Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!

SkumGummi

Anbefalte innlegg

Trodde ikke det var vanlig praksis lengre jeg, med gyn-undersøkelse av gravide :klø:

Har du aldri vært til en gyn-undersøkelse?

Jeg pleier bare å dusje på morgenen før jeg skal til undersøkelse, og ta på meg en lang topp/t-skjorte, slik at jeg ikke føler meg så naken etter at jeg må ta av meg buksa.

Det er fort gjort, så ikke gru deg ;)

Nei, har aldri vært hos gyn, var vist derfor hu ville gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende!! Her vil jeg gjerne følge med hvis jeg får lov :)

Gratulerer så masse SkumGummi, dette blir nok bra!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! Her vil jeg gjerne følge med hvis jeg får lov :)

Gratulerer så masse SkumGummi, dette blir nok bra!

:kose:

Så KLART :D Moro med flere tilhengere!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen Oslo-gravide som kunne tenke seg å møtes en gang etterhvert? Med termin mot sommeren? Hadde vært koselig, og da hadde vi sikkert ikke følt oss så alene :)

Koselig med trillevenninner også når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med et lite spor. Så mor at vi er ca like langt på vei. Akkurat nå er jo du en del lenger enn meg, men den forskjellen vil vel utjevnes dess lenger ut i svangerskapet vi kommer. Dette er bare sååå spennende og jeg kan nesten ikke tro hvor heldige vi har vært. :hoppe:

Hvordan er formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom med et lite spor. Så mor at vi er ca like langt på vei. Akkurat nå er jo du en del lenger enn meg, men den forskjellen vil vel utjevnes dess lenger ut i svangerskapet vi kommer. Dette er bare sååå spennende og jeg kan nesten ikke tro hvor heldige vi har vært. :hoppe:

Hvordan er formen din da?

Ja, det er helt utrolig!! :) Tenkt at vi har noe som vokser inni oss, det er så rart å tenke på. Skjønner det liksom ikke helt :)

Morsomt at det er fler som er ca likt, da er det så moro å følge med :)

Joda, formen er sånn passe! :S VELDIG trøtt og sliten :S Motivasjonen på jobb er ikke akkurat på topp for å si det sånn, og er ekstra vanskelig når ingen her vet det (kun ei, som ikke er her om dagen :P) Ellers lurer jeg på om morgenkvalmen er på vei :tristbla: og puppene er såre som bare fy :P

Hvordan er formen din? :) Merker du noe til at du har en liten inni deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en dag... Jeg som ikke personlig er KJEMPE glad i snø :snø: ble selvfølgelig LITT deppa når jeg gikk ut døra til morgenen i dag! Men er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Muntret meg selv litt opp ved å tenke at neste år på denne tiden har jeg en liten en å trille på :)

Sitter på jobb, men har ikke helt arbeidslyst når kvalmen har kommet!! Har gått hett for seg i spykanalen :spy: for å si det sånn, og det er veldig slitsomt når doen er et stykke unna! Det er så kjipt å være på jobb når ikke de andre på jobben vet hva som skjer, hadde de vist det hadde det vært litt anderledes, men akkurat nå må de bare tru jeg er skikkelig sløv :S

Har mest lyst til å bare dra hjem å legge meg under dynen å sove. Eneste jeg klarer å tenke på er den senga! :sove:

Ellers er jo formen sånn passe, er jo som sagt trøtt og kvalm og har nok blitt litt mer utålmodig :S

Sexlysten er på BÅNN og jeg syns synd på mannen min som må "lide for det" :S Har jo lyst til at han skal ha det bra og glede han, men er ikke akkurat sex som frister mest om dagen! Skjønner at han blir frustrert. Får se om jeg klarer å gjøre det for hans skyld snart! :):sengekos:

Syns egentlig litt synd på disse mannfolka som må slite med oss gravide. Oss kvalme, trøtte og slitene, uten sexlyst og som bare klager om dagen (iallfall jeg :P) Gleder meg til første trimester er over og formen forhåpentligvis klikker. :gravid:

Mannen og jeg satt å pratet i går og vi gleder oss veldig! Han er så stolt over å skulle bli pappa, og vi ber hver kveld for magen om at alt skal gå bra med den lille spiren vår. I kveld har vi planlagt en kosekveld, og tenkte å se på www.nrk.no på den serien Jordmødrene som gikk der for en stund siden, et veldig bra program. Vi pratet også litt om navn igår og har funnet at dersom det blir gutt syns vi Philip André :babygutt: er et fint navn. Jentenavn har vi ikke funnet noen klare favoritter enda, men vi liker Marlene og Emma ganske godt. :babyjente: Har dere andre der ute tenkt på navn? Erfaringen for de som har født tilsier at dersom man bestemmer navn på forhånd skifter man somregel mening når man ser babyen! Vi pratet også om hvordan vi skal løse det praktisk når ungen kommer i forhold til utstyr osv. Vi har blitt enige om at vi liker brun vogn (mørk brun) fordi det passer både til lyserosa og lyseblått. Det er også derfor jeg har begynt å strikke et babyteppe i brunfarger! Det blir veldig fint :)

Gleder meg til å fortelle foreldrene våre at de skal bli foreldre! Lurer på hvordan de reagerer :)

Tenker også en del om dagen på at det er kjipt at ingen andre av mine venner er gravide. Savner en å kunne bli stor med her inne, og håper jeg finner noen kommende mødre snart som jeg kan menge meg litt med, gå på kafé med og bli stor med. Hadde jo vært koselig med en trillevenninne til sommeren også :flau: Så dersom noen der ute er i samme situasjon, let me know :) Bor i Oslo btw.!

Endret av SkumGummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese litt om hva du tenker, SkumGummi! Det må virkelig være en fantastisk følelse å vite at man har skapt noe så perfekt som et menneske, som bare skal utvikle seg inni deg. Er litt småsjalu kjenner jeg ;)

Navnene dere har tenkt på er kjempefine! Men det er jo fortsatt en stund igjen, så ville ikke forundre meg om navnene endres både en og to og tre ganger før den lille i det hele tatt har kommet ut!

Kos deg i snøen og ha en flott onsdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett eller annet merkelig galt med KG idag. Iallfall hos meg :P Fordi nå er det jo sånn at alle innleggene kommer opp etterhverandre, og ikke at man må angi hvem innlegg/svar man vil lese men mine kommer i HELT i gal rekkefølge, får ikke lest de siste innleggene, bare de første :S Skjønner ikke hva det er!

Derfor jeg lite aktiv på deres dagbøker om dagen frøkner, fordi jeg får ikke sett hva dere har skrevet som siste innlegg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting forresten...

Har kjent VELDIG lite til symptomene i dag :S Håper ikke det er noe galt!! Har ømme bryster fortsatt, men har ikke vært kvalm eller følt meg uggen. Er trøtt og sliten da, men det overlever jeg!

Igår satt mannen og jeg å så 4 episoder av jormødrene som gikk på NRK for en stund siden. Skal se de 2 siste i dag! Han var VELDIG skeptisk i starten, men når en episode var slutt MÅTTE han bare se en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på jordmødrene på nett de siste dagene. Veldig fin serie. Bare vær obs på at episode 5 omhandler forsterdød og er veldig trist, men faktisk gikk det overraskende fint for meg å se den. Synes de tok opp temaet på en fin måte. Men om du ikke takler å se/tenke på sånne ting bør du kansje unngå den.

Tror det et helt vanlig at symptomene kommer og går litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fulgt med på deg en liten stund nå, og må bare si hei :) Nettopp registert meg, men vært snikleser på graviditets- og prøverforumet en stund.. Når jeg leste det første innlegget om at du var gravid, ble jeg littegranne misunnelig må jeg innrømme, men lite visste jeg at hadde en liten leieboer selv!

Tror vi er ganske samtidig? I dag er jeg 6+1. (På grunn av litt ustabile sykluser fant vi ikke ut av det før forrige søndag) Men sånn bortsett fra at det føles litt uvirkelig, er vi fantastisk lykkelige både jeg og mannen.

Tenkte vi kanskje kunne følge litt med på hverandre? Fant ut at vi har en del til felles :) Bortsett fra ukene, så er jeg ikke akkurat så "hauggammal" (er 23), gifta meg når jeg var 20, og ber Pappan min passe godt på den lille hver kveld :)

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har fulgt med på deg en liten stund nå, og må bare si hei :) Nettopp registert meg, men vært snikleser på graviditets- og prøverforumet en stund.. Når jeg leste det første innlegget om at du var gravid, ble jeg littegranne misunnelig må jeg innrømme, men lite visste jeg at hadde en liten leieboer selv!

Tror vi er ganske samtidig? I dag er jeg 6+1. (På grunn av litt ustabile sykluser fant vi ikke ut av det før forrige søndag) Men sånn bortsett fra at det føles litt uvirkelig, er vi fantastisk lykkelige både jeg og mannen.

Tenkte vi kanskje kunne følge litt med på hverandre? Fant ut at vi har en del til felles :) Bortsett fra ukene, så er jeg ikke akkurat så "hauggammal" (er 23), gifta meg når jeg var 20, og ber Pappan min passe godt på den lille hver kveld :)

Håper det går bra med deg!

Hei du :) Så hyggelig med flere å følge. Gleder meg til å følge deg også! Er VELDIG moro når man er ca likt på vei! WOW!! Gratulerer med spire i magen du også! :) Så moro!! Det føles uvirkelig og trur ikke jeg forstår det før jeg ser det på UL. Kan ikke tro at jeg går jeg inn i 7 uke i morra alt, har vist om det i 2 uker og syns det går KJEMPE fort.

Ja vi har jo en del til felles :) Siden vi begge giftet oss relativt unge :) Koselig det! :) Har mannen din innsett det eller? Hvor i landet bor dere? Sør, øst, nord eller vest? :) *brrr, fryser om dagen, for her i Oslo er rimelig kaldt om dagen :S*

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Stavanger :) Er kaldt her også, og sammen med det evinnelige regnet blir det ganske glatt.. Skummelt å kjøre bil!

Hm..tror egentlig mannen har innsett det mer enn meg da.. Han er liksom helt klar :gjeiper: *sukk* han kommer til å bli en fantastisk pappa, det er jeg helt sikker på :)

Hvordan har mannen din det? Tenker det kom litt som et sjokk, siden du gikk på pilla og alt..hehe.. Det var ikke en så stor overraskelse for oss, i og med at vi var aktive prøvere, men at det skulle klaffe så fort hadde jeg nesten ikke turt å håpe på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Stavanger :) Er kaldt her også, og sammen med det evinnelige regnet blir det ganske glatt.. Skummelt å kjøre bil!

Hm..tror egentlig mannen har innsett det mer enn meg da.. Han er liksom helt klar :gjeiper: *sukk* han kommer til å bli en fantastisk pappa, det er jeg helt sikker på :)

Hvordan har mannen din det? Tenker det kom litt som et sjokk, siden du gikk på pilla og alt..hehe.. Det var ikke en så stor overraskelse for oss, i og med at vi var aktive prøvere, men at det skulle klaffe så fort hadde jeg nesten ikke turt å håpe på :)

Først trudde han at jeg tulla, men når han innså at vi faktisk ventet barn ble han sykt glad. Og han er kjempe gira, og veldig utålmodig. Han vil ikke vente i 7 mnd til :P Hehe!! Men det må han nesten :P Han og kommer til å bli en helt fantasisk pappa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe::duskedame::babygutt::babyjente: Da går vi inn i 7'ende uke :babyjente::babygutt::duskedame::hoppe: 6 fulle uker er gjennomgått :)

Fy det går ganske fort faktisk :) Nå har vi vist om dette i 2 uker!

Om babyen vår denne uken:

Lengde er nå 9-14 mm. Nå kan man se at de har begynnelsen til øyne. Man kan også ane at fingrene og tærne skal komme. Det primitive hjertet har begynt å slå og Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen. Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag. Det lille fosteret vokser ca. 1 mm hver dag nå, og på en uke har det fordoblet sin lengde.

Endret av SkumGummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Gratulerer med 7 uker!

7 uker :klø: Er du ikke 6 uker? Altså 6 uker gravid, men inn i in 7ende uke?

Om man følger babyverden, på den fosterutviklingen står det veldig greit f.eks Fra 6+0 til 6+6 (Der du er nå, om ikke tickeren din er feil da?

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...