Gjest NiChia Skrevet 17. oktober 2008 #1 Del Skrevet 17. oktober 2008 HEI! Nå har jeg åpna eller starta eller hva du vil kalle det, min egen dagbok jeg også! Jeg kan kanskje begynne å fortelle litt om meg selv. Jeg er ei jente som snart skal begynne på sin nittende vinter. Og denne vinteren tror jeg blir kaldere enn ellers. Jeg har nylig flytta ilag med kjæresten, så vi bor nå i en liten kjellerleilighet og trives veldig godt med det. Vi har vært kjærester i snart tre år, og vært forlovet i snart to. Ellers går jeg fortsatt på skole, men jeg har den siste tiden ikke forstått helt hvorfor siden planen er å bli folkehøyskolelærer. Ellers er jeg veldig glad i dyr (spesielt hester og hunder), god mat og tvkroken Sånn, det var litt om meg. Og da sier jeg at denne dagboken herved er offesielt åpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 17. oktober 2008 #2 Del Skrevet 17. oktober 2008 Dagen i dag har gått stort sett bra. Jeg har vaska opp og rydda og ordna masse. Også har jeg en klesvask med håndkler som går nå. Jeg har til og med fyrt opp i ovnen og handla inn middag til i morgen + lørdagsgodt! Føler jeg har vært skikkelig flink i dag. Men, så kommer samboer hjem, vi spiser middag og koser oss og ser en episode friends. Så skulle han bare sjekke dataen sin, og der, på msn, driver mammaen hans og anklager meg for å snakke stygt om henne til henne og være ekkel mot henne. Men heldigvis var det bare en misforståelse og samboer fikk ringt henne og ordnet opp. Og det er bra, for jeg vil ikke at hun skal tro at jeg er sur på henne. For jeg er veldig glad i min svigermor og jeg er veldig glad for at jeg har henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 18. oktober 2008 #3 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ja, da sitter jeg i sofaen igjen med en stor deilig kopp kakao og to varme brødskiver fra nybakt brød, med hvitost på. Namnam. Egentlig har jeg ikke kommet så veldig langt i dag, har ikke stått opp ordentlig enda engang. Sitter i pysjen. Det er lørdag og det er fri! Og jeg trenger ikke gjøre noe før jeg selv bestemmer meg for det. Samboer sto opp halv seks i dag for å sykle til jobb, og jeg sto opp (første gang) samtidig som han for å lage frokost til han og sende han trygt avgårde. Stakkars. Det må være forferdelig å sykle så langt hver dag. Gleder meg virkelig til vi får såpass å rute med at han kan få gjort ferdig så han får førerkort. Da skal jeg gledelig bruke alle sparepengene mine på å kjøpe en bil til oss. Men det kan være lurt å ha tatt lappen først tenker jeg. Men nå må jeg snart komme meg opp. Etter at sambo dro på jobb i dag tidlig sovna jeg igjen og våknet ikke før klokka var nærmere 11. Og jeg har egentlig planlagt å få unnagjort en del ting i dag før han kommer hjem. Skal blandt annet få ryddet litt mer opp på stua, vaske opp etter middagen i går. Den ble så sent på kvelden og han måtte legge seg tidlig for å stå opp tidlig så da orka jeg ikke vaske opp, rett og slett. Også har jeg noe klesvask som jeg må få gjort unna. Føler meg ganske flink her jeg sitter og forteller alt jeg skal gjøre i dag. Hvis jeg bare får rompa opp fra sofaen og får gjort disse tingene så hadde det vært toppers det også. Da får jeg bare sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 19. oktober 2008 #4 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dagsplan for i dag: Rydde stua Støvsuge stua Rydde kjøkkenet Vaske opp Støvsuge kjøkkenet Rydde gangen Støvsuge gangen Rydde klær inn i klesskapet Rydde soverommet Støvsuge soverommet Skifte på senga Vaske badet Vaske vaskerommet Hente ved Lage middag Gå en times tur Oi oi oi, jeg ser at vi har MASSE som skal være gjort i dag. Heldigvis er det ikke så mye på hver "post" men likevel. Når man skriver opp ei liste så blir det langt likevel. I dag har jeg forresten sovet lenge. Nesten til klokka ble 12. Etter det satte jeg meg sammen med samboer ute i stua og så de to siste episodene av friends sesong ni. Nå har vi ikke mer friends å se på, så lurer på om vi ikke kjøper sesong ti når vi er hjemme hos fostermoren min neste helg. Men nå må jeg rett og slett stå opp, komme meg i klærne, spise frokost og begynne på dagen. Middagen skal helst være i 6-7 tida i kveld. Så håper jeg får gjort alt det andre innen da. Og at jeg får god hjelp av samboer. Han er ikke glad i å rydde i det hele tatt, og han har en tendens til å sette seg ned og lese en bok som foreksempel ligger på stuebordet, når han skal rydde stua. Og da blir han der og leser for å "slippe unna" ryddingen. Jeg kommer innom i pausene og merker av det jeg har gjort jeg. Da blir jo ikke listen så lang, også føler jeg at jeg har gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 20. oktober 2008 #5 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg rakk rett og slett ikke innpå her i går etter å ha gjort det jeg skulle. Jeg rakk faktisk ikke gjøre alt jeg skulle heller. Samboer var veldig grinete i går så han gadd ikke hjelpe meg å rydde noe som helst. Så da er jeg faktisk ganske fornøyd med det jeg klarte å få til i går. Dagsplan for i går: Rydde stua Støvsuge stua Rydde kjøkkenet Vaske opp Støvsuge kjøkkenet Rydde gangen Støvsuge gangen Rydde klær inn i klesskapet Rydde soverommet Støvsuge soverommet Skifte på senga Vaske badet Vaske vaskerommet Hente ved Lage middag Gå en times tur Dagsplan for i dag: Støvsuge stua, kjøkkenet, gangen og soverommet Pante flasker Lage middag Lage boller Vaske opp Besøke samboer på jobb Handle håndkler eller sengetøy på kid (vennesalg der nå) Skrive stil til i morgen Det var det som ble gjort. Og det som ikke ble gjort. Og det jeg skal gjøre i dag. Er ganske fornøyd med meg selv. Og enda mer fornøyd siden vi antagelig får besøk på søndag, og da liker jeg at det ikke ser ut som et rotehus. Ellers har dagen i dag vært ganske bra. Har lært om blandt annet veldlikehold av utstyr i dag. Har hatt elevsamtale med læreren min. Og vært på butikken allerede i dag. Nå skal jeg bare vente til klokka nærmer seg fem så skal jeg dra for å besøke samboer på jobb. Så skal vi sykle/kjøre hjem sammen. Og i dag skal vi ha medisterpølser med makaronistuing, kokte poteter og kokte gullrøtter til middag. Gleder meg virkelig til å lage det når vi kommer hjem på kvelden. Det skal bli kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå