Gjest Gjest_idun_* Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Til dere som sliter med overspising, er dere normal vekt? Selv er jeg 167 gøy og veier mellom 60 og 62 kilo! Prøver å gå ned til 58 da, men overspiser 2-3 ganger i måneden. Spiser lite de andre dagene! men har hørt folk med anoreksia kan overspise noen ganger også, for så å rense seg etterpå? stemmer dette? huff, nå har jeg dårlig samvittighet! spist for mye, hadde planlagt en dag med 1300 kalorier jeg da, spist ca 2500... :(
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Til dere som sliter med overspising, er dere normal vekt? Selv er jeg 167 gøy og veier mellom 60 og 62 kilo! Prøver å gå ned til 58 da, men overspiser 2-3 ganger i måneden. Spiser lite de andre dagene! men har hørt folk med anoreksia kan overspise noen ganger også, for så å rense seg etterpå? stemmer dette? huff, nå har jeg dårlig samvittighet! spist for mye, hadde planlagt en dag med 1300 kalorier jeg da, spist ca 2500... :( Slutt å planlegg så mye. Stikk ut å tren de dagene du har spist for mye, eller så tidlig som mulig dagen etter. en burger, eller et stort kakesstykke for mye er en times løping. Dersom du ikke liker trening, vil du kanskje huske å stoppe treningsforberedelsen (spisingen) i tide. jeg overspiser svært ofte, og er snart klar for maraton veier 55 kg og er 157 cm, dvs passe
The Kitten Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg overspiser ikke selv, så kan ikke svare på hvor mye en som overspiser veier. Men, ja det stemmer at en med anoreksi gjerne overspiser og kaster opp maten etterpå. Det gjelder ikke alle anorektikere, og hvor ofte det skjer varierer fra person til person.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg overspiser ikke selv, så kan ikke svare på hvor mye en som overspiser veier. Herregud for et svar. Dette er det ingen andre enn den enkelte person som kan svare på, "en som overspiser" er ikke en del av en homogen gruppe som alle veier det samme. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Herregud for et svar. Dette er det ingen andre enn den enkelte person som kan svare på, "en som overspiser" er ikke en del av en homogen gruppe som alle veier det samme. Svaret hennes var da bedre enn ditt. Kor står da at ho meine det e ein homogen gruppe?
Pingting Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 1300 kalorier er alt for lite på en dag, da - så normalt ville jeg ikke akkurat kalle 2500 for overspising (men man må se det i kontekst, selvfølgelig). Huff, synes det høres ut som om du sliter litt jeg? Får du hjelp av noe slag?
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Svaret hennes var da bedre enn ditt. Kor står da at ho meine det e ein homogen gruppe? Når hun skriver: "jeg vet ikke hvor mye en som overspiser veier" så skjærer hun virkelig alle under en kam, gjør hun ikke?
The Kitten Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Når hun skriver: "jeg vet ikke hvor mye en som overspiser veier" så skjærer hun virkelig alle under en kam, gjør hun ikke? Det var ikke slik ment, men det var da voldsomt så nær du tok deg av formuleringen min. Er det en spesiell grunn til det kanskje?
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Det var ikke slik ment, men det var da voldsomt så nær du tok deg av formuleringen min. Er det en spesiell grunn til det kanskje? Nei på ingen måte. Ikke er jeg overspiser, og vekten min er akkurat passe. Forresten er ikke spekulasjoner lov, du vet det? Selv om det ikke var det du mente var det det du skrev, og det eneste folk kan forholde seg til. Og mine øyne ble det forferdelig feil.
The Kitten Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Nei på ingen måte. Ikke er jeg overspiser, og vekten min er akkurat passe. Forresten er ikke spekulasjoner lov, du vet det? Selv om det ikke var det du mente var det det du skrev, og det eneste folk kan forholde seg til. Og mine øyne ble det forferdelig feil. Greit.
Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Greit. He-he... Kitten klarer alltid å svare med så få ord! Stikk motsatt av meg - som alltid bruker for mange ord både her og i de fleste andre sammenhenger. Jeg er derfor litt fan av folk som klarer det jeg selv ikke klarer, så stjerne i margen til Kitten fra meg i dag
hjema Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg overspiser/tvangsspiser mye i perioder. Veide 63 kg på torsdag, i dag veier jeg 67! Altsådet forandrer seg fort når man pakker i seg 20-25 000kcal dagen!!!!!!!!!!!! men så sulter jeg meg også noen ganger. Viul si vekta mi er 65kg +-5kg.... http://tvangsspising.blogspot.com/
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 jeg overspiser, er 170 veier 54 kg. men legger sakte på meg..
NullHull Skrevet 20. oktober 2008 #14 Skrevet 20. oktober 2008 Men, ja det stemmer at en med anoreksi gjerne overspiser og kaster opp maten etterpå. Det gjelder ikke alle anorektikere, og hvor ofte det skjer varierer fra person til person. Jeg er anorektiker. Har de siste 6-7 årene ligget ganske så stabilt på ca 35 kg. Har i de snart 15 årene jeg har hatt anorexia, overspist ca 1-2 dager i uken, har dog aldri kastet opp (kanskje fordi jeg har blitt ganske "trygg" på disse overspisings-rundene og at de ikke gir meg følelsen av å miste kontroll). Men når man snakker om "overspising" så skulle jeg vel nesten tro at det finnes like mange varianter som det finnes "overspisere". Hva som er overspising for meg (kanskje mellom 3-4000 kcal på en dag), kan jo være et normalt dagsinntak for en annen
hjema Skrevet 20. oktober 2008 #15 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er anorektiker. Har de siste 6-7 årene ligget ganske så stabilt på ca 35 kg. Har i de snart 15 årene jeg har hatt anorexia, overspist ca 1-2 dager i uken, har dog aldri kastet opp (kanskje fordi jeg har blitt ganske "trygg" på disse overspisings-rundene og at de ikke gir meg følelsen av å miste kontroll). Men når man snakker om "overspising" så skulle jeg vel nesten tro at det finnes like mange varianter som det finnes "overspisere". Hva som er overspising for meg (kanskje mellom 3-4000 kcal på en dag), kan jo være et normalt dagsinntak for en annen Ja, og da spiser du jo lite de andre dagene slik at totalen uansett er for lite... Jeg kaller det ikke overspising før jeg har kommet over vertfall 8000kcal.. alt under dette er bare evt for mye, men jeg blir ikke dårlig av det...
The Kitten Skrevet 20. oktober 2008 #16 Skrevet 20. oktober 2008 He-he... Kitten klarer alltid å svare med så få ord! Stikk motsatt av meg - som alltid bruker for mange ord både her og i de fleste andre sammenhenger. Jeg er derfor litt fan av folk som klarer det jeg selv ikke klarer, så stjerne i margen til Kitten fra meg i dag Takk
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 Jeg overspiser ikke selv, så kan ikke svare på hvor mye en som overspiser veier. Men, ja det stemmer at en med anoreksi gjerne overspiser og kaster opp maten etterpå. Det gjelder ikke alle anorektikere, og hvor ofte det skjer varierer fra person til person. Jeg er en overspiser og veier 5o kilo og er 163 høy! Jeg slanker meg i tillegg, men 2 ganger i uken overspiser jeg, får et skikkelig mat kikk og kaste meg over maten og jeg klare ikke å stoppe, det er som dop for meg.. Men jeg spyr det aldri opp! det meste jeg har spist på en dag er: 9brødskiver, 6knekkebrød,et hamburger brød, 11dl med go dag, 2 pæra, et eple, en banan, potetgull, sjokolade, pasta! 1 liter is, en 150g stor hamburger med skips til + en stor milkshake og godteri der etter! så mye stapper jeg i meg når jeg får kikkene mine, og jeg hater meg selv for hver gang jeg får de, jeg hater meg selv for at jeg klare å stappe i meg så mye! men jeg klarer ikke å stoppe... er det noen som har noen gode tips å komme med om hva jeg kan gjøre for å slutte? er det noe virkelig galt med meg?
hjema Skrevet 2. november 2008 #18 Skrevet 2. november 2008 Jeg er en overspiser og veier 5o kilo og er 163 høy! Jeg slanker meg i tillegg, men 2 ganger i uken overspiser jeg, får et skikkelig mat kikk og kaste meg over maten og jeg klare ikke å stoppe, det er som dop for meg.. Men jeg spyr det aldri opp! det meste jeg har spist på en dag er: 9brødskiver, 6knekkebrød,et hamburger brød, 11dl med go dag, 2 pæra, et eple, en banan, potetgull, sjokolade, pasta! 1 liter is, en 150g stor hamburger med skips til + en stor milkshake og godteri der etter! så mye stapper jeg i meg når jeg får kikkene mine, og jeg hater meg selv for hver gang jeg får de, jeg hater meg selv for at jeg klare å stappe i meg så mye! men jeg klarer ikke å stoppe... er det noen som har noen gode tips å komme med om hva jeg kan gjøre for å slutte? er det noe virkelig galt med meg? Slik er det for meg også, minst!!! Ikke noe problem å spise så mye nei... Jeg har det også slik at de dagene jeg ikke overspiser, da prøver jeg som regel å slanke meg. Jeg tror det er der problemet ligger. Om man klarer å spise nok de andre dagene blir ikke kikkene så store. da vil vekta uansett gå litt ned etter hvert siden man ikke får disse kikkene. Men det er lettere sagt enn gjort. Har selv prøvd å spise normalt i ett år nå, men det vil seg fortsatt ikke... men det blir bare bedre og bedre, så man må bare jobbe med det=)
Pityriasis Skrevet 3. november 2008 #19 Skrevet 3. november 2008 Kjære dere som sliter med spiseforstyrrelser! Jeg ble trist da jeg leste denne tråden. Og jeg følte for å skrive et svar til dere, selv om det egentlig ikke er svar på spørsmålet. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser. Har selv vært både anorektiker, bulemiker og overspiser. Heldigvis har jeg fått god hjelp, og det er nå mange år siden jeg har slitt med dette. Nå er jeg snart ferdig utdannet lege og arbeider på treningssenter ved siden av studiene. Jeg ser med andre ord fremdeles mye til folk som sliter med spiseforstyrrelser, i tillegg til at jeg fremdeles har nære venner som sliter. Først av alt; Hvorfor lurer TS på dette? Hvor mye folk som overspiser veier? Ut av svarene i tråden er det kun de anorektiske overspiserne som har svart. De overvektige overspiserne svarer ikke på dette innlegget. Jeg har mine ideer til hva motivet for spørsmålet kan være, og jeg liker det ikke. Da jeg var syk så jeg på det som overspising å spise tre skiver til lunsj. 2 skiver også, for den saks skyld. Alt som overskred min plan om hva som skulle inntaes var overspising. Hadde jeg planlagt 800 kcal og spiste 1200, var dette i høyeste grad overspising for meg. Og jeg følte meg skikkelig ekkel, feit og mislykka. På vei ut av sykdommen gikk jeg på kostlister i samråd med ernæringsfysiologer. Disse listene økte gradvis i kcal antall, til jeg endte opp på såkalt "normal" kost - ca 2500 kcal pr dag. Da jeg etter dette gikk over i min overspisingsperiode, var overspising noe helt annet enn det hadde vært før. Å spise 3000 kcal i stedet for 2500 var ikke lenger overspising. Men når jeg spiste 10 000 kcal i stedet for 2500, DA var det overspising for meg. Hva som er overspising kommer alt så helt an på den du spør og hvor den er i sykdommen sin. Spørsmålet er med andre ord ganske nytteløst om du ønsker et seriøst svar på det du spør om. En anorektiker vil alltid mene at den til tider overspiser - men det er neppe snakk om reell overspising likevel. Jeg tror TS ønsker å sammenligne seg med andre. Ønsker å føle seg flinkere enn andre ved at hun veier mindre enn dem. Ønsker å finne motivasjon til å slanke seg mer ved å se at andre er tynnere enn henne. Jeg har vært der selv. Men likevel så trygler jeg henne til å la det ligge. Kjære TS - ikke bry deg om hva andre veier! Ikke sammenligne deg selv med andre hele tiden. Man blir ikke lykkelig av det. Videre; Jeg håper dere får hjelp. Jeg håper at dere er klar over at det dere gjør ikke er bra for kroppen deres. At dere vet at dere muligens ødelegger sjansen til å senere få barn. At dere risikerer å få kroniske nyreproblemer, hjerteproblemer eller benskjørhet i en alder av 25. Jeg har sett det flere ganger. Unge jenter som har kropper som 90 åringer. De ønsker å bli frisk - men selv om spiseforstyrrelsen slipper taket har de bivirkningene de selv har påført kroppen sin som alltid vil være der. Også håper jeg at samtaler i forum som dette kan dreie seg om å hjelpe hverandre til å bli frisk. Ikke sammenligning av vekt. Motivere hverandre til å våge å miste kontrollen nok til å motta hjelp. Motivere hverandre med årsaker til hvorfor det lønner seg å gi slipp på spiseforstyrrelsene. Mvh Pityriasis
Gjest Gjest_abejita_* Skrevet 3. november 2008 #20 Skrevet 3. november 2008 Heisann. Jeg sliter også med overspising. Er vel ikke akkuratt tykk, men spiser lite når jeg ikke overspiser. Føler overspisingen er et tegn på at jeg ikke har kontroll over mat, og hater det!! Tenker på mat hele tiden, og drømmer ofte om det på natten. Noen som har noen tips om hvordan man kan komme ut av en slik dårlig sirkel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå