Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 I dag oppdaget jeg at tungen min har forandret seg. Den var helt jevn før dette, men nå har det dukket opp noe som ligner tannmerker på sidene av tungen. Det er som noen tannformede søkk ned i tungen. De er der hele tiden. Hva i all verden kan dette være?
Gjest Grafica Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det kan være at du ligger og biter på den om natta.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 FLEKKETE TUNGE: Tungen er blek med tannmerker, har belegg og røde flekker. Assosierte symptomer er tretthet, dårlig appetitt og urolighet. Hva dette kan bety: Hvis du jobber for hardt eller drikker for mye, kan det blant annet bety at du er overarbeidet og har mangel på energi. Dette kan du gjøre: Ginseng kan hjelpe mot humørsyke, bekjempe stress og øke energinivået. (fra doktoronline.no)
LoppeLise Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg kan faktisk til tider hovne opp i tungen, slik at det blir tannmerker/avtrykk på den. Dette skjer av en eller annen grunn når jeg blir syk (forkjøla). Jeg hadde piercing i tungen en stund (ikke nå) og har lagt merke til dette siden da.
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Grunnen til disse bitemerkene i siden av tungen din er tegn på dårlig fordøyelse. Spiser du riktig? Eller består kostholdet ditt av for mye stivelse og karbohydrater kanskje? Mvh Charlotte
Lilith Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg kan faktisk til tider hovne opp i tungen, slik at det blir tannmerker/avtrykk på den. Dette skjer av en eller annen grunn når jeg blir syk (forkjøla). Jeg hadde piercing i tungen en stund (ikke nå) og har lagt merke til dette siden da. Samme her!
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Hei. Grunnen til disse bitemerkene i siden av tungen din er tegn på dårlig fordøyelse. Spiser du riktig? Eller består kostholdet ditt av for mye stivelse og karbohydrater kanskje? Mvh Charlotte Er du akupunktør?
Gjest LanaLane Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Det kan være at du ligger og biter på den om natta. Det gjør jeg! Kakker tenner og biter hardt i tunga så jeg våkner om natta. Men TS skulle vel også ha våknet om det var tilfelle, for det er sykt vondt!
Gjest trådstarter, fortsatt med tannme Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Hei. Grunnen til disse bitemerkene i siden av tungen din er tegn på dårlig fordøyelse. Spiser du riktig? Eller består kostholdet ditt av for mye stivelse og karbohydrater kanskje? Mvh Charlotte Hei! De dukket opp etter en periode med mye karbohydrater i kostholdet, ja. Spiser vanligvis lavkarbokost, men etter et samlivsbrudd i sommer har jeg ikke orket å være like snill mot kroppen mht kosthold som jeg vet jeg bør være. Dårlig fordøyelse, ja... Er det noen spesielle matvarer som anbefales for å styrke fordøyelsen?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Er det ikke helt normalt at det er avtrykk av tennene på siden av tunga? Jeg har hatt det bestandig, og trodde at alle hadde det. Når tunga hviler mot tennene blir det avtrykk av dem. Er jeg syk da kanskje? Litt rart at tannlegen eller legen aldri har kommentert det hvis det er noe galt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå