Gå til innhold

Mislykket brystoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjør en lang historie veldig kort nå.

For akkurat ett år siden, 1 nov 07, la jeg inn brystproteser.

Den ene protesen fikk innfeksjon og måtte derfor fjernes. Det var noen vanskelige mnd jeg gikk med kun "en pupp" og en pumpe hengende fra puppen.

Pga komplikasjoner har jeg til sammen sydd opp og igjen det ene såret 7 ganger på ett år.

Det sier seg jo selv at det ikke ser bra ut.

For ett halvt år siden da jeg endelig hadde fått en ny protese med mye venting, var den veldig synlig lenger opp enn den andre protesen min.

Jeg måtte derfor sy opp for å dra den ned.

Dette er nå 2 mnd siden.

Jeg var hos legen for noen få dager siden og resultatet ser helt jævelig ut.

Brystvortene er kjempe skjeve, så skjeve at det er umulig å ikke legge merke til det. Det er snakk om 1-2 cm forskjell.

Jeg kom dit og sa jeg overhodet ikke var fornøyd. Han virket sur å irritert å sa jeg bare måtte vente og dette ville rette seg opp. (noe han sa de ble skjeve da den ene var høyere oppe en den andre)

Snakket da for første gang for meg, å sa at det hadde jeg liten tro på da det er veldig merkbar forskjell etter 2 mnd.

Han snudde seg på pulten å begynte å bla i papirer som ikke gjaldt meg.

Jeg ble rett å slett gjagd ut. Så jeg kledde på meg og gikk. Han kikket fortsatt ned i papirene sine å sa hadet, vi ses ETTER jul!!

Det her er rett å slett helt sykt. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..

Puppene er ødelagt. Og han git rett å slett faen.

Det er "forsikring" på protesene på ett år, den er nå gått ut, og jeg er livredd for at jeg må betale om det blir ENDA en operasjon.

Jeg spurte om dette var noe jeg måtte betale for selv når jeg var der nå, og han sa jeg ikke skulle, men er litt itvil fordi året er gått.

HVA skal jeg gjøre? kan jeg hendvise meg til noen andre leger?

Jeg sitter skikklig i det nå og er veldig stresset inni meg, får liksom aldri ro..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg gjør en lang historie veldig kort nå.

For akkurat ett år siden, 1 nov 07, la jeg inn brystproteser.

Den ene protesen fikk innfeksjon og måtte derfor fjernes. Det var noen vanskelige mnd jeg gikk med kun "en pupp" og en pumpe hengende fra puppen.

Pga komplikasjoner har jeg til sammen sydd opp og igjen det ene såret 7 ganger på ett år.

Det sier seg jo selv at det ikke ser bra ut.

For ett halvt år siden da jeg endelig hadde fått en ny protese med mye venting, var den veldig synlig lenger opp enn den andre protesen min.

Jeg måtte derfor sy opp for å dra den ned.

Dette er nå 2 mnd siden.

Jeg var hos legen for noen få dager siden og resultatet ser helt jævelig ut.

Brystvortene er kjempe skjeve, så skjeve at det er umulig å ikke legge merke til det. Det er snakk om 1-2 cm forskjell.

Jeg kom dit og sa jeg overhodet ikke var fornøyd. Han virket sur å irritert å sa jeg bare måtte vente og dette ville rette seg opp. (noe han sa de ble skjeve da den ene var høyere oppe en den andre)

Snakket da for første gang for meg, å sa at det hadde jeg liten tro på da det er veldig merkbar forskjell etter 2 mnd.

Han snudde seg på pulten å begynte å bla i papirer som ikke gjaldt meg.

Jeg ble rett å slett gjagd ut. Så jeg kledde på meg og gikk. Han kikket fortsatt ned i papirene sine å sa hadet, vi ses ETTER jul!!

Det her er rett å slett helt sykt. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..

Puppene er ødelagt. Og han git rett å slett faen.

Det er "forsikring" på protesene på ett år, den er nå gått ut, og jeg er livredd for at jeg må betale om det blir ENDA en operasjon.

Jeg spurte om dette var noe jeg måtte betale for selv når jeg var der nå, og han sa jeg ikke skulle, men er litt itvil fordi året er gått.

HVA skal jeg gjøre? kan jeg hendvise meg til noen andre leger?

Jeg sitter skikklig i det nå og er veldig stresset inni meg, får liksom aldri ro..

Huff, det var virkelig trist å lese innlegget ditt... Jeg synes det høres veldig rart ut at kirurgen gir blaffen i dine bekymringer. Vanligvis er plastikkirurger svært nøye med at resultatet skal bli bra. Dette er deres profesjon, og de er avhengig av at pasientene deres er fornøyde. Du må nok regne med noe asymmetri etter så mange komplikasjoner og reoperasjoner som du har hatt, og det kan godt hende at kirurgen har rett i at det vil rette seg. Min kirurg sa ihvertfall at jeg ikke kan forvente å se det endelige resultatet før etter et år. Det er da protesene har satt seg ferdig. Dersom du er svært bekymret for det endelige resultatet, kan du jo bestille konsultasjon hos en annen klinikk - for å få en vurdering av en annen kirurg. Jeg kan anbefale Fornebuklinikken og dr. Schistad på det varmeste. Jeg opererte der for 2 uker siden, og er strålende fornøyd med behandlingen jeg fikk der.

Jeg håper av hele mitt hjerte at det ordner seg for deg. Du er hjertelig velkommen til å delta i ceecee's hemmelige verden her inne. Det er en dagbok/forum for brystopererte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...