn og arbeidskontrakt den tiden slik at jeg fikk sykepenger. Om du er syk bør du gå til legen! Har du skrevet under på noe på jobben? Det å slutte var det ditt forslag eller deres at du skulle slutte? Det var ikke slik at de presset meg ut. Sjefen ville ikke at jeg skulle slutte men når hun så hvor ille jeg hadde det sa hun at det kanskje var det beste for meg. Men var helt og holdent min avjørelse. Jeg klarer rett og slett ikke mer. Men må jo ha jobb så nå har jeg en mnd på meg for å finne noe nytt. Det er stress nok i seg selv.
Lissi Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Det var ikke slik at de presset meg ut. Sjefen ville ikke at jeg skulle slutte men når hun så hvor ille jeg hadde det sa hun at det kanskje var det beste for meg. Men var helt og holdent min avjørelse. Jeg klarer rett og slett ikke mer. Men må jo ha jobb så nå har jeg en mnd på meg for å finne noe nytt. Det er stress nok i seg selv. Høres ut som du kunne trenge en timeout. Kan være vanskelig å finne jobb fort nå, er dårlige tider!
nima Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2008 Har allerede sagt opp muntlig og takler ikke jobbe der så veldig mye lenger. Skal til legen på tirsdag så får jeg se da om jeg blir sykemeldt. merker jeg begynner å bli utbrent. Jeg lurer litt på om jeg skal jobbe ut desember og begynne å studere igjen da, men det blir litt feil å vente så lenge etter det som skjedde i dag. vet ikke om jeg takler det heller
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Høres ut som min situasjon for ikke så lenge siden. Visste heller ikke hva jeg ville, jobbet i butikk og ville helst jobbe med dyr. Jeg orket ikke jobben lenger og gikk til et vikarbyrå for å få meg en enkel kontorjobb. Stortrives faktisk:) Gode kollegaer, styrer min egen hverdag og kan jobbe i mitt tempo. Ikke noe stess:) Og hvem vet, kanskje det hadde vært mulig å få en kontorjobb innen en dyrevernorganisasjon senere? Kanskje dette kunne være noe for deg? Håper du finner ut av det i allefall. Det er j***** å gå slik:(
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Når du har sagt opp selv er det vel også karantene på å motta dagpenger.. vet ikke hvor lenge det er nå, 6 uker-8 uker?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg var i akkurat samme situasjon som TS for noen år siden. Jeg valgte å begynne på ny utdannelse, utdannet meg innen økonomi. Jeg er også glad i dyr, men valgte heller å beholde dette som en hobby gjennom frivillig arbeid. Du skriver også at du tenker på økonomiutdanning TS. Ordinære studier starter jo ikke fær etter jul, men hvis du tar kontakt med BI kan du nok begynne å ta fag allerede etter jul. For meg var det redningen å få seg en utdannelse og en fast jobb jeg trives med!
Kakee Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Høres ut som min situasjon for ikke så lenge siden. Visste heller ikke hva jeg ville, jobbet i butikk og ville helst jobbe med dyr. Jeg orket ikke jobben lenger og gikk til et vikarbyrå for å få meg en enkel kontorjobb. Stortrives faktisk:) Gode kollegaer, styrer min egen hverdag og kan jobbe i mitt tempo. Ikke noe stess:) Og hvem vet, kanskje det hadde vært mulig å få en kontorjobb innen en dyrevernorganisasjon senere? Kanskje dette kunne være noe for deg? Håper du finner ut av det i allefall. Det er j***** å gå slik:( Jeg gjorde det samme. Jobbet i butikk, og likte det absolutt ikke, så jeg sa opp og meldte meg inn hos et vikarbyrå og sa at jeg ønsket å jobbe med kontorarbeid. Har fått flere oppdrag og er nå i et fast. Trives utrolig godt og jobben er veldig fleksibel
nima Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. oktober 2008 Tusen takk for svar! Føler meg litt lettere til sinns nå. Jeg kommer nok til å melde meg opp på vikarbyrå og spørre etter kontorarbeid. Så får jeg håpe ting ordner seg :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå