Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg nettopp har takket ja til en fast jobb. Der står i arbeidsavtalen at det er prøvetid i 6 mnd jfr. arbeidsmiljøloven §63, og etter utløpet av prøvetiden gjelder gjensidig oppsigelsesrett som fastsatt i Hovedtariffavtalen §3. Tilsetning gjelder fra dato 13. oktober 2008.

Nå har det seg slik at vi plutselig har fått beskjed om å flytte, og vi kommer til å flytte så langt at jeg ikke kan fortsette å jobbe her. Vil jeg da kunne si opp jobben med en oppsigelsestid på 14 dager med denne grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har det seg slik at jeg nettopp har takket ja til en fast jobb. Der står i arbeidsavtalen at det er prøvetid i 6 mnd jfr. arbeidsmiljøloven §63, og etter utløpet av prøvetiden gjelder gjensidig oppsigelsesrett som fastsatt i Hovedtariffavtalen §3. Tilsetning gjelder fra dato 13. oktober 2008.

Nå har det seg slik at vi plutselig har fått beskjed om å flytte, og vi kommer til å flytte så langt at jeg ikke kan fortsette å jobbe her. Vil jeg da kunne si opp jobben med en oppsigelsestid på 14 dager med denne grunnen?

Da tror jeg du uansett skal tipse arbeidsgiver om at aml § 63 ikke finnes lenger, da det er arbeidsmiljøloven fra 2005 som gjelder nå, hvor det rett og slett ikke finnes noen § 63.

Men uansett: I prøvetiden er det en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager, dersom ikke annet er spesifikt avtalt. Hva som er grunnen til at du sier opp spiller selvsagt ingen rolle, det er helt opp til deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...