Gå til innhold

Gravid på p-ringen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har forekommet at folk har blitt gravide under p-pillebruk, noen få med spiral. men er det noen her som har (evt kjenner noen) som har blitt gravide med p-ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deter vel når man glemmer å bruke p-ringen at graviditet kan oppstå, ikke når man bruker den. ;)

Den er brukt HELT etter "forskriftene", aldri mer enn maks et kvarter for sen på å sette inn/ ta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogget

Nei, kjenner ingen som har det - har kun lest om en som ble det, men det var fordi hun hadde brukt den galt (glemt å sette inn til riktig tid..så hun gikk over en uke for lenge uten den i eller noe sånt) - så om du bruker den riktig er det nok veldig liten sjans for å bli gravid..Jeg tar den av og til ut før samleie også, fordi sambo kjenner den innimellom, men da setter jeg den bare inn igjen så fort vi er ferdig, og det går fint det og (den kan være ute 3 timer per 24 timer i 3 ukers perioden den er inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei på forumet her som ikke merket at ringen falt ut, og ble logisk nok gravid.

Men p-ring har så vidt jeg kjenner omtrent samme feilmargin som p-piller. Altså i underkant av 1 % blir gravid, pr år. Så statistisk sett vil de fleste som kjenner 10 kvinner på hormonprevensjon i 10 år kjenne noen som blir uplanlagt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...