Gå til innhold

Stearing på stoffsofa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ganske stor, hvit stearingflekk på stoffsofa'n vår...

Hvordan skal jeg få bort denne på best mulig vis??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det har sniki seg med en "g" både i overskriften og i innlegget mitt.

Mener så klart stearin...

Skrevet (endret)

Du kan få godt resultat ved legge på kjøkkenpapir med litt god sugeevne, og så bruke strykejern på dette. Det har gått greit for meg. Det kommer vel litt an på tøyet i sofaen om hvor varmt og om det blir bra.

Endret av mmmSjokolade
Skrevet

Legg på noe kaldt. En pakke frossengrønnsaker fra frysern etc.

Deretter plukker du av det du greier med fingrene, uten at du graver deg ned i stoffet med neglene, og uten at du river løs tråder.

Deretter legger du på trekkpapir (eller noen kaffefiltre) og varmer opp med strykejern, til det hele blir flytende.

Er sofaputene festet med glidelås, tar du selvsagt trekkpapir under stoffet også, pluss et eller annet som isolerer skumgummien mot varmen.

Oki ser tilsvarende råd har blitt postet mens jeg skrev, men poster mitt likevel. :)

Hvis ikke all stearinen går bort, kan du helle bittelitt lunken parafin over oppvarmet flytende stearin. Med trekkpapir under, selvsagt. Snakker spiseskjei her. Den kan igjen lettere fjernes med såpevann eller biotexvann, alt ettersom hva møbelfabrikanten anbefaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...