Zzyzx Skrevet 21. oktober 2008 #21 Skrevet 21. oktober 2008 Det har jeg aldri tenkt på. Det hender jeg tar meg en kopp kaffe på vei til noe, f.eks. hvis jeg skal på toget til langt bort. Men sånn i dagliglivet så gidder jeg ikke. Men jeg har aldri tenkt over at det skulle være en greie. Det må være god reklame for kaffebarene. Man kjenner at det lukter digg på trikken, og der ser man noen med en kopp fra f.eks. kaffebrenneriet.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #22 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg drikker kaffe på vei til jobb. Fordi jeg ikke har tid til å vente til den er kald nok til å drikkes før jeg går hjemmefra, og kaffen i maskinen på jobben smaker dritt, så jeg foretrekker hjemmelaget kaffe. Og så er det deilig å ha en varm termokopp å holde rundt når jeg står på busstoppet og hutrer. Jeg har heller ikke for vane å løpe til jobb, så det å få med seg en termokopp med lokk er ikke noe problem. Ellers om jeg drikker kaffe på gaten, så er det som regel fordi jeg fryser og vil ha noe varmt, eller så er jeg veldig trøtt og trenger koffein, men har ikke tid til å sitte på kafé og glane. Da kan jeg bare drikke den mens jeg går, og ferdig med det.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 21. oktober 2008 #23 Skrevet 21. oktober 2008 Men himmel og hav, dette var kult på slutten av 90-tallet, ikke nå! Jeg drikker kaffe på gata iblant, men da er det fordi jeg har lyst på kaffe der og da. Egentlig føler jeg meg teit, for jeg er redd for at de kule folka rundt meg skal tenke "jaså, hun tror hun er kul som drikker kaffe på gata, det som er så ut".
BrunetteBarbie Skrevet 21. oktober 2008 #24 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) søren. jeg gidder aldri å kjøpe meg kaffe på veien, for jeg bare søøøøler!! Kanskje jeg sjangler når jeg går... Endret 21. oktober 2008 av BrunetteBarbie
waco Skrevet 21. oktober 2008 #25 Skrevet 21. oktober 2008 Uff, her var det mange stressa skjebner! Ingen av dere har tid til å sette dere ned og drikke en kopp kaffe. Tenke litt over hvorfor dere haster så av sted som dere gjør, forundre dere litt over knappheten på tid som dere har. Kanskje sette seg litt ned for å tenke litt hvordan man kan få litt tid i hverdagen til å nyte tiden for et øyeblikk?
Gjest Bond Skrevet 21. oktober 2008 #26 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Det spørs jo da om mennesker gjør dette for å være kule, kanskje det er bare mer akseptabelt at det gjøres og det er mer tilgjengelig? Det at noe er akseptabelt og tilgjengelig betyr ikke nødvendigvis at det er kult også. Verden går raskere og raskere, og man må tilpasse seg. Norge kanskje blir mer og mer som resten av verden og den koselige slappe-av-kulturen gir plass til alltid-travel-kulturen. Jeg har personlig aldri sett noe kult å løpe rundt med papp-kaffekopper og kan heller ikke huske noen filmstjerner eller mediahelter som pappkaffe-idoler, men jeg ser det praktiske i det. Det sparer tid hjemme for de som er helt avhengige av kaffee på morgenene, og i Norsk klima er det jo ganske greit å ha noe varmt også. I tillegg kan man få kaffetyper man selv ikke kan lage hjemme uten spesialutstyr. Hvis jeg ikke hadde vært så gnien at jeg gidder ikke å bruke penger på det hver dag, kunne jeg nok ha kjøpt pappkaffe på universitetet hver dag, i stedet for min kjære pulvertjære-boksen (som er effektiv nok siden det har kaffein i seg - noe som er formålet for meg med kaffe, jeg nyter sjeldent smaken). Endret 21. oktober 2008 av mrs_bond
Gjest misa Skrevet 21. oktober 2008 #27 Skrevet 21. oktober 2008 Uff, her var det mange stressa skjebner! Ingen av dere har tid til å sette dere ned og drikke en kopp kaffe. Tenke litt over hvorfor dere haster så av sted som dere gjør, forundre dere litt over knappheten på tid som dere har. Kanskje sette seg litt ned for å tenke litt hvordan man kan få litt tid i hverdagen til å nyte tiden for et øyeblikk? Det har du egentlig litt rett i. På den andre siden så er det ALLTID rolig kaffedrikking på nabosjappa hver søndag! (Og gjerne med en forfriskende tur i Vigelandsparken.) -misa
waco Skrevet 21. oktober 2008 #28 Skrevet 21. oktober 2008 Hver gang jeg drikker kaffe så må jeg pisse. Jeg drikker kanskje kaffe ti ganger i året, og da er det alltid med andre som bare må ha kaffe, og høflig som jeg er, - innvier jeg meg inn i deres vaner. Jeg har klart å pisse i en tom kaffepappkrus mens jeg kjørte bil en gang jeg hadde skikklig dårlig tid. Og så dårlig tid som alle dere har, - så lurer jeg på hvor dere pisser etter at dere har drukket kaffe, noen har vel klart det på trikken?
Gjest Bond Skrevet 21. oktober 2008 #29 Skrevet 21. oktober 2008 Hver gang jeg drikker kaffe så må jeg pisse. Jeg drikker kanskje kaffe ti ganger i året, og da er det alltid med andre som bare må ha kaffe, og høflig som jeg er, - innvier jeg meg inn i deres vaner. Jeg har klart å pisse i en tom kaffepappkrus mens jeg kjørte bil en gang jeg hadde skikklig dårlig tid. Og så dårlig tid som alle dere har, - så lurer jeg på hvor dere pisser etter at dere har drukket kaffe, noen har vel klart det på trikken? Man kan jo drikke kaffe på trikken og da pisse når man kommer fram?
waco Skrevet 21. oktober 2008 #30 Skrevet 21. oktober 2008 Hei jeg kom på, - den skikkelig dårlige tiden fikk jeg med en gang jeg hadde drukket opp kaffen. Det virker som det er koffeinen i kaffen som stresser folk noe helt sinnsykt. Og når man går hele dagen lang og er litt pissetrengt så skjønner jeg jo egentlig det. Dere som bare må ha kaffe for å ikke få vondt i huet, hvordan har dere en kostnadsbudsjett over denne kaffevanen deres? Det må jo koste en hel liten formue det der, å kjøpe 35 kroners kaffe hele uka lang.
Vera Vinge Skrevet 21. oktober 2008 #31 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har klart å pisse i en tom kaffepappkrus mens jeg kjørte bil en gang jeg hadde skikklig dårlig tid. Da lurer jeg på om kaffedrikking ikke ligger helt for deg. Hvis du sliter med å planlegge dobesøkene, mener jeg.
Gjest ingen kaffedrikker Skrevet 21. oktober 2008 #32 Skrevet 21. oktober 2008 Folk får drikke kaffe hvor de vil for meg såfremt de klarer å kaste koppen i søppelkassene etterpå, og ikke i veikanten.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #33 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes det er trist at denne trenden ser ut til å ha kommet for godt. Tenk hvor mye søppel som hoper seg opp hver eneste dag fordi så mange kjøper seg kaffe i pappkrus med plastlokk hele tiden! Helt vanvittig. Flere av studievennene mine kjøper 2-3 kaffe i løpet av en dag. Skulle ønske flere kafeer solgte termokopper. Eller kopper som kunne gjenbrukes på en eller annen måte og som de samlet inn igjen. Men det er kanskje ikke kult nok...
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #34 Skrevet 21. oktober 2008 Et lite regnestykke La oss gå ut fra følgende: Det er 260 arbeidsdager pr år. En kopp kaffe koster 35 kr. Hvis man drikker en kaffe hver dag på jobb blir det 9100 kroner. Drikker man to kopper hver arbeidsdag blir det 18.200 kroner pr år. Det er ganske mye penger! Jeg drikker heller vann. Sunnere og billiger. Joda, jeg bruker penger på vannflaske, men den fyller jeg jo på vann fra springen. Så jeg kjøper ny flaske ca annenhver uke. Det sparer jeg veldig mye penger på, og kan unne meg en ekstra ferieuke i varme strøk midt på kalde vinteren. Det er opp til hver og en hva man prioriterer å bruke pengene sine på. Om kaffedrikker vil spare penger går det an å koke egen kaffe hjemme og ha den med på termos, pluss termoskrus så man kan drikke den på vei til og fra. Bare et tips. Ikke en ordre om hvordan andre skal leve livet sitt.
Gjest *Ulla* Skrevet 21. oktober 2008 #35 Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor er det så stas å gå og drikke kaffe på gata, egentlig? Vet ikke om det er spesielt stas akkurat, det er vel heller bare at man har lyst på kaffe og tilfeldigvis går når man får lyst på det.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #36 Skrevet 21. oktober 2008 Et lite regnestykke La oss gå ut fra følgende: Det er 260 arbeidsdager pr år. En kopp kaffe koster 35 kr. Hvis man drikker en kaffe hver dag på jobb blir det 9100 kroner. Drikker man to kopper hver arbeidsdag blir det 18.200 kroner pr år. Det er ganske mye penger! Jeg drikker heller vann. Sunnere og billiger. Joda, jeg bruker penger på vannflaske, men den fyller jeg jo på vann fra springen. Så jeg kjøper ny flaske ca annenhver uke. Det sparer jeg veldig mye penger på, og kan unne meg en ekstra ferieuke i varme strøk midt på kalde vinteren. Det er opp til hver og en hva man prioriterer å bruke pengene sine på. Om kaffedrikker vil spare penger går det an å koke egen kaffe hjemme og ha den med på termos, pluss termoskrus så man kan drikke den på vei til og fra. Bare et tips. Ikke en ordre om hvordan andre skal leve livet sitt. Tråden handlet om å drikke kaffe på gata, ikke bare om å drikke kaffe kjøpt på kaffebare på gata... Jeg bruker termokopp, og kaffen koster meg derfor omtrent ett øre koppen. Forøvrig så koster kaffe i pappkrus langt mindre enn 35 kr koppen... På syv elleve koster den 20. På uni'en min koster den 7. Men hvorfor gidder du bruke penger på å kjøpe ny flaske hele tiden da? Det går an å vaske dem, vettu.. Om en flaske koster 18 kr, og du kjøper ny annenhver uke, blir det 26*18=468 kr i året. Er litt peng det også.
waco Skrevet 21. oktober 2008 #37 Skrevet 21. oktober 2008 Mange kloke ord der siste gjest. Men det er ikke sikkert kaffedrikkerne vil drikke fra termos da. Da er det jo ingen som ser at de har råd til å sløse 35 kroner en gang de har dårlig tid.
waco Skrevet 21. oktober 2008 #38 Skrevet 21. oktober 2008 eeeh, jeg mente to gjester siden. Og til siste gjest nå, du glemte å trekke fra panten.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #39 Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor er det så stas å gå og drikke kaffe på gata, egentlig? - Kanskje man er tørst, og har lyst på kaffe? Men ikke gidder å sitte på kafé og glane? - Kanskje man fryser og vil ha noe varmt å drikke mens man er på vei til hvor man nå skal? - Kanskje man er trøtt og må fylle opp med koffein før man skal møte noen? - Kanskje man rett og slett bare har lyst på kaffe der og da? Hvorfor denne undringen over kaffe? På gata ser man folk som spiser boller, folk som spiser pølser, folk som drikker vann og brus fra flasker, osv. Skal man sette seg inn et sted hver gang man er litt sulten/tørst/har lyst på noe varmt?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #40 Skrevet 21. oktober 2008 Tråden handlet om å drikke kaffe på gata, ikke bare om å drikke kaffe kjøpt på kaffebare på gata... Jeg bruker termokopp, og kaffen koster meg derfor omtrent ett øre koppen. Forøvrig så koster kaffe i pappkrus langt mindre enn 35 kr koppen... På syv elleve koster den 20. På uni'en min koster den 7. Men hvorfor gidder du bruke penger på å kjøpe ny flaske hele tiden da? Det går an å vaske dem, vettu.. Om en flaske koster 18 kr, og du kjøper ny annenhver uke, blir det 26*18=468 kr i året. Er litt peng det også. 468 kroner i året gir meg en ekstra tur til tanta mi i nabobyen. Ikke for det, tante er trivelig hun! Men det frister ikke like mye som en sydentur. Jeg kjøper nye flasker fordi det er vanskelig å få flasker helt rene inni. Og som sagt, det var bare et tips til de som bruker masse penger på dyr kaffe. Ikke bli sur på meg for at du føler deg truffet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå