Gå til innhold

Dagene min fremover..

Fremhevede innlegg

Gjest Chanel1
Skrevet

Hei! Jeg lurte bare på om dere tror dette er gjennomførbart;

06:00 Står opp, spiser frokost osv.

06:55 Går til skolebussen.

07:40-14:25 Skole.

14:45-16:00 Friidretts trening.

16:30 Hjemme, lekser, litt mat.

Ca. 17:30-19:30 Treningsstudio.

20:00 Hjemme, sliten, mer lekser, middag.

23:00 Sove.

Følger nok ikke klokkeslettene til punkt og prikke hver dag og er nok ikke på treningsstudio hver dag, men nesten.

Jeg er utvekslingsstudent i USA fortiden og det er alltid mye som foregår her og har alltid mye å gjøre. Har masse lekser og trening.

Tror dere jeg klarer å gjennomføre alt dette, hver dag i ca tre mnd?

Begynner allerede å bli sliten og lei, men det er sikkert kultursjokket. Hva må til for å klare å holde seg til dette? Føler det går greit i et par uker også bare sklir det helt ut. Har masse forventninger, av vertsfamilie, venner, trenere, lærere, familie/venner i Norge, og det gjør meg stesset.

Ble sikkert et veldig rotete innlegg, menmen, hehe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet

Hmm... vanskelig å svare på når man ikke vet noe om deg, men hvis du allerede nå beynner å bli sliten og lei kan det jo bli litt tøft. Det jeg umiddelbart ville sagt var at jeg synes det var kort tid mellom første og andre treningsøkt. Jeg tror kanskje dette er noe av grunnen til at du blir sliten - du rekker ikke å restituere deg etter den ene økten før du tar neste. Nå vet jeg ikke hvor hardt du trener, men siden du har to økter daglig antar jeg at det er litt over mosjonistnivå.

Når det er sagt; det er nok likevel slik at ting vil fortone seg litt annerledes når du blir litt bedre kjent og alle nye inntrykk ikke er så påtrengende lenger. Ville derfor sett det an litt. Mht. treningen så synes jeg du kunne kutte ut flere av øktene om kvelden med mindre du driver aktivt7konkurrerer innen friidrett som gjør at du faktisk må ha alle øktene.

Og til slutt; nå skal jeg ikke starte en matdebatt her, men ved å spise riktig er det utrolig mye å hente i forhold til å føle seg mer opplagt, få mer energi etc. Jeg måtte faktisk bli godt voksen og ganske godt trent før jeg skjønte akkurat det!

Gjest Chanel1
Skrevet

Takk for svar :)

Ja, du har rett i at det er kort mellom første og andre økt. Jeg trener vell ganske hardt og mye ja, eller nå lader jeg opp til friidrettsessongen med Cross Country (orientering). Det er hardere enn friidrett, så kan godt være det blir bedre når jeg starter med friidrett. Løper vell mellom 3-5 km de fleste dagene på "skole treninga". Går på high school i USA og vil si nivået er er ganske høyt og de fleste her er seriøse når det kommer til sport.

På treningsstudioet kan jeg så og si gjøre det meste. Svømming, spinning, pilates, styrke, kardio osvosv. Kommer ann på dagsformen og humøret det :)

Kan godt være jeg kommer til å kutte endel økter ja, sliter med benhinnebetennelse og astma. Hadde nettopp et astma anfall og måtte på sykehuset, så har ikke trent så hardt de siste ukene.. Hvis jeg merker at dette blir for mye for meg, kommer jeg nok til å droppe enten friidrett eller treningsstudio. Liker best treningsstudio og holder på med friidrett/orientering mest for det sosiale egentlig, for det er en god måte å bli kjent med nye folk på.

Mhm, maten er jo også en veldig viktig del av dette. Jeg har vell ikke et helt normalt forhold til mat. Fikk anorexia for 3 år siden og ble "frisk", dvs ferdig med behandling osv. 2 mnd før jeg kom til USA (kom hit for 2 mnd siden). Vekta er vell så og si normal nå, og jeg har nok lagt på meg et par kilo siden jeg kom hit, men ikke så mye tror jeg. Men uansett så får jeg veldig dårlig samvittighet og merker jeg sakte men sikkert begynner å gå over til gamle vaner. Føler meg veldig alene om det og det meste her, siden ingen her vet noe om at jeg sliter litt/har slitt med spiseforstyrrelse. Jeg bor hos en vertsfamilie, og føler ikke jeg kjenner de godt nok til å fortelle det, menmen.

Jeg prøver jo å få i meg så mye mat som jeg klarer, men merker jeg begynner å bli lei av maten her borte. Fordi den er jo ikke akkurat sunn. Hehe..

Noen som har noen råd/tips til meg? :)

Skrevet

Jeg antar at du er der borte i ett år. Kanskje det er verdt å trene litt mindre, for å få plass til andre opplevelser? Er det normalt med en "privat" kveldsøkt i tillegg til skoletreningen - hver dag?

Husk å bruke tid på å være sammen med venner (eventuelt bli kjent med noen/få deg noen venner) men du er der borte! Dra på kjøpesenterene, footballgames, kino, farte rundt i amerikanske biler, ut å spise, osv osv..

Sett ting litt i perspektiv - hva ønsker du å tenke tilbake på om ti år? Har selv vært utvekslingsstudent, og jeg tok slett ikke de perfekte valgene. Men det er jo greit å tenke over det i alle fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...