Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Jeg har fått beskjed om å snakke i 5 minutter for en liten kvinneforsamling om et par uker... Jeg kan snakke om hva som helst, og da blir det jo så vanskelig å komme på noe når jeg kan velge hva jeg vil Jeg eier rett og slett ikke fantasi tror jeg!! Det burde jo være noe som jeg selv kan noe om(ikke akkurat astrofysikk eller Hanna Montana....), samtidig som andre kanskje kan synes er litt gøy... Det kan være ganske uformelt. Noen med fantasifulle hjerner?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hva er du selv opptatt av/interessert i da? Det blir et mye bedre foredrag om det er noe du selv ikke kjedes halvt til døde av Du kan f.eks. snakke om en spesiell musikksjanger du liker, en forfatter du liker, om norrøn mytologi om du liker det, om hunderaser, om kampsport, om torturmetoder, satanisme, frimerker osv osv. Når de sier "hva som helst", så får de selv ta konsekvensene av det. Da ville jeg valgt noe jeg kunne noe om, og som jeg syntes var festlig. Om det nå er noe skrudd og sært, så er jo det bare bra. Da får de andre utvidet horisonten sin litt, og gjerne humret litt i tillegg.
Gjest -Maggie- Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Enig med gjest over, jeg ville snakket om noe jeg selv syntes var ufattelig spennende og interessant - da blir det gjerne morsomt å høre på også!
Muffinsdilla Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Ta utgangspunkt i dine egne hobbyer og interesser, da får du ett mye bedre utgangspunkt enn om du velger noe du må lese deg opp på, på forhånd. Lykke til!
Gjest Bolledeig Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Best blir det når du snakker om noe du kan mye om og engasjerer deg for, og ikke når man bare går for noe man tenker seg at andre har lyst å høre om.
Suzy Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Hva er formålet med å snakke for dem i fem minutter da? Hvorfor er du spurt? Om det er en grunn så er vel det det gitte tema også?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hva er formålet med å snakke for dem i fem minutter da? Hvorfor er du spurt? Om det er en grunn så er vel det det gitte tema også? Siden det var en "kvinneforening", så er det vel gjerne bare et sånt møte hvor en skal underholde litt. Bare trøyte tiden mens vi venter på at teen trekker
Suzy Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Siden det var en "kvinneforening", så er det vel gjerne bare et sånt møte hvor en skal underholde litt. Bare trøyte tiden mens vi venter på at teen trekker Vel - lag et kåseri da vel og les/fortell. Et kåseri kan være om hva som helst som opptar deg - den minste ting - eller en oplevelse sett i et litt større perspektiv. Du kan være morsom og personlig, og du kan improvisere også.
Gjest annamarie Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 -Siden det er en kvinneforening, og du skal snakke om noe som fenger og noe som alle er opptatt av, hvorfor ikke et lite foredrag om menn og den lille forskjellen. Gjerne på en humoristisk måte. Best blir det hvis du tar utgangspunkt i noe du har opplevd selv, f.eks. en morsom episode fra hverdagslivet. Ellers finner du sikkert mye stoff om dette på nettet.
Gjest nextlife Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Hva med å ta utgangspunkt i artikkelen denne tråden omhandler. Et svært aktuelt, viktig og nyttig tema.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Hva med å ta utgangspunkt i artikkelen denne tråden omhandler. Et svært aktuelt, viktig og nyttig tema. Intressant tema, men kan være litt vanskelig å få "lett" nok til en slik sak? Kanskje vinkle det ala "før så hadde maten personlighet. Riktigonok bakterier etter en viss tid, men dog. Den hadde i det minste høflighet nok til å spasere ut når den var overmoden. Nå, vel, til og med maten blir utsatt for sminke og styling. Resultatet er at du kan i verste fall ende opp med å ha eldgamle matvarer liggende både i skapet, og i magen." eller noe slikt.
Gjest Bond Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 5 minutter? Det er jo så vidt innledning til noe... Siden det er så kort tid, hadde jeg nok snakket om en interesse eller organisasjon eller sak jeg brenner for. Gjerne delt ut noe informasjon i tillegg, hvis jeg VIRKELIG syntes alle må få det med seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå