Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg ringe og spørre da? Hva spør jeg om? Er det frekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt avhengig av hva slags type jobb det er, og når søknadsfristen var/er, ville jeg nok ventet en god del lengre enn en uke før jeg ringte.

Skrevet

Jeg ville ringt.

Hørt om de har mottatt søknaden osv og at det bare er å ringe tilbake om de har noen spørsmål.

Skrevet
Jeg ville ringt.

Hørt om de har mottatt søknaden osv og at det bare er å ringe tilbake om de har noen spørsmål.

Etter en uke!? Det er jo bare mas, og som arbeidsgiver hadde jeg blitt litt småirritert, tror jeg.

Skrevet

Det viser interesse for faget.

Mulig noen arbeidsgivere vil bli irritert som det du blir, men mange jeg har pratet med syns det er en positiv ting å gjöre

Skrevet

1 uke er ikke lenge.

Det kommer an på hva slags type jobb det er du har søkt på om det er en god idé å ringe eller ikke. Om det er en vanlig butikkjobb, med gjerne ørti førti søkere, så er det klart at det blir oppfattet som mas om samtlige skal ringe og høre. Om det derimot er en større stilling, med færre søkere, så går det an å ringe for å høre hvordan du ligger an. Men jeg ville gjerne ventet til det var gått ihvertfall to uker.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg pleier å først ringe og spørre litt om stillinger, deretter så sender jeg inn søknad, også ringer jeg samme dagen og spør om søknaden min er motatt. Det er greit å være helt sikker på at de ikke har surret bort søknaden din, så å ringe en gang for å spørre om søknaden er mottatt synes jeg ikke er å mase. Dessuten så er jo sjansen større for at de legger merke til navnet ditt dersom du ringer de. Bedre å være litt masete enn å være for passiv synes jeg.

Skrevet

Når gikk søknadsfristen ut?

Hvis den gikk ut for ei uke siden syns jeg du kan ringe og høre hvordan det ligger an. Men ikke mas.

Lykke til!

Skrevet

Min første reaksjon er at en uke er veldig kort tid. Men det kommer jo litt an på når forventet arbeidsstart er også. Hvis de søker etter folk som skal begynne 1. januar, er det for tidlig å ringe en uke etter søknadsfristen. Da har de såvidt giddet å begynne å printe ut. Hvis de derimot skal ha folk fra feks 10. november, kan du godt ringe så tidlig. Synes jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...