Gjest houswife Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 "Generell studiekompetanse kan oppnås gjennom vitnemål fra 3-årig videregående skole." jeg har 1 år grunnkurs almenne og 1 år grunnkurs restaurant og matfag, kan jeg få generell studiekompetanse om jeg tar 1 år til?:S
Glynis Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Du kan ta alle fagene du trenger på et år, ja, men det kreves litt egeninnsats.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, tror nok ikke du kan det. Med 3-årig videregående/studiekompetanse mener de 3 år allmennfag/idrettsfag, eller 2 år yrkesfaglig pluss ett år påbygg.
Gjest Gold Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Enig med gjest her. Som regel må du fullføre krav om å ha bestått tre nivåer innenfor ett fagområde. Har du gått grunnkurs allmenne, økonomiske og administrative fag kan du antakeligvis få godkjent noen av fagene tredjeåret, men du mangler fortsatt historie, norsk og kroppsøving. Det vil si at jeg antar at du må fullføre VK1 på vanlig måte før du kan begynne på VK2. Skal du gjøre dette, bør du begynne snarest. På grunn av Kunnskapsløftet er det stadig flere fagkoder som endres og ikke kan tas om igjen! Ta kontakt med rådgiver for nærmere informasjon.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 En stund siden jeg gikk på videregående, gitt. Men hvis man begynte før Kunnskapsløftet, kan man ikke følge gammel modell da? Tenkte på dette: Fagkravene under Reform 94: * norsk (hovedmål, sidemål og muntlig, 14 uketimer) * engelsk (5 uketimer) * samfunnsfag (samfunnslære 2 uketimer og nyere historie 4 uketimer) * matematikk (5 uketimer) * naturfag (5 uketimer) Vet jo at folk som ikke har noe som helst videregående ikke trenger å gå tre år i voksen alder eller noe, de kan bare ta de fagene man trenger.
Gjest Gold Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 En stund siden jeg gikk på videregående, gitt. Men hvis man begynte før Kunnskapsløftet, kan man ikke følge gammel modell da? Tenkte på dette: Fagkravene under Reform 94: * norsk (hovedmål, sidemål og muntlig, 14 uketimer) * engelsk (5 uketimer) * samfunnsfag (samfunnslære 2 uketimer og nyere historie 4 uketimer) * matematikk (5 uketimer) * naturfag (5 uketimer) Vet jo at folk som ikke har noe som helst videregående ikke trenger å gå tre år i voksen alder eller noe, de kan bare ta de fagene man trenger. Det avholdes for eksempel ikke eksamen i tidligere 1MY/X lenger.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Det avholdes for eksempel ikke eksamen i tidligere 1MY/X lenger. Men hun har jo grunnkurs, og da skal hun teoretisk sett allerede ha bestått matte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå