Gå til innhold

Er foreldrene dine lykkelige?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, heldigvis. :)

Foreldrene til samboeren min er ikke det, i følge ham, hvis det stemmer, synes jeg at det er synd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

De er lykkelige i forholdet. Men hus, barn og jobber er de ikke lykkelige med. Det er altfor mye slit, økonomiske utlegg og heftelser ved den enorme eiendommen de sitter på, jeg tror de ville hatt det morsommere om de ikke hadde fått barn, og jobbene deres er for slitsomme og gir dem ingen glede. De har valgt et veldig mye mer slitsomt liv enn de hadde behøvd.

Skrevet

Mine foreldre elsker hverandre, det vet jeg. Det er lett å se. Selv om min far kan være både frekk,arrogant og nedlatende mot min mor i andres påhør så har han også stunder hvor han er stikk motsatt. God,kjærlig,gjør ting for å avlaste henne,lar seg "kommandere". Det er en god blanding av kjærlighet og irritasjon som har bygget seg opp gjennom 30 år.

Men min far er vel mer lykkelig enn min mor. han har sitt arbeid som han lever og ånder for. Min mor har også jobb men en mindre stilling. Hun venter.....på bedre tider,pensjonsalderen,men det er jo ennå 17 år til,så da må hun vente lenge. Jeg er redd han dør før av hjertesvikt. Jeg tror hun savner en mann ved sin side og at hun er ensom i hverdagen. Det provoserer meg noe enormt at en jobb kan bety mer enn familie.

Om han den siste dagen av sitt liv hadde fått spørsmålet "hva angrer du på?" så tviler jeg at han hadde svart "jeg angrer på at jeg ikke jobbet mer."

Gjest Gjest_lillebille_*
Skrevet
Ja, mine foreldre er lykkelig sammen fortsatt etter 33 år sammen. De har et oppriktig ønske om å være der for hverandre, engasjerer seg i hverandres hobbyer - og har en hobby sammen (dansing). De kysser og holder rundt hverandre enda. Og det er så godt å se :)

Jeg håper å ha det samme gode forholdet med min kjære, og det ser ut til at vi er på god vei hvertfall :)

Nesten sånn jeg ville beskrevet mine foreldre:) De har også vært gift i over 30 år, og har et ekteskap jeg ser opp til. Håper jeg er like nyforelsket når (forhåpentligvis) jeg og min mann har vært gift så lenge! Føler mine foreldres ekteskap i alle fall har gitt meg et kjempegodt grunnlag:)

Gjest Marillia
Skrevet

Ja, mine foreldre er lykkelige sammen. Jeg tror nok at de har hatt sine tunge stunder som de fleste andre, men i dag har de det utrolig godt sammen!

Skrevet

Foreldra mine gjekk frå kvarandre ifjor på seinsommaren. Det var fordi pappa ikkje var glad i mamma lengre. Det var ein tøff stund for mamma, meg (då 18år) og lillesøstra mi om då var 14.. Då var det godt å kunne flytte heimafrå og distansere seg litt frå alt det som skjedde heime..

Så på slutten var ikkje mamma lykkeleg iallfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...