Gå til innhold

strikking.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan å strikke rett, men vrang er umulig. Jeg har teken på det en stund, men så glemmer jeg det når jeg strikker rett, for det gjør man jo annenhver gang.

Hvordan blir utseende på strikketøyet hvis man strikker bare vrang? Kunne fått det til å sitte da kanskje... Eller må man bare strikke rett, vrang, rett, vrang for å få fint mønster?

Noen bilder på nett som viser på en superbra måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pysepus
Skrevet

På www.sandnesgarn.no vet jeg at de har strikkekurs, og lurer på om de ikke har på www.garnstudio.no også :klø:

Skrevet

Hva med å strikke f.eks. et lite skjerf til en dukke i 2 rett og 2 vrang, da får du iallefall øvet deg:-)

Skrevet (endret)
Jeg kan å strikke rett, men vrang er umulig. Jeg har teken på det en stund, men så glemmer jeg det når jeg strikker rett, for det gjør man jo annenhver gang.

Hvordan blir utseende på strikketøyet hvis man strikker bare vrang? Kunne fått det til å sitte da kanskje... Eller må man bare strikke rett, vrang, rett, vrang for å få fint mønster?

Noen bilder på nett som viser på en superbra måte?

Strikker du bare vrangt, får du riller.. (akkuat slik det ser ut på baksiden -- når du strikker rett..(på en rundpinne)

Fått det til å sitte? Mener du å lage vrangbord?? Skal du lage vrangbord MÅ du strikke vrangt og rett.. (evt to vrange, to rette eller tre rette og en vrang... - mange muligheter.. men det sitter best med en rett og en vrang osv..)

Personlig så strikker alltid jeg en vridd rett og en vrang osv - i vrangbordene.. Da blir "mønsteret" mye penere...

Men lær deg først vrangmasker....

Endret av Myrthel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...