mzluze Skrevet 19. oktober 2008 #21 Skrevet 19. oktober 2008 Ja, min mann jobber mye. Og er ofte borte på jobb dagesvis i strekk. Selv jobber jeg 80%. I all hovedsak faller barnehage levering og henting på meg, samt de fleste daglige gjøremål. Men de dagene mannen har hjemmekontor så tar han igjen for den borte-tiden han har hatt og jeg kan komme hjem til varm middag og rent hus. Vi har valgt å gjøre det sånn fordi han tjener vesentlig mer enn jeg gjør. Og det funker sånn rimelig greit.
prinsessa Skrevet 19. oktober 2008 #22 Skrevet 19. oktober 2008 Ja mannen min jobber mye, han kan være borte et par dager men har da korte dager når han er hjemme. Og kan ha hjemmekontor når han ikke reiser. Vi har 2 barn. Syns det er greit egentlig. Før jobbet han fra 8-16 hver dag mens nå reiser han litt mer og har kortere dager når han er hjemme. Vi har selvfølgelig felles økonomi. Noe annet er helt uaktuelt. Skulle jeg dratt på ferie til Svinesund mens han kunne dra til Maldivene da liksom, eller jeg spist havregrøt mens han spiste biff. Skjønner ikke hvordan folk som barn kan ha delt økonomi. Dere må da bruke fryktelig lang tid på regne ut alt sammen. Vel, nå kjøpte jeg strømpebukse til Ida sist nå er det din tur til å kjøpe nye sokker til Jens. Jeg måtte jo da fakturere han hver mnd for pass av hans barn siden jeg er mer sammen med barna; 3 turer til lekeplassen det blir 600,- det.
fruenge Skrevet 19. oktober 2008 #23 Skrevet 19. oktober 2008 [Vi har selvfølgelig felles økonomi. Noe annet er helt uaktuelt. Skulle jeg dratt på ferie til Svinesund mens han kunne dra til Maldivene da liksom, eller jeg spist havregrøt mens han spiste biff. Skjønner ikke hvordan folk som barn kan ha delt økonomi. Dere må da bruke fryktelig lang tid på regne ut alt sammen. Vel, nå kjøpte jeg strømpebukse til Ida sist nå er det din tur til å kjøpe nye sokker til Jens. Jeg måtte jo da fakturere han hver mnd for pass av hans barn siden je pg er mer sammen med barna; 3 turer til lekeplassen det blir 600,- det.
Gjest Elastica Skrevet 19. oktober 2008 #24 Skrevet 19. oktober 2008 [Vi har selvfølgelig felles økonomi. Noe annet er helt uaktuelt. Skulle jeg dratt på ferie til Svinesund mens han kunne dra til Maldivene da liksom, eller jeg spist havregrøt mens han spiste biff. Skjønner ikke hvordan folk som barn kan ha delt økonomi. Dere må da bruke fryktelig lang tid på regne ut alt sammen. Vel, nå kjøpte jeg strømpebukse til Ida sist nå er det din tur til å kjøpe nye sokker til Jens. Jeg måtte jo da fakturere han hver mnd for pass av hans barn siden je pg er mer sammen med barna; 3 turer til lekeplassen det blir 600,- det. Selv om man har separt økonomi går det fint an å ha felleskonto for det, man setter inn like mye penger hver- med hvert sitt bankkort til det. Så kan jeg beholde rest på min konto og bruke det jeg vil til hva jeg vil, mens han gjør det samme. Og så skal vi på ferie så spytter vi inn like stor del. Går så greit. For meg blir dette kun logisk dersom man jobber helt likt og gjør likt på hjemmebane. Sånn er det sjelden. For de fleste er det sånn at en av partene jobber mer enn den andre. Da synes jeg faktisk det er snodig at den som jobber minst (men som ofte gjør mer hjemme) skal ha minst penger til rådighet.
fruenge Skrevet 19. oktober 2008 #25 Skrevet 19. oktober 2008 For meg blir dette kun logisk dersom man jobber helt likt og gjør likt på hjemmebane. Sånn er det sjelden. For de fleste er det sånn at en av partene jobber mer enn den andre. Da synes jeg faktisk det er snodig at den som jobber minst (men som ofte gjør mer hjemme) skal ha minst penger til rådighet. mulig det er slik fo rde fleste, men ikke hos oss, vi gjør omtrent like my,eller skal jeg si lite.
Lykkelig eks-frue Skrevet 19. oktober 2008 #26 Skrevet 19. oktober 2008 Heldigvis ikke. Men en del faller på ham siden jeg jobber ganske mye til tider.
Gjest Elastica Skrevet 19. oktober 2008 #27 Skrevet 19. oktober 2008 mulig det er slik fo rde fleste, men ikke hos oss, vi gjør omtrent like my,eller skal jeg si lite. Ok. Dersom man jobber akkurat like mye og fordeler arbeidet i hjemmet helt likt, blir det jo like mye tid til overs. Tjener dere nesten likt også da? I såfall blir det jo i praksis omtrent som de som har felles økonomi. (Bare så dette ikke blir en nye felles/delt økonomi-tråd, men understreker at det er mulig å ha privat konto selvom økonomien er felles.)
Leanne Skrevet 19. oktober 2008 #28 Skrevet 19. oktober 2008 Min mann jobbet tidligere fra 9 - 16.30 Nå er han i ny jobb, hvor han ikke jobber så veldig mye mer, men har dårlige arbeidstider.. Jobber fra 10-18 eller fra 12-20... Med andre ord, han kan aldri hente i bhg, aldri lage middag på hverdagene. De dagene han er ferdig 6 lager jeg maten slik at den er klar til han kommer hjem. De dagene han jobber til 8 spiser jeg og ungene alene, jeg legger ungene og han kommer hjem etter at de har sovnet.... (de legger seg stort sett halv 8- 8). Denne nye jobben har han hatt i 2-3 måneder nå.. og den sliter på hele familien.. Alt faller på meg, og jeg jobber 80 % med fri en dag i uka... Barna savner pappa'n sin veldig. Minsten på snart 2 er like sur hver gang jeg henter han i bhg - han spør etter pappa og furter leeeeenge fordi pappa ikke er i bhg, ikke i bilen, ikke er hjemme osv... Tror nok mannen får se seg om etter en annen jobb etterhvert, for han liker heller ikke å komme hjem etter at barna er i seng... Eneste positive er jo at han har fri i helgene, står opp med barna og koser seg sammen med de.. I dag sov jeg til 11 og våknet opp til nystekte rundstykker som han hadde laget sammen med barna :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå