Atea Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har ikke noen form for prevensjon nå, men han mener at å hoppe av i svingen er en sikker prevensjon. Jeg har lest og hørt det motsatte. Mandag skal jeg til legen og få spiral men det er kanskje for sent. Men HAN påstår at det ikke kommer sæd, kun prostatavæske. Så hvem har rett? Han er så påståelig at han burde halshugges, for jeg tror jeg har rett, og abort er det siste jeg ønsker og få barn er det siste jeg vil ha med en narkoman. Hvem har rett???
AnetteR Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Du har rett ja. Det er en "prevansjonsmetode" vi har planer om å bruke i perioden mellom p-pilleslutt og begynnelsen på prøving. Nettopp fordi det ikke er så farlig om vi blir gravide i denne perioden.
angeleyes Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Du har rett ja. Dette er defintitivt ikke noe dere burde bruke som prevansjonsmetode hvis dere ikke vil bli gravide nå. Det finnes mange steder der det er bevist at dette ikke er en sikker metode. Bare søk litt på nettet og vis dette til ham. Hvis han ikke har lyst til å bli pappa burde det gå opp et lys for ham.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har ikke noen form for prevensjon nå, men han mener at å hoppe av i svingen er en sikker prevensjon. Jeg har lest og hørt det motsatte. Mandag skal jeg til legen og få spiral men det er kanskje for sent. Men HAN påstår at det ikke kommer sæd, kun prostatavæske. Så hvem har rett? Han er så påståelig at han burde halshugges, for jeg tror jeg har rett, og abort er det siste jeg ønsker og få barn er det siste jeg vil ha med en narkoman. Hvem har rett??? du burde ikke ha ubeskyttet sex med en narkoman, - eller noen som helst, uansett om det er trygt mht graviditet eller ikke. Bruk kondom! Det finnes kjønnssykdommer, og man kan får kreft av enkelte helt vanlige virus som spres ved sexuell aktivitet.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Hvem i helvete har sex med en narkoman? Er det en ny trend?! Han har i allefall levd i en hule iløpet av dette århundredet, som tror at å hoppe av i svingen er sikkert! Kan han ikke lese heller? Gu bedre, finn deg et bedre mannfolk!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Uavhengig av hvem du har sex med, så lenge det er en mann, er det IKKE sikkert.
Atea Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2008 Når han kommer skal jeg ha googlet og vise han at det ikke er sikkert. Men nå har vi kjøpt kondomer. Han har ikke hiv eller hepatitt c, det har jeg sett legeattest på og han bruker bare rent utstyr. Å ha sex med en narkoman er vel ikke unomalt men selvsagt ønsker jeg ikke barn sammen med en misbruker. Han er noen år yngre enn meg og jeg tror han ønsker seg barn men da får han finne seg en som er villig til det. Jeg vet ikke hva han tenker. Ett barn kan ikke få han til å kutte ut pulveret om han ikke selv er motivert og han er ikke motivert akkurat nå i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Sikkert er det ikke, men om det er for usikkert kommer alt an på situasjonen. http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10 I ditt tilfelle tror jeg nok at jeg hadde vurdert å kjørt dobbelt opp, altså både spiral, og enten avbrutt samleie eller kondom.
Gjest *Mim* Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg kan skrive under på at det er høyst usikker prevensjon. Man må være passe dum for å tro det også, tør jeg påstå.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Vi har brukt metoden i flere år uten å få barn (vet at vi kan), men metoden er jo IKKE å anbefale om man virkelig ikke vil ha barn eller utsette seg for abort. En ting er i et fungerende forhold hvor det ikke er krise om man blir gravid, men når man faktisk absolutt ikke vil eller bør ha barn sammen bør man finne annen prevensjon. Også har menn varierende evne til å "holde seg", er i hvert fall min erfaring - i tillegg til at om man er veldig fruktbar eller har sex i fruktbare perioder øker risikoen. Dessuten virker det som han ikke tar så nøye på det, og at han ønsker seg barn - og da kan nok uhell skje litt lett også. Synes du enten bør be ham bruke kondom, eller du bør finne egnet prevensjon selv.
angeleyes Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Har du fått snakket med ham om det ts? Hvordan gikk det?
Gjest Gjest_cherry_* Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Bestevenninnen min og mannen hennes praktiserte denne metoden en stund, men det endte jo til slutt opp med at hun ble gravid på dette, så det er jo bare ren flaks at du ikke har blitt det hvis det er tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå