Gjest ei som lurer Skrevet 16. oktober 2008 #1 Del Skrevet 16. oktober 2008 jeg vurderer å kjøpe woksvagen eller toyota(brukt) etterhvert pga jobb. bor sentralt, så trenger ikke bilen sånn i hverdagen bortsett fra til spesielle ærender. hvor mye bruker dere som bor nogenlunde sentralt ca i bensin i måneden? og hvor mye bruker dere som kjører til jobb/barnehage osv? må bare beregne litt om jeg har råd til dette her.....:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lylly Skrevet 16. oktober 2008 #2 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei. Kjører mye at og fram.. til jobb, til skole, til shopping..kanskje ca 2 mil om dagen i hvertfall, har toyota og bruker kanskje 600 i månden. I tillegg bor jeg i tromsø hvor bensinen e vel dyrest i landet så vil anbefale å kjøpe en bensin gjerrig bil som meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 16. oktober 2008 #3 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kommer helt ann på hvordan du kjører også. JEg og samboeren min kjører helt forskjellig. Det fant vi ut ved at jeg hadde bilen i to dager, hjalp ei venninne med å flytte, hadde tungt lastet bil, men brukte likevel minimalt med bensin. Samboeren min derimot hadde bilen de neste to dagene, og brukte en hel tank (jeg hadde brukt litt over en kvart tank), og han kjørte ca like mye som meg og hadde ingen last i bilen. Han kjører mye hardere enn meg (ikke råkjøring altså), mens jeg har mer flyt i trafikken. Pr i dag blir bilen brukt 1 time hver dag i jobbsammenheng, en halvtime hver vei hvorav ca halvparten er i kø og mye trafikk. I tillegg til dette, kjører han kanskje gjennomsnittelig 30 minutter utenom pr dag. Vi fyller tanken 1 gang i uka (gjerne på mandagsmorgenen hvor det er billigst) for ca 500-600kr. Så det blir fort 2-3 lapper pr mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå