Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!

SkumGummi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legger ut et par magebilder :)

Jeg tenkte å ta bilder av magen hver mnd, for da ser man forandringer etterhvert :) Jeg er normalt middel størrelse, så blir spennende å se hvor fort magen kommer. Min mor fikk synelig mage i uke 10 (for dem som kjente henne godt)

DSC_0002.JPG

1 mnd :)

DSC_0010.JPG

2 mnd :)

Endret av SkumGummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med magebilder.. Kansje jeg og må driste meg til noe sånt..

Ja syns det er litt moro å se magebilder :) Da ser man fort når magen begynner å komme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag og fikk 50 % sykemelding.

Så nå trenger jeg ikke føle meg dum om jeg blir hjemme en dag eller to fra jobb, eller kommer senere. Deilig å kunne slappe litt mer av i forhold til jobben. Så i dag har jeg bare slappet av og kost meg, og nå holder jeg på å finne frem julepynten for å se hva jeg må gå til innkjøp av eller ikke :)

Er jo ikke lenge til man kan pynte nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte kanskje jeg skulle gjøre som alle andre her og lage en tippeliste :)

Legger tippelisten på startinnlegget mitt, også oppdaterer jeg den kontinuerlig, samt legger ut en post av og til med hva som er tippet.

Personlig så har vi alltid ønsket oss gutt først som skal være en beskyttende storebror for lillesøstre. MEN jeg har på følelsen at jeg får jente, så jeg tipper jente! Det viktigste er jo at vi får et friskt barn :)

Jente :babyjente:

SkumGummi :babyjente:

Gutt :babygutt:

Endret av SkumGummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker nå... :S

Fordi jeg har bestilt tidlig ultralyd på Volvat 17. desember. Da er jeg 13 + 3. Også leste jeg litt på nettet også var det flere som var litt skeptiske til Volvat, men positive til Majorstuenklinikken. Derfor ringte jeg Majorstuenklinikken og fikk en time 17. desember. Men nå er jeg usikker igjen... Om Volvat eller Majorstuenklinikken er best? Noen som har erfaringer med noen av dem? Fordi nå har jeg to ultralydtimer på samme dag på forskjellige klinikker :P Må avbestille en av dem :sjenert:

På Volvat sa dem at de tok innvendig ultralyd, mens på Majorstuenklinikken sa de at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. Prismessig koster de begge like mye, så det har ikke så mye å si, 1200 kroner.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker nå... :S

Fordi jeg har bestilt tidlig ultralyd på Volvat 17. desember. Da er jeg 13 + 3. Også leste jeg litt på nettet også var det flere som var litt skeptiske til Volvat, men positive til Majorstuenklinikken. Derfor ringte jeg Majorstuenklinikken og fikk en time 17. desember. Men nå er jeg usikker igjen... Om Volvat eller Majorstuenklinikken er best? Noen som har erfaringer med noen av dem? Fordi nå har jeg to ultralydtimer på samme dag på forskjellige klinikker :P Må avbestille en av dem :sjenert:

På Volvat sa dem at de tok innvendig ultralyd, mens på Majorstuenklinikken sa de at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. Prismessig koster de begge like mye, så det har ikke så mye å si, 1200 kroner.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Har ikke erfaring med noen av de - men innvendig UL i uke 14????? Hvorfor i alle dager gjør de det????? det hørtes da merkelig ut... Jeg fikk utvendig UL på sykehuset da jeg var 12+1 og alt var tydelig, babyen, hjertet osv. Fikk innvendig UL da jeg var 8+6, og da var jo det enklest for å kunne se skikkelig, men uke 13+3, det var da merkelig.. :klø:

..hvis ikke jeg har misforstått noe her da.. :sjenert:

Og ja, holdt på å glemme det: Du har ei lita :babyjente: i magen din!!

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med noen av de - men innvendig UL i uke 14????? Hvorfor i alle dager gjør de det????? det hørtes da merkelig ut... Jeg fikk utvendig UL på sykehuset da jeg var 12+1 og alt var tydelig, babyen, hjertet osv. Fikk innvendig UL da jeg var 8+6, og da var jo det enklest for å kunne se skikkelig, men uke 13+3, det var da merkelig.. :klø:

..hvis ikke jeg har misforstått noe her da.. :sjenert:

Og ja, holdt på å glemme det: Du har ei lita :babyjente: i magen din!!

Ja jeg også synes det var veldig rart at de skulle ta innvendig :S Fordi da vil jeg jo si at jeg er iallfall et stykke på vei? :S Så skjønner ikke helt det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPPELISTE :babygutt::babyjente:

Jente :babyjente:

SkumGummi :babyjente:

Anamelona :babyjente:

FoxyFish :babyjente:

Gutt :babygutt:

¤bella¤ :babygutt:

Flickan :babygutt:

Endret av SkumGummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også synes det var veldig rart at de skulle ta innvendig :S Fordi da vil jeg jo si at jeg er iallfall et stykke på vei? :S Så skjønner ikke helt det :S

Jeg ville ihvertfall ikke ha med Pappamelona da jeg skulle ha innvendig UL, så om du da skal velge, så ta de som bruker utvendig UL. LITT flaut å ligge og skreve med beina i været med samboer og lege der kanskje... :sjenert:

Du kan jo alltids ringe og sjekke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg ville ihvertfall ikke ha med Pappamelona da jeg skulle ha innvendig UL, så om du da skal velge, så ta de som bruker utvendig UL. LITT flaut å ligge og skreve med beina i været med samboer og lege der kanskje... :sjenert:

Akkurat det er ikke så nøye, han har sett det meste før (mannen altså, ikke legen :fnise:) Men forsto det som at Majorstuen tok utvendig, og vil heller det :sjenert: Siden jeg ikke er den eldste gravide her på KG har jeg ikke veldig erfaring med skræving og GYN-undersøkelser :P:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Hverken jeg eller samboern brydde oss så veldig mye om det...

Grunnen til at mange tar innvendig UL så seint er fordi man ser mer ved en innvendig UL så tidlig enn det man gjør ved en utvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller samboern brydde oss så veldig mye om det...

Grunnen til at mange tar innvendig UL så seint er fordi man ser mer ved en innvendig UL så tidlig enn det man gjør ved en utvendig ;)

Har ikke nektet henne å ta med noen på utvendig UL heller, men min oppfatning var at sånt gjør jeg alene... Litt for "utbretta".. :fnise:

Uansett, jeg var på en utredning med spesialist på sykehuset for nakkefoldscanning, vekt- og utviklingskontroll, hjerteslag, navlestrengfunksjon osv da jeg var 12+1. Alt av viktige data, og dette ble gjort utvendig. Før uke 10 vil jeg gå med på at innvendig UL er mest detaljert, men såpass langt ut i svangerskapet som 13+3 burde det jo være mulig å iallefall gjøre et forsøk med utvendig...

Det var vel "bare" for å se litt også? Om ting stod bra til med den lille... Eller??

(Med forbehold om individuelle forskjeller da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Alt av viktige data, og dette ble gjort utvendig. Før uke 10 vil jeg gå med på at innvendig UL er mest detaljert, men såpass langt ut i svangerskapet som 13+3 burde det jo være mulig å iallefall gjøre et forsøk med utvendig...

Det var vel "bare" for å se litt også? Om ting stod bra til med den lille... Eller??

(Med forbehold om individuelle forskjeller da) :)

Men det er ikke alle privatklinikker som har like bra utstyr som på sykehuset vettu, så det er nok der forskjellen ligger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...