Gå til innhold

Plutselig syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gårsdagen startet normalt, følte meg i fin form sånn bortsett fra noen menssmerter da jeg fikk mensen dagen før.

Gjorde det jeg normalt pleide å gjøre - så plutselig ut av det blå fikk jeg en grusom hodepine. Har aldri hatt så vondt i hodet tidligere, og det hele endte opp med at jeg ble veldig kvalm og hang over doskåla og spydde i flere timer. Ja helt til samboer endelig klarte å få dratt meg inn på soverommet.

Han ga meg ett glass litt småtam cola og ett glass vann, men bare en slurk endte opp med at jeg begynte å spy igjen.

Klarte endelig å sovne og våknet ikke før ca midnatt (dette startet 15:30).

Da var jeg skikkelig kvalm, men klarte å få i meg litt suppe før jeg havnet i senga igjen og sovnet om.

I dag er jeg helt fin igjen, bortsett fra litt menssmerter og muligens litt støl i magen etter gårsdagen.

Kan dette ha vært "spysjuken"? Det kom jo veldig fort uten noe form for "advarsler" og var helt over igjen i dag tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får relativt ofte slike "runder" når jeg har mensen. Forklaringen jeg har fått av diverse leger er at alle slimhinner, deriblant mage og tarmsystem, blir mer følsomt og at bakterier som vanligvis ville ha passert ubemerket, får anledning til å slå til for fullt. M.a.o. en kombinasjon.

Skrevet

Hmm, okey. Det høres jo egentlig logisk ut.

Tenkte å ta en prat med legen, men gidder ikke bestille en egen time for dette ... har jo time helt i starten av november.

Men jeg har aldri opplevd dette tidligere, så det hele ble en veldig merkelig opplevelse (ikke minst vondt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...