Gå til innhold

Videreutdanning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Vurderer å ta videreutdanning (deltid). Er vernepleier og ønsker å ta psykiatri eller geriatri.

Noen som har tatt noe av dette her og kan si noe om hvordan det var? Har tre barn og jobber 70 % og er en del alene, mannen min jobber offshore og lurer jo veldig på om studiene er for tøffe. Hvor mye måtte dere lese i uken? Var det mye gruppearbeid utenom forelesninger? Var fagene interessante? Kan det anbefales osv..... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet

Hei!

Jeg er utdannet vernepleier og holder på med videreutdanning i psykisk helsearbeid. Jeg jobber samtidig 80% på natt.

Det går faktisk helt greit-semesteret fyker fortere enn jeg ante.

Fordi jeg har oppdaget at jeg blir skikkelig dårlig av å gå på forelesning direkte etter 10 timer nattevakt, har jeg valgt å lese mye hjemme framfor å gå på forelesninger.Dette fungerer kjempebra for meg, men jeg har fått endel kommentarer fra medstudenter.....

I første semester er det maaange innleveringsoppgaver, og det er her jeg føler jeg bruker mest tid (og her jeg lærer mest også).Jeg syns likevel skolen kan kombineres med jobb-vel og merke hvis du tåler at enkelte medstudenter ser litt skjevt på deg;-)Det må samtidig sies at jeg tror det hadde vært mye å sette seg inn i hvis jeg aldri hadde jobbet i psykiatrien før,men nå har jeg jobbet i flere år med temaet før jeg begynte på utdanningen.

Den største utfordingen for meg har foreløpig vært obligatoriske gruppeoppgaver....uten å gå nærmere inn på det;-)

Vet ikke hva mer jeg kan fortelle om,men spør hvis det er noe du lurer på!

Gjest Gjest Anita
Skrevet

Takker for svar.

Ble litt engstelig jeg nå.....jeg har aldri jobbet innen psykiatri, kun med utviklingshemmede. Nå har jeg en jobb der jeg er saksbehandler innen helse og omsorgstjenester. Dette innebærer at jeg møter mennesker i alle "kategorier", også innen psykiatri. Jeg føler at jeg trenger mer kompetanse på dette feltet for å bli bedre i jobben min.

Det du sier er egentlig at det blir tøffere for meg som ikke har erfaring innen psykiatri? :forvirret:

Lurer på en ting. Er det praksis i studiet...og evt. hvor lenge. :smilorange:

Gjest Trolletrine
Skrevet
Takker for svar.

Ble litt engstelig jeg nå.....jeg har aldri jobbet innen psykiatri, kun med utviklingshemmede. Nå har jeg en jobb der jeg er saksbehandler innen helse og omsorgstjenester. Dette innebærer at jeg møter mennesker i alle "kategorier", også innen psykiatri. Jeg føler at jeg trenger mer kompetanse på dette feltet for å bli bedre i jobben min.

Det du sier er egentlig at det blir tøffere for meg som ikke har erfaring innen psykiatri? :forvirret:

Lurer på en ting. Er det praksis i studiet...og evt. hvor lenge. :smilorange:

Ops!Var ikke meningen å gjøre deg engstelig!Først og fremst så må du tenke på at jeg tar skolen på 1 år samtidig som jeg jobber 80% på natt.Og akkurat dèt er slitsomt. Men hvis jeg forstod deg rett,så skal du ta skolen på halvtid?Folk jeg kjenner som har gjort det,har kun møttes på helgeseminarer så ikke bekymre deg for det!Og en annen ting :ang min utrolig dårlige formulering-jeg mente bare at alt er lettere når du har jobbet innenfor feltet fra før av,fordi det ikke blir så mye nytt i forhold til å måtte lære seg alt!Men vil presisere at ALLE greier det kjempefint!!!!Og dine kunnskaper innenfor ditt nåværende arbeidsfelt kommer også godt med-vår neste gruppeoppgave skal handle om noe lignende-ergo så betyr det at det er noe du ikke trenger å lese så mye på!:-)

Ellers er det endel obligatoriske oppgaver i første semester- ca 2 gruppeoppgaver med seminar/fremlegg + 5 individuelle oppgaver, og i siste semester er det 9 uker praksis, fordypningsoppgave og 3 uker prosjektpraksis-that`s it!!!!Så på mange måter er det det første semesteretsom er mest strevsomt etter hva folk sier:-)

Ellers er det KJEMPEBRA at det er andre studenter enn sykepleiere og vernepleiere der,så sett igang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...