Gå til innhold

Frykter tilbakefall

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For ca ett år siden hadde jeg alvorlige pengeproblemer som endte med en kraftig depresjon. Etter en god stund tok jeg kontakt med Psykologisk poliklinikk og gikk til samtaler der. Til sommeren hadde jeg greid å fått orden på økonomien og sammen med den kom humøret seg. Da avsluttet behandlingsforholder på psyk.

I fjor gikk jeg siste året på videregående og ble nødt til å utsette 4 fag, ett år. I høst begynnte jeg på skolen igjen og det gikk greit den første måneden, men måned nr 2 måtte jeg slite meg igjennom. Ved siden av skolen jobber jeg som vikar i en matvarehandel og jeg kjenner nå at jeg har jobbet alt for mye i forhold til formen min. Jeg har nå hatt 14 dager ferie fra jobb og en uke fra skolen men kjenner at det nesten ikke har gjort noe forskjell.

De siste dagene har jeg fått over meg litt av den følelsen jeg hadde i vinter, og det skremmer meg. Følelsen skremmer meg sikkert mer enn selve situasjonen jeg er i akkurat nå, men det er ekkelt. Heldigvis er samboeren min der for meg hele tiden og støtter meg og uten han hadde jeg nok ikke sittet her i dag. Det er skummelt hvor langt i grøfta det går ann å kjøre livet sitt uten å gjøre noe som helst. Dette har jeg da lyst til å unngå og lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre for å slippe å tenke så mye på det økonomiske, for det er hovedsaklig det som er problemet og hadde jeg sluppet å jobbe så mye hadde ting vært mye enklere.

Grunnen til at det økonomiske plager meg slik er at jeg har brukt veldig lite penger på annet enn mat og husrelaterte regninger. Dette har da også resultert til at jeg ikke har en eneste bukse eller jakke som ser presentabel ut. Ikke sko heller. I skapet har jeg 8 bukser, to har blitt for små(slik at jeg ikke får igjen glidelåsen engang) tre har revnet bak slik at hvem som helst ser hva slags undertøy jeg har på meg og to har buksesmekken gått(men de er på vei til å revne bak de også). Alle kjøpt for over 4 år siden. Pluss at vinterskoene jeg kjøpte i fjor har løsnet fra sålen og ikke lønner seg å reparere. Tidligere har jeg fått lånt eller fått klær fra min mor, søster eller andre slekninger men i det siste året har jeg gått litt opp i vekt slik at deres klær nå er for små. (nok sutre skriving nå, litt frustrasjon for at jeg må gå med en genser knyttet rundt hoftene i dag for å skjule hull)

I annledning dette lurer jeg på om det finnes støtte man kan søke om til slik bruk?

Ellers har jeg:

*Redusert stillingen på jobb fra litt over 50% til en til 3 kvelder i uka- ca 2500 utbetalt.

*Søkt om stipend- fikk i underkant av 2000 i mnd.

*Søkt på 2-3 legater-ikke fått svar enda(hovedsaken er å søke)

Endret av Jane F.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...