Gå til innhold

Å riste seg på kommando


Gjest Elastica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg startet ganske enkelt med å gi kommandoen "rist deg" hver gang han ristet seg. Etterhvert fant jeg også ut at jeg kunne få han til å riste seg ved å blåse på nesa (!) spesielt når han var våt, da fikk jeg brukt kommandoen oftere.

Tok ikke mer enn et par uker før han forsto kommandoen, men han er veldig imot å gjøre det hvis han ikke er våt. For hva er poenget med det da liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Det høres praktisk ut! Jeg skulle ønske jeg kunne lære hunden en "tørke seg på beina"-kommando, for det er byggeplass utenfor her, og derfor må vi skylle poter i en bøtte hver gang vi skal inn. Det er litt slitsomt, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme som første svar: Ga kommandoen "rist deg" hver gang hunden ristet seg av seg selv. Har egentlig aldri tenkt på om de gjør det på kommando når de er tørre - da ser jo ikke JEG vitsen med at de skal riste seg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det hender han har masse tørr gjørme på seg, og da tenker jeg at det hadde gått av mye som vi må sope opp inne, men kommandoen "rist deg" funker altså overhodet ikke når han ikke er våt i pelsen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception
Det hender han har masse tørr gjørme på seg, og da tenker jeg at det hadde gått av mye som vi må sope opp inne, men kommandoen "rist deg" funker altså overhodet ikke når han ikke er våt i pelsen :laugh:

Ha vannbøtte klar? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nytter ikke, han lukter lang vei når jeg prøver å ha vann på han :fnise:

Å gi han hans årlige bad krever tre personer for i det hele tatt å få han våt! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Nytter ikke, han lukter lang vei når jeg prøver å ha vann på han :fnise:

Å gi han hans årlige bad krever tre personer for i det hele tatt å få han våt! :laugh:

Sånn er vår hund også! Å bade ham er et mareritt i mange akter.

Heldigvis har han en pels som slipper skitt og lort veldig lett! Hos oss er det verst når han har rullet seg i kattemøkk. Og da er risting på kommando helt unyttig, dessverre :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kattemøkk ja, den er herlig. DET problemet har vi heldigvis ikke med vår hund da. Og som din slipper pelsen relativt greit møkk, iallefall etter en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Takk for svar. :)

Jeg har også lært den ene å riste seg på kommando, ved hjelp av samme metode som wolfmoon. Jeg sier "rrrist", og det hender jeg får ham til å riste seg selv om han er tørr også, selvom han da ser rart på meg både før og etter.

Den andre er det verre med, så jeg tenkte jeg kanskje kunne plukke opp noen tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariaja

Gamlehunden vår ristet seg på kommando. Husket ikke helt hvordan vi lærte ham det! :P Han "bare kunne det".. Nei, jeg fikk ham når jeg gikk på barneskolen, så det begynner å bli noen år siden vi lærte ham triks. Men vi sa det jo sikkert når han ristet seg, slik han skulle forstå at det var en kommando det også. Meget praktisk når det regnet og snødde! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på når hunden er våt eller vil riste seg av egen vilje. Bruker kommadoen "riste pelsen". Funker bra, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Jeg har lært mine å tisse på kommando. Da har jeg bare sagt "tisse" hver gang de har tissa, og belønnet. Ville brukt samme metode for å lære de å riste seg på kommando :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund kan bajsa på kommando, hehe :biggrin:

Jättebra om man har lite bråttom och vet att hunden skulle behöva göra number two innan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...