Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurer på om dere vasker sokkene på rangen eller ikke?

Jeg har hørt at de skal vaskes på rangen..men da blir jo liksom alt rusket inni... hæææ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne ting tenker ikke jeg over :fnise:

*Dårlig husmor*

Skrevet

Jeg tenker over det når rusket fortsatt er der og jeg har vasket de på rangen slik jeg har blitt fortalt. Er vel ingen husmor for det ;) Kanskje jeg bare skal prøve å vaske de på retta denne gangen... maker vel egentlig mere sense, for er jo ikke rusk inni, liksom...

Skrevet

Heia,det er helt umulig som du sier å vaske de på vranga.Jeg vasker de alltid på retta da blir de reine føler jeg..

Skrevet

Vasker de sånn som de ligger i kurven jeg, strekker dem bare ut. Er en vrang, vaskes dem vrang. Har en rett siden ut, vaskes den med rettsiden ut.

He he, godt husmoremne ja :biggrin:

Skrevet

Gidder ikke å dille med gamle brukte sokker mer enn høyst nødvendig. Derfor blir de vaska som de er - rett eller vrang. Hvis de er krølla i en ball blir de rista ut... Men for at man skal få bort rusk som evt sitter på sokken, bør man jo vaske dem på retta...

Skrevet

Mannen i huset vasker dem paa vrangen fordi han sier at det er der svetten er osv. Men naar man vrenger dem etter vask, er de fulle av rusk, gress og diverse. Saa naar jeg vasker, vaskes de paa retten, til tross for heftige protester.

Skrevet

Men svetten blir da vel borte selv om man vasker de på retta! Hallo, mann! :briller:

Nå er sokkevasken på retta ferdig, og resultatet ble:

P E R F E K T!

...aldri mer sokkevask på rangen!!

Et lite tips: når man skal tørke sokkene, er det bare å legge et pledd, et håndkle eller lignende på gulvet og så slenge sokkene spredd oppå!

...har sett så mange som driver og henger opp sokker! A waste of time, sier nå jeg!

:rosaengel:

Gjest Elastica
Skrevet

Rangen? :klø:

Forresten vasker jeg sokkene sånn at man kan ta de rett på seg, altså på "retta".

Skrevet (endret)

Synes det er greit å vaske dem på vrangen, sånn dann og såpevann, for å få ut lo. Særlig om det er ull eller tjukk bommull. Men fire av fem ganger sklir de inn på retta.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...