Gjest lei meg Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Vet ikke om dette er rette fora, men prøver. For en tid tilbake var jeg på fest og ble full sammen med en kamerat. Vi endte til sengs, først ville jeg det, men så angret jeg og ville ikke ha sex allikevel. Jeg sa nei, men han lot seg ikke stoppe, jeg var full og hadde lite krefter til å motsette meg. Samleie ble gjennomført. Sliter nå veldig i ettertid. Vet ikke om jeg kan kalle det voldttekt siden jeg forsåvidt var med på det først, men så sa nei. Har jeg blitt voldtatt eller ikke? Sliter så indelig etter hendelsen... Trenger ingen moralpreken for gjort er gjort.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Dersom du har sagt nei, så betyr det nei. Du ville ikke. Og når vedkommende bare fortsetter så har det skjedd mot din vilje. Det kan vel kalles for voldtekt. Nå er det egentlig opp til deg hva du ønsker å gjøre med dette. Hvordan har du det? Dersom du føler for å prate med noen, er det viktig å gjøre det, sånn at du ikke blir gående å bære på dette selv. Kontakt helsestasjon for ungdom, fastlege, venner/familie, osv. Uansett er prating ganske greit:) Hva er det du sliter med? Tanker rundt dette? Har du lyst til å anmelde vedkommende?
Gjest lei meg Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Sliter med enorm skyldfølelse og skam. Siden jeg egentlig ville det først. Tror ikke jeg har tenkt å anmelde det. Føler det er skikkelig i gråsonen for voldtekt. Men jeg har det ikke bra, er skikkelig nedfor, synes dette er kjempe vanskelig å prate om. Går til psykolog av andre grunner, har tenkt å snakke om dette, men klarer ikke. Synes det blir så pinlig.
Gjest Sandbekken Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke ha skyldfølelse for dette! Du sa nei og han fortsatte, det er han som burde føle seg fæl.. Huff så trist, har du snakket med karen etter dette? eller er det slik at du skyr ham nå? uansett, ikke føl at dette er din feil! for all del...
Pingting Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Nei er nei, så enkelt er det. Det er ikke i gråsonen i det hele tatt!!! Du klart5e jo til og med å si fra! For å snu tingene litt: om det hadde vært omvendt og han hadde sagt nei, ville du presset deg på? Må ha vært en fæl opplevelse. Uansett om du anmelder eller ikke, håper jeg du kan finne noen som hjelper deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå