Evelina74 Skrevet 12. november 2008 #101 Del Skrevet 12. november 2008 Det gjør du nok. Godt med litt ekstra oppfølging når det er slik. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. november 2008 #102 Del Skrevet 13. november 2008 Huff, ikke noe moro med blødning. Det vet jeg jo alt om Legen min sa også at det var helt normalt at noen blødde under svangerskapet (1.trimester) men at det var greit å sjekke hvor det kommer fra. Men om det ikke er store mengder, slik det var hos meg den ene dagen, så hadde jeg tatt det med ro. Greit å bli sykemeldt så du får jernlagerene på topp igjen. Det er så kjekt å følge noen som er omtrent like langt som meg i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. november 2008 #103 Del Skrevet 13. november 2008 Håper du fåe en fin dag, uten blødninger og bekymringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 13. november 2008 Forfatter #104 Del Skrevet 13. november 2008 Huff, ikke noe moro med blødning. Det vet jeg jo alt om Legen min sa også at det var helt normalt at noen blødde under svangerskapet (1.trimester) men at det var greit å sjekke hvor det kommer fra. Men om det ikke er store mengder, slik det var hos meg den ene dagen, så hadde jeg tatt det med ro. Greit å bli sykemeldt så du får jernlagerene på topp igjen. Det er så kjekt å følge noen som er omtrent like langt som meg i svangerskapet. Jeg vet det, kjempe moro når man er like langt Kjenner jeg gleder meg så VELDIG til første trimester er over. Det er ca en mnd til, 14. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 16. november 2008 Forfatter #105 Del Skrevet 16. november 2008 FY SØREN som jeg hater å spy!!!!!!! :( MEN i dag har vi gått 8 fullgåtte uker, og går nå inn i den 9ende. Så får vel bare holde motet oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 16. november 2008 #106 Del Skrevet 16. november 2008 uff, misunner deg ikke som spyr. Jeg har vært heldig å slippe unna det hittil. Får håpe du blir bedre utover dagen da. litt for 8 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina74 Skrevet 16. november 2008 #107 Del Skrevet 16. november 2008 Uffamg... Stakkers deg Er faktisk og kvalm i dag men jeg spyr hvertfall ikke. Men jeg vet hvordan du har det for jeg spydde sist de 16 førdte ukene Satser på at du snart kommer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 16. november 2008 #108 Del Skrevet 16. november 2008 Her skal jeg følge med Misunner deg litt som er 12 uker midt i desember. Jeg holder pusten til 4. jan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 16. november 2008 Forfatter #109 Del Skrevet 16. november 2008 uff, misunner deg ikke som spyr. Jeg har vært heldig å slippe unna det hittil. Får håpe du blir bedre utover dagen da. litt for 8 uker. Jeg ble absolut bedre utover dagen :S MEN var ikke noen "hyggelig opplevelse" i dag. Skulle i barnedåp til mannen min sin fetter (og mannen min var ikke med, var kun meg) så ja... Der satt jeg, gravid og kvalm med hele familien rundt meg og kunne ikke si noenting til noen så måtte prøve å holde masken :S Alle sier så klart: "neste gang er det dere!!" osv.. Haha, uff! Fortere enn de aner Uffamg... Stakkers deg Er faktisk og kvalm i dag men jeg spyr hvertfall ikke. Men jeg vet hvordan du har det for jeg spydde sist de 16 førdte ukene Satser på at du snart kommer deg Uff, 16 uker er LEEENGE. Håper ikke jeg holder på så lenge :S Her skal jeg følge med Misunner deg litt som er 12 uker midt i desember. Jeg holder pusten til 4. jan. Hyggelig med flere Ja, er glad 12 uker i desember, for da passer det SÅ bra å si det på julaften :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 Forfatter #110 Del Skrevet 17. november 2008 Noen som kan hjelpe meg med noen tips?? - Hva kan man spise om morgenen når man er kvalm og ikke har matlyst som IKKE kommer opp igjen?? - Hva hjelper mot kvalme?? Jeg startet dagen med å spise litt frokost også dro jeg på jobb... Heldigvis gikk alt greit på trikk og t-bane men med en gang jeg satt foten innafor kontoret måtte jeg bare løpe på do. Så satt jeg meg ned på plassen min, så gikk det fem min så måtte jeg løpe ut igjen. Kan ikke dette gå over snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. november 2008 #111 Del Skrevet 17. november 2008 For meg var det vel egentlig ingen ting som hjalp for kvalmen. Jeg spøy vel frem til uke 12, og kun noen ganger mellom uke 12 og uke 14. Spiste sure epler, salt kjeks, o.l men det hjalp jo ikke.. For noen hjelper slike sea bands, som man får kjøpt på apoteket, men de hjalp heller ikke. Så hold ut, det går over til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 Forfatter #112 Del Skrevet 17. november 2008 Oppdatering Hva er status?? Hva skjer om dagen?? :klø: Som sikkert de fleste vet var jeg sykemeldte halve forrige uke. Dagene ble brukt til å slappe skikkelig av og nyte dagene hjemme. La meg rundt 22:00 begge dagene, og sto ikke opp før klokken var nærmere 13:00. Kjempe deilig. Fikk ryddet litt i leiligheten, og vasket en hel haug med klær. Tar litt lengre tid enn før, men det må man regne med. Må ta flere pauser osv, pga. kvalmen. Men deilig få gjort litt. : Prøver å få i meg frokost om morgenen, noe som ikke alltid er like lett. For det første har jeg NULL matlyst om morgenen, både gravid og ikke gravid. Og da er det ikke så lett. MEN nå har jeg begynt å sette på komfyren med en gang jeg står opp, og steker rundstykker. Har hatt gulost på, og det har funket. Orker kun et halv rundstykke men det er jo bedre enn ingenting. Men når jeg hadde syltetøy på gikk det galt, da kom det bare opp igjen. Det samme gjorde det i dag da jeg spiste eple. Kan det være at det ble for surt tru... Hm... Jeg har ellers fått HELT sperre for pizza :O (Noe jeg egentlig ELSKER!!!) Hjemmepizza trur jeg at jeg kan klare, men har ikke orket å lage det. Men kjøpepizza man steker i komfyren samt bestillepizza som peppes osv har jeg bare helt sperre for. Brekker meg ved tanken. Skikkelig rart. Har også ikke lyst på fisk. Er ikke glad i fisk ellers heller, men laks og ørret liker jeg. Men nå frister det ikke... Uff! Driver ellers å planlegger litt forandringer i leiligheten før lillebaby kommer. Vi må gjøre om soverommet (har stort soverom heldigvis, så kan ha lillebaby der. Har bare et soverom men det funker jo så lenge babyen er liten). Vi tenkte å selge en STOR skrivepult vi har der, og gå til innkjøp av garderobeskap som dekker hele den ene veggen. Man får jo aldri nok skapplass Gleder meg til tiden fremover, og gleder meg SYKT til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 Forfatter #113 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, en ting til forresten... Puppene mine ESER om dagen!! Mannen fikk sjokk da han kom hjem etter helgen! Så ja, selvom ikke magen vokser enda, vokser puppene. (PS! Har relativt små pupper til vanlig ) Har også fått enten et slags "eksem" på brystet og på ryggen, eller om det er uren hud? Flere som har opplevd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 17. november 2008 #114 Del Skrevet 17. november 2008 Litt morsomt med store pupper Foreløpig går jeg rundt som en stolt puppeguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 Forfatter #115 Del Skrevet 17. november 2008 Nå har jeg akkurat bestilt privat ultralyd på Volvat 17. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 20. november 2008 Forfatter #116 Del Skrevet 20. november 2008 Haha, i dag skjedde det noe HELT sykt :O Ei venninne av meg som jeg ble kjent med på videregående, og som jeg har hangt med etter det også skrev til meg på msn... "Du, jeg må si deg noe! Du må ikke si det videre, fordi ingen vet det!... Jeg er gravid!!" Da gikk det kaldt nedover ryggen, og jeg måtte ringe mannen med EN GANG for å spørre om det var greit jeg sa det til henne at jeg også var det, og det gjorde jeg. Ringte henne og sa at; "Ja, da går vi gravid sammen da!!" (litt moro fordi vi har pratet om det før, at det hadde vært koselig å gått gravid sammen) Hehe, så da ble det en veldig spesiell opplevelse på morgenkvisten i dag. Det som var litt festlig og er at hu har termin akkurat en mnd etter meg, altså 28. juli. Så nå ble jeg glad, fordi nå kjenner jeg noen som er gravide :D HURRA!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 20. november 2008 #117 Del Skrevet 20. november 2008 Så gøy da! Er sikkert skikkelig greit å ha en å snakke med som går gjennom akkurat det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. november 2008 #118 Del Skrevet 20. november 2008 Det er herlig å ha ei venninne man kan dele erfaringer og opplevelser med under svangerskapet... Jeg har to slike, og det er helt herlig å kunne diskutere dill og dall med noen man kjenner fra før. Krysser fingrene for at det går bra for begges små spirer og at dere også kan ha god kontakt i tiden før og etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 23. november 2008 Forfatter #119 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) 9 fullgåtte uker, og i dag starter vi i 10ende uke Da var helgen over... Helgen har vært koselig. Hadde besøk av et vennepar av oss (våre forlovere faktisk) og fortelte at vi ventet barn Moro å fortelle det, gleder meg til å bare rope det ut!!! Formen har vært veldig variert... Var hjemme fra jobb på fredag for å slappe litt av, også kom de fredag ettermiddag. Lørdag var jeg ikke kjempe kvalm, bare litt, men kastet ikke opp. Idag våknet jeg mer kjempe kvalme og oppkast flere ganger. Også skulle jeg på jobb... (Har jo jobber ) Jobber med å passe barn og stå i resepsjon på treningssenter. Så ja... Ble en røff start på dagen og hele dagen ble veldig slitsom pga. kvalmen, og at jeg ikke klarer å holde på maten, dvs. ikke får i meg næring. Hadde et barn i dag som ble helt sprø, og slo alle andre barna, og kastet ting på dem. Også pratet jeg med han og da tok han bare å skallet til meg, så nå sitter jeg med en blodig kjøttleppe. Flere på jobben som har hatt han der før, og han er nesten aldri lett å ha med å gjøre. Men sånn er det Kan jo og nevne at vi tok en sjanse i går... Vi kjøpte faktisk barnevogn!! Oi oi oi, Jeg har hatt en vogn som favoritt fra lenge før jeg fant ut at jeg var gravid, og da vi fant at vi skulle få barn, ble vi enige om at vi syns begge at det var en veldig fin vogn. OG nå var plutselig den vognen på tilbud, til 4499,- Og da klarte ikke vi annet enn å slå til, siden vi lever på studentinntekt, så er det ganske mye penger spart når vognen normalt koster fra 6000-7000. Det er SIMO Kombi 2008 modell, i brun Veldig fin, og veldig rart å ha en vogn hjemme nå. Ja, er jo en sjans å kjøpe vogn når vi ikke er over 12 uker en gang, men vi vil ikke tenke negativt heller Og JA, man kan jo skifte mening, men da får vi heller ta den sjansen Vi er veldig fornøyde iallfall Er spent på hvordan uken blir i forhold til oppkast og jobb. Forrige uke spydde jeg hver dag, så er ikke moro å være på jobb. Lurer liksom på om det er feigt av meg å spørre legen om en sykemelding? Hm... Jaja! Men en ting, har sikkert spurt om det før og, skal jeg lese på uke 9 eller 10 på slike uke for uke oversikter? Endret 23. november 2008 av SkumGummi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. november 2008 #120 Del Skrevet 23. november 2008 Varierer litt fra sted til sted. På babyverden.no (som jeg liker best) skal du lese i uke 9. Den går fra 9 uker og 0 dager til 9 uker og 6 dager. Jeg pleier å sammenlikne fosterstr med det som står på babyverden for å finne ut hvilken som stemmer på de andre sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå