Gjest *Mim* Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hvorfor er det så stas å gå og drikke kaffe på gata, egentlig?
Gjest Elastica Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi jeg fortjener det. Og forventer effektivitet.
Jigva Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Det smaker godt og man har hastverk.. eventuelt det var ikke ledig bord på kafeen du kjøpte kaffen på.
Gjest misa Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi jeg hadde lyst på kaffe, men ikke tid til å sitte akkurat da. Passer bra hvis man skal ta trikk feks. -misa
Gjest nextlife Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi jeg drikker kaffen min hvorsomhelst, det er kaffen som er stas, ikke stedet jeg drikker den
Kari-Kari Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 og kaffe passer til alt, også å gå på gaten med! Har behov for en ganske stor mengde med kaffe i løpet av en dag så da må man benytte ledige stunder....
Vera Vinge Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Ja, det lurer jeg også på. Men da jeg gjorde det for første gang her en dag da jeg gikk tur i sola, skjønte jeg hvorfor. Man føler seg kul. Et moderne og passe laidback samtidig som effektivt menneske, vil jeg tro. Endret 20. oktober 2008 av Vera Vinge
Fat Sally Lee Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg drikker te hver dag på vei til skolen (Regner med at tedrikkere også får svare). Fordi jeg har det travelt om morgenen, te passer godt mens man spaserer og koppen er god å varme fingrene på. Effektivt og hyggelig på en gang
Gjest *Mim* Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, det lurer jeg også på. Men da jeg gjorde det for første gang her en dag da jeg gikk tur i sola, skjønte jeg hvorfor. Man føler seg kul. Et moderne og passe laidback samtidig som effektivt menneske, vil jeg tro. Tror vi er inne på noe her... For noen år siden var det bare teit. Godt at verden går framover, da.
Gjest -Maggie- Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Haha! Jeg er glad for at jeg slipper å tenke over hvorvidt det er teit eller kult å drikke kaffen min når jeg har lyst til det.
Gjest misa Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, det lurer jeg også på. Men da jeg gjorde det for første gang her en dag da jeg gikk tur i sola, skjønte jeg hvorfor. Man føler seg kul. Et moderne og passe laidback samtidig som effektivt menneske, vil jeg tro. Tror vi er inne på noe her... For noen år siden var det bare teit. Godt at verden går framover, da. Haha! Jeg er glad for at jeg slipper å tenke over hvorvidt det er teit eller kult å drikke kaffen min når jeg har lyst til det. Ja, herregud. Trodde vi var over det fjortisstadiet der man feks begynte å røyke for å være kul for gjengen. Det siste som ville falt meg inn, var å drikke kaffe på gata for å være kul! Det er ikke akkurat praktisk å springe rundt med glovarm drikke i hånden, men hvis man ikke har tid å sitte på kafé så er det vel det mest naturlige i verden å ta med seg koppen. Springe rundt å drikke kaffe i gata for "å være kul". Makan... -misa
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Tror vi er inne på noe her... For noen år siden var det bare teit. Godt at verden går framover, da. Det er nok fortsatt teit på steder hvor man ikke selger papp- eller isoporkrus til å ha kaffen i. Å gå rundt med bestemors porselenskopp på gata ser ikke så kult ut. Men stort sett er det vel praktiske grunner til at man drikker kaffe på gata, jeg gjør det i hvert fall bare når jeg MÅ ha kaffe og ikke har tid til å gå på kafé; på vei til jobb eller på jernbanestasjoner o.l. Tror ikke jeg gjør så mange ting for å virke kul lenger, jeg bare er det.
amare Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 de lager en mye bedre kaffe en det jeg gjør også gidder jeg ikke å sitte på kafe!
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Kaffe drikkes stort sett på gata på vei til jobb (eller dvs fra kaffe stedet til bussen). Evt. hvis jeg er på vei et eller annet sted og føler at jeg trenger kaffe. Det blir aldri feil for meg å drikke kaffe, og jeg gjør det fordi jeg er avhengig av kaffe, ikke for å være kul!
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg drikker ikke kaffe. Men det hender jeg føler meg fristet til å kjøpe et beger varm kaffe likevel når jeg venter på bussen på kalde vinterdager. Det ser så deilig ut å varme fingrene på de varme begrene!
Nigo-san Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 OK, jeg skjønner at det er lett å flire litt av påstanden om at man drikker kaffe på gata "for å være kul". Men det ER jo litt påfallende likevel, at før drakk man kaffen hjemme om morgenen, og tok seg en ny kopp når man kom på kontoret, og det var ikke spesielt mye vanskeligere å være kaffoman da enn nå. En ting har er jo at det ikke var så mange kaffebarer før og at man sånn sett ikke kunne gå rundt og supe melkeskum ut av hullet i et lokk, men jeg synes da definitivt å huske at Ally McBeal så temmelig "kul" ut der hun løp rundt med kaffe latten sin. Selv tenker jeg ikke så mye over takeaway-kaffe, annet enn når jeg ser småbarnsmødre med vogn, veske, bikkje OG kaffe.
Gjest krill Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 OK, jeg skjønner at det er lett å flire litt av påstanden om at man drikker kaffe på gata "for å være kul". Men det ER jo litt påfallende likevel, at før drakk man kaffen hjemme om morgenen, og tok seg en ny kopp når man kom på kontoret, og det var ikke spesielt mye vanskeligere å være kaffoman da enn nå. En ting har er jo at det ikke var så mange kaffebarer før og at man sånn sett ikke kunne gå rundt og supe melkeskum ut av hullet i et lokk, men jeg synes da definitivt å huske at Ally McBeal så temmelig "kul" ut der hun løp rundt med kaffe latten sin. Enig i denne. Det var vel ikke så mange som innrømte at de røkte fordi det var kult før heller, men mange var nok påvirket av at store filmstjerner alltid hadde en sigarett i munnvika. Nå er røyk ut, så da er det kaffebegeret som har overtatt plassen til sigaretten i fingrene på filmstjerner. Og fortsatt er det mange som ikke vil innrømme at det får dem til å føle seg kule. Neida, ingen grunn til å angripe meg og si at "men JEG bryr meg ikke om det". Helt greit, mange bryr seg ikke om å være kul. Men likevel er jeg overbevist om at det også er mange som føler seg kul med dette pappbegeret. Det er liksom beviset på at man er ung og trendy. Heldigvis er jo kaffe - selv om det ikke er direkte sunt - mye sunnere enn røyk! Så verden går da framover på enkelte områder.
Vera Vinge Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 Tror ikke jeg gjør så mange ting for å virke kul lenger, jeg bare er det. Vel, jeg tror mange gjør ting for å fremme et visst image selv om de ikke er bevisst på det. Hvorfor kjøper man ellers nye klær i følge høsttrenden når man strengt tatt ikke trenger det, eller hvorfor bruker man de 10 minuttene foran speilet om morgenen? Jeg tror mye av det vi gjør handler om image, uten at man nødvendigvis vil innrømme det eller er klar over det.
The Kitten Skrevet 21. oktober 2008 #19 Skrevet 21. oktober 2008 Fordi jeg da kan kjenne den gode kaffesmaken på smaksløkene mine samtidig som jeg kommer meg fra A til B. Det er effektivt, og det liker jeg.
Irmiel Skrevet 21. oktober 2008 #20 Skrevet 21. oktober 2008 Her i nærmiljøet mitt er det blitt "in" å drikke kaffe på vei til skolen, i storefri og i fritimer. Det ble enda mer "kult" etter at en kaffebar åpnet i gaten vis á vis den videregående skolen jeg går på. Jeg tror mange synes det er "kult" å gå med kaffekoppen i hånden, nettopp fordi mange kjendiser gjør det også. Jeg hørte til og med ei jente si "jeg liker egentlig ikke kaffe, men begeret er jo så stilig"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå