Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest 14-åring
Skrevet

hei!:)

jeg er en jente på 14 år som trenger en jobb etter jul( kan ikke ha før jul).

men siden jeg aldri har hatt en jobb fr, trenger jeg litt hjelp til å komme i gang!;)

jeg har veldig lyst til å jobbe i dyrebutikk, gi råd og legge ut varer i hylene og vaske hs dyrene og slikt... må jeg sende inn CV selv om jeg bare er 14 år? jeg har lang erfaring med dyr , og kan masse om dem, MYE mer en de fleste som jobber i dyrebutikkene! men jeg trenger liksom lit hjelp til å komme i gang! jeg går jo fortsatt på skole så jeg kan ikke jobbe på formiddagen eller før kl. 15.00. men jge kan jobbe i helger og etter skolen på hverdager. jeg bor i bærum. noen som kan hjelpe meg??:)

mvh 14-åring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever ett lite brev til en butikk, hvor det står kortfattet om deg selv og din interesse for dyr.

Lever dette personlig og slå av en prat med daglig leder/sjef og vis at du virkelig er interessert i jobben.

MEN ... dyrebutikk er forferdelig vanskelig å få jobb i siden det er så utrolig mange som ønsker å jobbe i en. Derfor må du tenke litt på hvordan du kan skille deg ut fra mengden.

Om du har slike "fjortiss-tendenser" (ikke stygt ment altså), så må du være obs på å ikke vise dette på intervjuet/praten. Opptre som en seriøs person, ikke smask tyggis, si "lizzom" etter annenhvert ord osv. Sier ikke at du eller alle andre på din alder er slik, men det finnes jo en del av dem :)

Kle deg fint, dog ikke bar mage osv.

Når du klarer å få fatt i ham/henne, så gi uttrykk for at selvom de kanskje ikke trenger deg akkurat nå, så kan de iallefall ta vare på brevet (hvor det står personopplysninger om deg) slik at de kan kontakte deg om det skulle dukke opp noe.

Jeg gjorde det samme, de trengte ingen ekstrahjelp, men skulle ringe om det dukket opp noe. Hørte aldri noe (gikk flere mnd), men plutselig en dag fikk jeg en telefon, ca ett år senere, og dermed fikk jeg ekstrajobb i butikken :)

Skrevet

En viktig ting er at det du ikke kan burde du lese deg opp om. Kunnskapen i dyrebutikker er fantastisk liten og jeg ser det hel tiden blir forslått boller til fisker og et og et marsvin eller marsvin og kaniner sammen.

En grei ting å gjøre om du får en positiv respons er også å finne ut hva slags for butikken selger og finne ut litt om dette. Selv om du nok ikke har lov til å selge og håndtere slike ting kan du fortsatt bli spurt av kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...