Gå til innhold

Mistet p-pille

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg var så smart og mistet ene p-pillen min i vasken. Hva gjør jeg nå? Jeg var kommet på slutten av første uka på det brettet. Kan jeg bare ta resten av brettet uten at det gjør noe? Kan/burde jeg ta en av de andre pillene? Jeg går på mercilon. Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det endel ganger,tar bare neste tab.og må jo slutte en dag før tida men det har gått greit det.

Skrevet

Ts igjen her.. Nytt problem har dukket opp :gjeiper: Jeg tok en av de andre pillene selv om jeg mistet den ene, for jeg leste på nett at det ikke hadde noe å si hvilken rekkefølge de ble tatt i. Men nå viser det seg at jeg har fått mensen.. Det gikk 1 døgn over tida, men det er jo 36 timer som er grensa så det skulle jo egentlig ikke spille noen rolle. hva gjør jeg nå? skal jeg fortsette med pillene som vanlig? skal jeg ta ei ukes opphold som jeg vanligvis gjør når jeg har mensen?? hjeeelp.. jeg tok en p-pille i går også, så da har jeg jo "ødelagt" den pillefrie uka. æsj, litt dårlig forklart her, men håper virkelig noen kan hjelpe meg :)

Skrevet

Bare fortsett med p-pillene du, sikkert bare en mellomblødning du har fått.. Dersom du nettopp har begynt med p-piller (?) så er dette vanlig. Dersom det ikke har gått mer enn 36 timer mellom 2 piller, så er du fremdeles beskyttet mot å bli gravid...

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har nok ikke nettopp begynt, jeg har gått på pillen i 6-7 år.. Derfor jeg ble så usikker. Har aldri opplevd mellomblødninger med denne pillen før. Jeg er normalt veeeldig punktlig når jeg tar de, tar de alltid til akkurat samme tid omtrent. tror dette er første gangen det har gått såpass lang tid mellom pillene. Kan dette ha noen innvirkning? Men da skal jeg bare fortsette og ta pillene som vanlig da? Tuuusen takk for svar :)

• 2 år senere...
Gjest gjest.gjest
Skrevet

Hei

jeg klarte å miste pillen min i vasken i dag, det var pille nr 14 så jeg tok bare pille nr 15 i stede. Er jeg ubeskyttet i noen dager eller går det greit?

Skrevet

Det spiller ingen rolle hvilket nr i rekken av piller du tar. Så lenge du tar en pille hver dag, så går det helt fint. Jeg følger ikke dagene på brettet mitt. Jeg begynte på begynnelsen, og har som dere mistet flere piller i vasken. Da tar jeg bare neste på brettet.

Skrevet

Trodde pillene var laget slik at man måtte ta de i "riktig rekkefølge", jeg? Alle pillene er jo ikke like, de har forskjellig sammensetning av hormoner...

Skrevet

Det er kun hvis du har en trefase pille, ellers er det samme innhold i dem alle :) Unntatt placebo pillene da, hvis man har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...